• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur bra fungerar växelvis boende för er?
  • LaLola

    Superbra!
    Hedda, 5 år, bor på halvtid hos oss föräldrar och det är inga problem! Och behöver nån av oss ändra på dagar hit eller dit av nån anledning så är det inga problem alls.

  • fluu

    För mig funkade det förfärligt dåligt..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (besviken)

    Katastrof rakt igenom. Baksidan av modet slit och slängmentaliteten som blivit med förhållanden. Sådana här artiklar gör bara mig mer ledsen för hur verkligen ser ut. Sen är den ju vinklad till att det är guld och gröna skogar med ett vackert kort som grädden på moset. Vad håller vi vuxna på med egentligen?

  • Anonym (öh)
    Anonym (besviken) skrev 2014-10-02 17:14:39 följande:

    Katastrof rakt igenom. Baksidan av modet slit och slängmentaliteten som blivit med förhållanden. Sådana här artiklar gör bara mig mer ledsen för hur verkligen ser ut. Sen är den ju vinklad till att det är guld och gröna skogar med ett vackert kort som grädden på moset. Vad håller vi vuxna på med egentligen?


    ööh.. varför??
  • Litet My

    Katastrof, testade bara över en sommar med sonen som var 5 år. Helt hysteriskt blev det för honom.

  • essemia

    Har funkat super! Vi separerade när dottern var drygt 2, i början bodde vi 3 dagar var hemma och 3 dagar borta, så att dottern hela tiden fick vara hemma. När hennes pappa flyttade till egen lägenhet efter några månader så körde vi fortfarande 3-dagarsschema och fortsatte göra det 1½ år. Nu kör vi hela veckor och det har hela tiden fungerat över förväntan. En förutsättning för att det ska funka har naturligtvis varit att dotterns behov har fått gå före (ibland har hon stannat lite extra hos mig när vi tyckt att hon verkar ha behövt det) och att vi föräldrar har en okey relation utan hard feelings.

  • Honann
    essemia skrev 2014-11-05 16:53:28 följande:

    Har funkat super! Vi separerade när dottern var drygt 2, i början bodde vi 3 dagar var hemma och 3 dagar borta, så att dottern hela tiden fick vara hemma. När hennes pappa flyttade till egen lägenhet efter några månader så körde vi fortfarande 3-dagarsschema och fortsatte göra det 1½ år. Nu kör vi hela veckor och det har hela tiden fungerat över förväntan. En förutsättning för att det ska funka har naturligtvis varit att dotterns behov har fått gå före (ibland har hon stannat lite extra hos mig när vi tyckt att hon verkar ha behövt det) och att vi föräldrar har en okey relation utan hard feelings.


  • Poppens

    Det fungerar nog så bra d kan fungera. Vi har som mål att vår vuxenrelation ska fungera för barnens skull. Lyssna på varandra, överlägga med varandra å hålla varandra informerade.

    Det jag kan märka nu är att sonen 6 snart 7 år. Tycker att separationen är jobbig. Kvällen innan han åker till pappa är d alltid nåt gnäll för nåt å den kvällen han kommer är han lite låg å längtat efter pappa. Förut kissade han i sängen ganska ofta den första natten.....

Svar på tråden Hur bra fungerar växelvis boende för er?