• lillanz83

    Vad tror ni??

    Gjorde ett CB digitalt i fredags - positivt. Gjorde ett likadant igår -negativt
    Köpte två CB plus.. Som visade följande



    Vad ska man tro? Känns jätteskumt... Hade ju börjat ställa in mig på att det fanns ett litet pyre i magen...

  • Svar på tråden Vad tror ni??
  • Afrodite86

    Ser ju ut att vara väldigt ljusa sträck på båda bilderna. Jag tror det är positivt. Gå och ta ett test på mödravården så kan dom hjälpa dig att tolka

  • Ellie

    För mig ser det positivt ut. Det som blev negativt - var det morgonurin? Hade du druckit väldigt mycket så urinen var utspädd?

  • lillanz83

    Jag ska ta två digitala till.. Dom ger ju mer "svart på vitt".. Men som sagt det första digitala visade "gravid 1-2v" det andra " inte gravid"

    Jättekonstigt.. Kan det va positivt sen bli negativt? Har inte blött något heller

  • Juliii86

    jaha ok..hmmm men gör ett gravtest med morgonurin så ska du se att det kommer visa tydligare Glad Ibland tycker jag CB vanlig kan vara knasiga så jag föredrar att du testar med ett annat märke. Annars tycker jag den längst upp är ett svagt plus.


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • lillanz83

    Nä jag tog det på em efter jag fått testet på posten.. Hade inte druckit mer än vanligt heller. Blev självklart jättebesviken då det visade "inte gravid" :(


    Ellie skrev 2014-10-01 22:00:58 följande:

    För mig ser det positivt ut. Det som blev negativt - var det morgonurin? Hade du druckit väldigt mycket så urinen var utspädd?


  • lillanz83

    Jag har aldrig använt testet tidigare. Trodde jag köpte tvåpack digital men tog visst fel. Ska ta ett nytt fredagsmorgon o se..


    Juliii86 skrev 2014-10-01 22:03:37 följande:

    jaha ok..hmmm men gör ett gravtest med morgonurin så ska du se att det kommer visa tydligare Ibland tycker jag CB vanlig kan vara knasiga så jag föredrar att du testar med ett annat märke. Annars tycker jag den längst upp är ett svagt plus.


  • Ellie
    lillanz83 skrev 2014-10-01 22:03:42 följande:
    Nä jag tog det på em efter jag fått testet på posten.. Hade inte druckit mer än vanligt heller. Blev självklart jättebesviken då det visade "inte gravid" :(
    Om du är väldigt tidigt gravid kan det behöva att du inte kissat på flera timmar för att få tillräckligt hög koncentration hcg för att få positivt. Säkrare med morgonurin tidigt i graviditeten.
  • lillanz83

    Ja det första testet visade ju 1-2v och min mens är ca 1v sen så visst D det tidigt OM jag nu skulle vara gravid. Men ska testa med morgonurin och hoppas på positivt igen!!


    Ellie skrev 2014-10-01 22:07:50 följande:

    Om du är väldigt tidigt gravid kan det behöva att du inte kissat på flera timmar för att få tillräckligt hög koncentration hcg för att få positivt. Säkrare med morgonurin tidigt i graviditeten.


  • lillanz83

    Nu gjorde jag ett CB digital igen och det visade "Inte gravid" så måste vart nåt fel på det första som jag tog i fredags... :(

  • Juliii86

    det var konstigt... gjorde du testet med morgonurin? annars om du fortfarande känner dig osäker åk till BM så kan dom hjälpa dig.


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • lillanz83

    Nä jag gjorde ju inte det.. Kunde inte hålla mej.. Men köpte 2-P så tänkte göra ett i morgonbitti med.. Men känns ganska hopplöst nu..

  • Juliii86

    jaha ok.. förstår att du känner såObestämd jag hoppas på det bästa!


    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
Svar på tråden Vad tror ni??