• Partiledare

    Kostfonden/kostdoktorn

    Eenfeldt framstår som en skojare som ensidigt driver sin agenda emot annan vetenskap, ungefär som en klimatskeptiker. Nu har han tydligen lierat sig med en enda forskare som har en annan agenda, så det blir lite vetenskaplig tyngd. Jag har sett hans konferenser i TV där han samlar ja-sägare på rad, sekter gör så.

    Han lär tjäna bra på det också och verkar lobba för fett-industrin. De framhåller det mättade fettet när man annars vet att enkelomättat är bäst.

    Neutral kostforskning behövs men denna läkare på en vårdcentral verkar bara ha hittat ett extraknäck.
    www.kostfonden.se/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kostfonden/kostdoktorn
  • Anonym (Läkarstudent)

    Jag håller inte med om precis allt han skriver, men tycker han är relativt seriös.

  • Partiledare
    Anonym (Läkarstudent) skrev 2014-10-02 17:11:19 följande:

    Jag håller inte med om precis allt han skriver, men tycker han är relativt seriös.


    Mutad lobbyist för fettindustrin tänkte jag direkt när jag såg honom, för jag har varit påläst.
  • Mandel

    Jag är påläst kring kosten och hur den påverkar våra kroppar. Jag är påläst om marknadskrafterna som både öppet eller i det fördolda styr forskningen kring vår hälsa.
    Jag tycker inte att han är helt ute och cyklar. Skönt med någon som törs säga emot gammal förlegad forskning.

    Vad är det som du tycker att han har fel om?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Läkarstudent)
    Partiledare skrev 2014-10-03 04:54:40 följande:
    Mutad lobbyist för fettindustrin tänkte jag direkt när jag såg honom, för jag har varit påläst.
    Att läsa Aftonbladet dagligen är inte att vara påläst.
  • Anonym (Gift med läkare)
    Mandel skrev 2014-10-03 05:36:40 följande:

    Jag är påläst kring kosten och hur den påverkar våra kroppar. Jag är påläst om marknadskrafterna som både öppet eller i det fördolda styr forskningen kring vår hälsa.
    Jag tycker inte att han är helt ute och cyklar. Skönt med någon som törs säga emot gammal förlegad forskning.

    Vad är det som du tycker att han har fel om?


    Min fru som är läkare och har forskat till doktorsexamen, läste nyligen näringslära igen, frågade henne nu, enkelomättat ska det vara som även smörjer hjärnan, inte mättat fett.
    Hur är det med smörbergen i EU, finns dom kvar till salu?
  • Partiledare
    Mandel skrev 2014-10-03 05:36:40 följande:

    Jag är påläst kring kosten och hur den påverkar våra kroppar. Jag är påläst om marknadskrafterna som både öppet eller i det fördolda styr forskningen kring vår hälsa.
    Jag tycker inte att han är helt ute och cyklar. Skönt med någon som törs säga emot gammal förlegad forskning.

    Vad är det som du tycker att han har fel om?


    Som med klimatvetenskapen kanske?
  • Partiledare
    Anonym (Läkarstudent) skrev 2014-10-03 07:22:22 följande:
    Att läsa Aftonbladet dagligen är inte att vara påläst.
    Så bra att du läser den, jag har inte det :)
  • Mandel
    Anonym (Gift med läkare) skrev 2014-10-04 06:40:27 följande:
    Min fru som är läkare och har forskat till doktorsexamen, läste nyligen näringslära igen, frågade henne nu, enkelomättat ska det vara som även smörjer hjärnan, inte mättat fett.
    Hur är det med smörbergen i EU, finns dom kvar till salu?
    De fettsyror som vi inte klarar oss utan är de essentiella och dem hittar vi i oljor, nötter. fisk osv. Dessa kan vi inte tillverka själva i kroppen utan måste få i oss dem via vår kost.
    Mig veterligen så rekommenderar Kostdoktorn dessa livsmedel och påvisar även att mättat fett inte är farligt vilket har framkommit i en del studier på senare tid.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Kostfonden/kostdoktorn