• Anonym (vet inte)

    Börjar fundera på om min sons far tar anabola steroider...

    Det finns saker som gör att jag misstänker att han går på steroider, och det är de fetmarkerade som särskilt skiljer sig från det normala;
    - han är kroppsbyggare
    - tycker han fått finnar på ryggen (vilket han iofs har till och från)
    - extremt trött
    - explosiv i humöret
    - såg att han var inne på ett forum för steroider (men vet att han alltid varit intresserad)
    - jag tyckte härom dagen att han blivit lite tunnhårigare, men när jag tittade igen dagen efter tyckte jag inte det

    Vissa saker talar emot;
    - han är inte vätskig
    - han är inte supernoga med vad han äter (han är slarvigare nu än vad han normalt är, vilket inte går ihop med en ev steroid-kur)
    - jag känner honom ganska väl och han tycker steroider är fusk
    - jag har inte sett någonting konstigt, tabletter, sprutor etc. Vi lever såpass tätt att jag borde ha gjort det
    - har inte blivit större, men kan ju vara i början på en kur..
    - han går dagligen till gymmet där det ofta är dopingkontroller

    Jag har frågat - han har nekat. Jag har också frågat om han någonsin skulle berätta för mig OM han fick för sig att göra det - han sa att han förmodligen inte hade berättat det. Jag har väl ingen jättestark åsikt om steroider som så, men om någon såpass närstående gör det vill jag veta om det... Jag vill också veta om det kan vara förklaringen till hans dåliga humör, för isf tvekar jag inte på att ställa ultimatum. Någon som är hajj på detta ämne? Jag skulle vilja ha honom testad, utan att han fick misstankar om att jag har ett finger med i det hela...

  • Svar på tråden Börjar fundera på om min sons far tar anabola steroider...
  • Anonym (--)

    Varför tveka på att ställa utlimatum redan nu?

    det är bara att säga att du inte tycker om hans beteende som det är och att du vill att ni går och testar honom, nekar han att testa är det slut, om han får positivt resultat ställ ett nytt utlimatum eller gör slut då

    oavsett om det är pga av doping eller inte så får han ta och skärpa till sig angående sitt humör, annars är det upp till dig om du vill leva med en sådan människa.

    Själv hade det räckt att han 'visat intresse' för doping istället för att ta avstånd för att det skulle ge röd flagg hos mig

Svar på tråden Börjar fundera på om min sons far tar anabola steroider...