• Anonym (danne)

    Hjälp! Någon som kan förskolans regler?

    Visste inte var jag skulle skriva detta. Ber om ursäkt för eventuella fel.
    Har vår äldsta på förskolan 3 dagar per vecka, måndag, onsdag och torsdag. Han har inte fyllt tre så vi betalar för detta. Är hemma med yngsta sonen. Ett flertal gånger har de ringt eller bett mig på plats att ha honom hemma eftersom de är lite personal. Nu börjar jag bli less. Hörde med den ansvarige chefen som säger att dem bestämmer och att jag inte kan vänta mig garanterade 15 timmar enligt schema. De erbjuder tiden om de har möjlighet?
    Är det olika regler för de under tre år än de över tre år?
    Någon som kan reglerna?

  • Svar på tråden Hjälp! Någon som kan förskolans regler?
  • Louga

    Vad menar du?
    Du betalar att ha din snart 3 aringa barn pa dagis men de ringer och säger att de har ont om folk och därför inte kan ta emot ditt barn? Och detta har inte hänt bara en gang utan flera ganger?
    Va fan!
    Du betalar för att han/hon skall vara där. Da skall han/hon vara det ocksa.
    Du har för fan 3 barn Under 3! Skall du behöva ga pa knarna och kasta pengar genom fönstret pa samma gang?!
    Krav ett möte med chefen och skäll ut henne/honom!
    Du har denna plats eftersom du behöver det! Inte för att du skall kunna ga och sola, fix naglarna eller shoppa.
    Har de ont om folk sa far de väl se till att fixa det!
    Ditt barn skall inte bli lidande för att de inte kan ordna med schemat!

  • nozpa

    Du betalar för platsen, klart att du har rätt att ha din tid. Kanske att du kan byta dag, men inte att du ska ha barnet hemma samt betala för platsen. Nej, ring förskolechefen igen.

  • Sisisisi

    Ditt barn har lagstadgad rätt till minst 15 timmar i veckan. Jag skulle faktiskt anmäla förskolan för att uppmärksamma problemet.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Hjälp! Någon som kan förskolans regler?