• VeronicaL

    Sammandragningar i v. 30!

    Hej!
    Jag behöver råd. Har de senaste tre dagarna haft krånglig mage och nu har jag haft sammandragningar hela morgonen. Jag vet att det är vanligt med sammandragningar (särskilt för omföderskor, detta är mitt tredje barn), jag har haft det i flera månader nu, någon per dag men inte så här. Får några stycken per timme. Det är inte så tydligt när de slutar men känns när de börjar. Dessutom strålar det ned över insidan låren (inte i samband med sammandragningen utan hela tiden), vilket det även gjorde inatt (märkt när jag varit uppe och gått till toaletten). Som ni ser är jag i v. 30 (29+1). Bebisen har börjat borra ner sig i bäckenet, enl BM, men är rörlig.
    Bör jag avvakta? Hur länge? Ska jag kolla upp detta?

    Har precis varit på en resa till Italien och har där haft en del sammandragningar som även gjort lite ont. Tror det mest berott på att jag ansträngt mig för mycket, gått för mycket helt enkelt.  Ska på onsdag åka till New York och vara där i fem dagar.

  • Svar på tråden Sammandragningar i v. 30!
  • vimsa

    Vore jag du skulle jag kolla upp det om inte bara för att lugna dig inför resan. Är den dock nödvändig? Ganska påfrestande resa du gör.


    pojke 2011 v37. flicka 2012 v26
  • Baktakt

    Förmodligen inget farligt, men klocka sammandragningarna så du ser om de är regelbundna och fundera på hur de kommer. Uppifrån, eller runtom. Ring förlossningen och be att få bli kollad. I värsta fall finns adekvat läkarvård att få även i NY.

    Har själv haft mycket sd vid minsta ansträngning sedan v. 25. Sedan 1-2 v tillbaka regelbundna, men på lördag är jag på 37+0, så jag är inte direkt orolig längre. Förstår dock om du är det!

    Ju fler barn, desto mer lättretad livmoder, fick jag besked om på förlossningen. För mig är det #2.

Svar på tråden Sammandragningar i v. 30!