• jlb2

    Vem blir man kär i?

    Hej, jag håller på med mitt gymnasiearbete om vem man blir kär i och varför? Har nån några bra sidor får man gärna länka. Skulle du orka svara på ett formulär skulle jag verkligen uppskatta det otroligt docs.google.com/forms/d/1E8JwOyWxr8LdAJvALbKfcGh87n5O9dPYDmvxIV0K5a4/viewform

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-01 13:31
    Formuläret är väldigt kort och tar inte mer än någon minut
  • Svar på tråden Vem blir man kär i?
  • Anonym (Gunilla)
    Anonym (Vidret.) skrev 2014-10-01 13:03:58 följande:

    Gaaay uppgift.


    tycker det va en intressant uppgift :)
  • Anonym (sanna)

    Han jag är kär i nu på riktigt är väldigt lik mig i personligheten och jag har aldrig klickat så bra med någon så kanske att man söker sig själv på något sätt?

  • Anonym (K)

    Svarade på formuläret, men blir inte helt klok på hur det besvarar frågeställningen - lust att förtydliga? (mest för att jag blev nyfiken :) ) 

  • jlb2
    Anonym (K) skrev 2014-10-01 13:14:50 följande:

    Svarade på formuläret, men blir inte helt klok på hur det besvarar frågeställningen - lust att förtydliga? (mest för att jag blev nyfiken :) ) 


    Tack för svar. En av våra andra frågeställningar är vilka kemiska substanser som frigörs i kroppen när man blir kär och då har vi sökt fakta om dessa och vi vill se om de substanserna uttrycks i verkligheten. 
  • Rebeccaengen
    kristofferbrandt skrev 2014-10-01 13:04:06 följande:

    är du helt dum i huvet?? hoppas verkligen du skojar :O 

    känns som någon precis blivit dumpad...


    Nej inte direkt. Är 26 år och har ny kille varje helg. Tror inte på kärleken, tror de bara är något vi fått för oss. Djur blir ju inte kära, dom förökar sig bara. Kärlek är överskattat
  • jlb2
    Anonym (sanna) skrev 2014-10-01 13:13:49 följande:

    Han jag är kär i nu på riktigt är väldigt lik mig i personligheten och jag har aldrig klickat så bra med någon så kanske att man söker sig själv på något sätt?


    Va roligt, det är mycket möjligt Glad
  • Anonym (sanna)
    jlb2 skrev 2014-10-01 13:21:19 följande:
    Va roligt, det är mycket möjligt Glad
    Ja det känns ju egenkärt men sådan är jag inte egentligen men du pratar om kemiska substanser, också intressant för jag kände något i hela kroppen första gången jag såg honom och det var genom ett fönster. Han kände likadant och vi bara dras till varandra som magneter.
  • Anonym (Vidret.)

    Kärlek = något män måste acceptera för att få ligga.

  • Anonym (K)
    Anonym (Vidret.) skrev 2014-10-01 14:08:48 följande:

    Kärlek = något män måste acceptera för att få ligga.


    Fast nej, det är ju inte sant - jag tjatade på min sambo i två veckor att jag bara ville vara KK, för känslor och joll är jobbigt. Han insisterade på att han var kär i mig, och HAN ville ha förhållande, snarare än bara sex. 

    Lyckligtvis gick jag och blev kär i honom jag med, så...det jämnade väl ut sig. Men jag VILLE ha bara sex. Det var han som ville ha mer. 
  • Anonym (Vidret.)
    Anonym (K) skrev 2014-10-01 16:33:26 följande:
    Fast nej, det är ju inte sant - jag tjatade på min sambo i två veckor att jag bara ville vara KK, för känslor och joll är jobbigt. Han insisterade på att han var kär i mig, och HAN ville ha förhållande, snarare än bara sex. 

    Lyckligtvis gick jag och blev kär i honom jag med, så...det jämnade väl ut sig. Men jag VILLE ha bara sex. Det var han som ville ha mer. 
    Han kanske har en genavvikelse eller så vet han inte vad han vill.
  • Anonym (K)
    Anonym (Vidret.) skrev 2014-10-01 16:42:06 följande:
    Han kanske har en genavvikelse eller så vet han inte vad han vill.
    Så kan det vara - eller så KAN det vara så att alla inte är som du?
  • Aniiee
    Rebeccaengen skrev 2014-10-01 13:19:32 följande:
    Nej inte direkt. Är 26 år och har ny kille varje helg. Tror inte på kärleken, tror de bara är något vi fått för oss. Djur blir ju inte kära, dom förökar sig bara. Kärlek är överskattat
    Hade det varit sant hade det inte funnits några monogama djur över huvud taget. Eller ens djur som bildar sociala grupper, det skulle helt vara each for himelf, och så är det inte.

    Sen med det inte sagt att djur blir kära, det vet jag inte så mycket om.
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
Svar på tråden Vem blir man kär i?