• Veronlca

    Problem med grannen o deras barn!

    Hej
    Jag har ett stort problem med våra grannars som bor ovanför oss, deras barn hoppar,bankar,skricker,springer och kastar saker i golvet konstant dag in och dag ut från kl 8 på morgonen till 21.30 på kvällen VARJE DAG! 7 dagar i veckan!!! håller på att bli galen det låter som ett jävla zoo där uppe det till och med överröstar våran tv! Vi har gått upp och sagt till dom flera gånger men får bara en dålig attetyd tillbaka och mamman säger själv att hon inte kan få barnen lugna och att vi måste ta hänsyn till att dom är barn! inget illa menat till er dom har barn men det är väl för i helvete ni som har barn som ska ta hänsyn till andra människor och lära era barn att man inte springer hemma men dom försöker inte ens. Jag vet inte vad ja ska göra mitt ända alt som ja har kvar är att kontakta sos och berätta att dom missköter sina barn, jag har aldrig sätt barnen utanför lägenheten någonsin(på 2 år) barnen går inte på dagis och gör kaos i lägenheten hela tiden barn behöver väl ändå få gå ut o springa av sig o leka? snälla jag ber er hjälp mig vad kan jag göra?

    mvh

  • Svar på tråden Problem med grannen o deras barn!
  • manfrsthlm
    Veronlca skrev 2014-10-01 19:46:52 följande:

    Hej
    Jag har ett stort problem med våra grannars som bor ovanför oss, deras barn hoppar,bankar,skricker,springer och kastar saker i golvet konstant dag in och dag ut från kl 8 på morgonen till 21.30 på kvällen VARJE DAG! 7 dagar i veckan!!! håller på att bli galen det låter som ett jävla zoo där uppe det till och med överröstar våran tv! Vi har gått upp och sagt till dom flera gånger men får bara en dålig attetyd tillbaka och mamman säger själv att hon inte kan få barnen lugna och att vi måste ta hänsyn till att dom är barn! inget illa menat till er dom har barn men det är väl för i helvete ni som har barn som ska ta hänsyn till andra människor och lära era barn att man inte springer hemma men dom försöker inte ens. Jag vet inte vad ja ska göra mitt ända alt som ja har kvar är att kontakta sos och berätta att dom missköter sina barn, jag har aldrig sätt barnen utanför lägenheten någonsin(på 2 år) barnen går inte på dagis och gör kaos i lägenheten hela tiden barn behöver väl ändå få gå ut o springa av sig o leka? snälla jag ber er hjälp mig vad kan jag göra?

    mvh


    så är det att bo i flerfamiljshus,dags och flytta till hus så slipper du problemen...
  • Lena

    Det rimliga är väl att kontakta hyresvärden som får bedöma om det är normala aktiviteter och normala ljudnivåer hos er.

  • Anonym (Kvinna32)
    manfrsthlm skrev 2014-10-01 19:48:28 följande:
    så är det att bo i flerfamiljshus,dags och flytta till hus så slipper du problemen...
    vaddå så är det att bo i ett flerfamiljshus?? ska hon stå ut med nästan vad som helst bara för att hon bor i ett flerfamiljshus?Man kan ju vända på det och säga; vad hade hennes grannar tyckt om hon spelade hög musik sent på kvällen/natten dagarna i enda! oväsen som oväsen.

  • manfrsthlm
    Anonym (Kvinna32) skrev 2014-10-01 23:05:13 följande:
    vaddå så är det att bo i ett flerfamiljshus?? ska hon stå ut med nästan vad som helst bara för att hon bor i ett flerfamiljshus?Man kan ju vända på det och säga; vad hade hennes grannar tyckt om hon spelade hög musik sent på kvällen/natten dagarna i enda! oväsen som oväsen.
    nu är det ju så här att fram till en viss tid tror det är 22...kan ha fel exakt så får det förekomma ett visst oljud...är man så jävla känslig mot ljud så finns ju möjlighet att bosätta sig i hus om man är så inihelvete känslig
  • manfrsthlm
    Anonym (Kvinna32) skrev 2014-10-01 23:05:13 följande:
    vaddå så är det att bo i ett flerfamiljshus?? ska hon stå ut med nästan vad som helst bara för att hon bor i ett flerfamiljshus?Man kan ju vända på det och säga; vad hade hennes grannar tyckt om hon spelade hög musik sent på kvällen/natten dagarna i enda! oväsen som oväsen.
    och att komma med ruttna argument som att spela musik sena kvällar och nätter är inte ok...vi snackade väl normal dag och kväll..fattar att du är anonym
  • GeDigNuFörFan

    Vi hade liknande surmuppar som du, under oss där vi bodde förut.
    De klagade på ALLT - KONSTANT!

    Det hela slutade med att jag ringde värden. Jag sa att jag kände mig som en fånge i mitt eget hem! Att jag tvingades tassa på tå, för om inte, så var snart idiotgrannarna nedanför och plingade på dörren, smsade eller ringde och klagade. Jag uppgav att de trakasserade mig, och de höll värden med om.

    Värden sa att i ett flerfamiljshus har man rätt att leva och låta. Man ska inte överdriva (typ pumpa musik mitt i natten, grilla på balkongen, gräla med sin sambo varje kväll, osv). Men att ett barn bygger ett klosstorn på golvet som sedan rivs, är sådant man får tåla. Att barn springer inomhus och låter högre än vuxna, är också sådant man får tåla.
    Att barnet kör med lära-gå-vagnen, och att barnet hoppar och leker vilda lekar tillhör barnets utveckling - det är ingenting man ska eller får förhindra eller neka barnet. Barnet har också rätt att leva och utvecklas.

    Står du inte ut med att bo i ett flerfamiljshus, så råder jag dig att flytta.
    Den enda som riskerar att bli vräkt är DU. Detta pga att det kan anses vara trakasserier att du ideligen kommer och ringer på dörren och ber barnen dämpa sig.
    Familjen ovanför dig gör inget fel. Däremot gör du grova övertramp genom att trakassera dem och inte låta dem vara ifred i sin egen bostad!

    Så sluta klaga eller flytta!!!

  • Lena

    För familjen normala ljud och ljudnivån hos dig är onormalt hög är värden skyldig att isolera.

  • Anonym (Kvinna32)
    manfrsthlm skrev 2014-10-01 23:22:41 följande:
    och att komma med ruttna argument som att spela musik sena kvällar och nätter är inte ok...vi snackade väl normal dag och kväll..fattar att du är anonym
    Jag menade fram till sen kväll/natt (så att du fattar,hela dagen :) du är anonym också, eller heter du manfrsthlm på riktigt :D
    Det jag ville ha sagt var att både oväsen som hög musik och  ex. springande barn kan bli för mycket om det aldrig är någorlunda tyst (aldrig helt tyst kan det förstås aldrig vara och skall inte heller behöva vara, förutom på natten då folk förhoppningsvis sover).
    manfrsthlm skrev 2014-10-01 23:18:54 följande:
    nu är det ju så här att fram till en viss tid tror det är 22...kan ha fel exakt så får det förekomma ett visst oljud...är man så jävla känslig mot ljud så finns ju möjlighet att bosätta sig i hus om man är så inihelvete känslig
    Jo det har ett rätt, det får förekomma visst oljud fram till 22. Men det betyder inte att man inte behöver visa hänsyn och respekt för sina grannar under denna tiden.
    Låt mig gissa du bor i hus själv och har aldrig haft  riktigt störande grannar!?
    Du har aldrig tänkt på att alla inte har råd med att flytta till hus? Så grannens ungar skall få leva rövare och göra vad dem vill ?(kallas fri uppfostran) självklart ska barn får vara barn och ha det roligt men det måste finnas gränser på hur ofta och hur höga ljud dem får föra( granne familjen bor ju inte ensamma).
  • manfrsthlm
    Anonym (Kvinna32) skrev 2014-10-02 16:45:19 följande:
    Jag menade fram till sen kväll/natt (så att du fattar,hela dagen :) du är anonym också, eller heter du manfrsthlm på riktigt :D
    Det jag ville ha sagt var att både oväsen som hög musik och  ex. springande barn kan bli för mycket om det aldrig är någorlunda tyst (aldrig helt tyst kan det förstås aldrig vara och skall inte heller behöva vara, förutom på natten då folk förhoppningsvis sover).
    manfrsthlm skrev 2014-10-01 23:18:54 följande:
    nu är det ju så här att fram till en viss tid tror det är 22...kan ha fel exakt så får det förekomma ett visst oljud...är man så jävla känslig mot ljud så finns ju möjlighet att bosätta sig i hus om man är så inihelvete känslig
    Jo det har ett rätt, det får förekomma visst oljud fram till 22. Men det betyder inte att man inte behöver visa hänsyn och respekt för sina grannar under denna tiden.
    Låt mig gissa du bor i hus själv och har aldrig haft  riktigt störande grannar!?
    Du har aldrig tänkt på att alla inte har råd med att flytta till hus? Så grannens ungar skall få leva rövare och göra vad dem vill ?(kallas fri uppfostran) självklart ska barn får vara barn och ha det roligt men det måste finnas gränser på hur ofta och hur höga ljud dem får föra( granne familjen bor ju inte ensamma).
    svar på dina frågor...christian,bor i lgh sj då?...,jag menar mer att det finns sjukt konstiga människor...hade en granne som störde sig på min väcklarklocka och som försökte spela in det ganska sjukt,har själv ungar i tonåren och dom har fått lära sig att visa hänsyn,återigen med tjatighet...vissa ska inte bo i lgh
  • Anonym (Vräk)

    Anmäl till soc. Bra förslag.
    Skulle konstant utsätta familjen för påringningar, tills dom självmant flyttar.

    Är dom Svenskar ??

  • Anonym (Teppas)

    Våra grannar låter också hela tiden. Det borras tamefan i väggarna konstant, dom har väl ett konstgalleri där vid det här laget.. En annan granne festar 3dgr i veckan men är noga med att stänga av musiken 22:00. Jag gnäller aldrig på grannarna för jag vet att varje morgon 06:00 vaknar mina ungar och för ett himla liv! Give some, take some.

  • Anonym (Kvinna32)
    manfrsthlm skrev 2014-10-02 17:58:25 följande:
    svar på dina frågor...christian,bor i lgh sj då?...,jag menar mer att det finns sjukt konstiga människor...hade en granne som störde sig på min väcklarklocka och som försökte spela in det ganska sjukt,har själv ungar i tonåren och dom har fått lära sig att visa hänsyn,återigen med tjatighet...vissa ska inte bo i lgh
    Allvarligt din väckarklocka,jepp det är crazy det tycker t.om jag!!! Bra att du inte utövar fri uppfostran Skrattande
    Jag antar att du menar dem som stör sig på ex. konstant springande-bankande i golvet grannbarnen att dem inte ska bo i lägenhet och inte dem barnfamiljer som stör.
    Bye från Emma som bor i lägenhet!
  • manfrsthlm
    Anonym (Kvinna32) skrev 2014-10-03 11:38:02 följande:
    Allvarligt din väckarklocka,jepp det är crazy det tycker t.om jag!!! Bra att du inte utövar fri uppfostran Skrattande
    Jag antar att du menar dem som stör sig på ex. konstant springande-bankande i golvet grannbarnen att dem inte ska bo i lägenhet och inte dem barnfamiljer som stör.
    Bye från Emma som bor i lägenhet!
    dom jag menadeFlört
  • jagärjagvemärdu

    Hmm vi hade också sådana grannar under oss... Fyfan säger jag bara. Nu var det förvisso väldigt lyhört (kunde höra grannen bredvid oss mobil när han fick sms), men det var helt otroligt. Grannarnas barn (tror dom hade 3 eller 4 stycken) sprang runt i lägenheten och skrek och grät KONSTANT, inga sovtider hade barnen heller, var uppe till 10-11 för att sedan höra dom skrika vid 3 på natten igen, sen steg dom upp vid 7 igen. Vaaarje dag hörde man barnen gråta och skrika och pappan som skrek tillbaka på sina barn.. Barnen var max 4-5 år. Suck. Nu har vi flyttat.

  • Nenne666
    GeDigNuFörFan skrev 2014-10-01 23:32:55 följande:

    Vi hade liknande surmuppar som du, under oss där vi bodde förut.

    De klagade på ALLT - KONSTANT!

    Det hela slutade med att jag ringde värden. Jag sa att jag kände mig som en fånge i mitt eget hem! Att jag tvingades tassa på tå, för om inte, så var snart idiotgrannarna nedanför och plingade på dörren, smsade eller ringde och klagade. Jag uppgav att de trakasserade mig, och de höll värden med om.

    Värden sa att i ett flerfamiljshus har man rätt att leva och låta. Man ska inte överdriva (typ pumpa musik mitt i natten, grilla på balkongen, gräla med sin sambo varje kväll, osv). Men att ett barn bygger ett klosstorn på golvet som sedan rivs, är sådant man får tåla. Att barn springer inomhus och låter högre än vuxna, är också sådant man får tåla.

    Att barnet kör med lära-gå-vagnen, och att barnet hoppar och leker vilda lekar tillhör barnets utveckling - det är ingenting man ska eller får förhindra eller neka barnet. Barnet har också rätt att leva och utvecklas.

    Står du inte ut med att bo i ett flerfamiljshus, så råder jag dig att flytta.

    Den enda som riskerar att bli vräkt är DU. Detta pga att det kan anses vara trakasserier att du ideligen kommer och ringer på dörren och ber barnen dämpa sig.

    Familjen ovanför dig gör inget fel. Däremot gör du grova övertramp genom att trakassera dem och inte låta dem vara ifred i sin egen bostad!

    Så sluta klaga eller flytta!!!


    Detta köper inte jag fullt ut. Bara för att man kan och får göra på ett visst sätt betyder det inte att det är okej för det. En förälder bör lär sina barn att uppföra sig i och utanför bostaden . Att det ibland låter från en barnfamilj gör det inte okej att låta varje dag nonstop-bara för att man får. Visa hänsyn är något man bör göra samt att lära sina barn detsamma . Jag är själv 3-barnsförälder och vet mycket väl hur det stundtals kunde låta. Men jag gick ju in och fostrade bort beteendet, påminde om eventuella grannar osv. Springer inne och hoppa i soffan låter inte som nåt normalbeteende enligt mig. Att barn testar är en sak

    , men att få göra det för att det skulle vara normalt? Barnfamiljer är enligt mig arroganta och rent av slappa. Dom låter deras små monster fara omkring med Bobbycar inne, springa fram och tillbaka inne, gapa och skrika vare sig det är i lek, glädje eller ledsamhet. Som en normalton. Utan påminnelser om att det finns fler som bor i huset. Nädu. Att det kan låta lite då och då är en sak. Men ett dygnetruntväsen är rent av illa. Stackars grannar.
  • Veronlca

    Haha det märks vilka som har egna barn o känner sig träffade!

    Om ni läser ordentligt i mitt första inlägg så står det klart och tydligt att jag förstår att barn är barn o att dom gör ljud ifrån sig men att dom överröstar min tv, skrämmer mina hundar, och väcker oss kl 5 på morgonen och håller på så dag ut o dag in från kl 5 på morgonen till kl 9 på kvällen det är ingenting ja anser som normalt oavsätt om du har 1 unge el 10 i lägenheten. Jag utan barn ska inte behöva ta hänsyn till familjer med barn utan de e familjer med barn som ska ta hänsyn till andra människor som inte har barn och e det nån som ska flytta här så e det dom som bor i en 2a med 3 ungar som ska flytta inte jag som dessutom bott  i min lägenhet i 4 år längre än vad dom har!!

    o vissa på den här sidan behöver växa upp för om ni inte kan bete er som människor så ska ni inte vistas på offentliga platser irl el på nätet dvs har du inget snällt att säga säg inget alls! got it ? good

  • Veronlca
    Lilje skrev 2014-10-01 19:50:12 följande:

    Men går du aldrig ut själv?


    klart ja gör men dom timmarna ja är hemma ska ja inte behöva ha hörlurar på mig för att höra tv
Svar på tråden Problem med grannen o deras barn!