• Anonym (Tjej)

    Tjejer -vilken dildo är bäst?

    Jag är 26 år och har aldrig provat en dildo.
    Vilken är bäst??
    Jag förstår att det är individuellt men det är ju en dildo-djungel och jag behöver lite tips.

  • Svar på tråden Tjejer -vilken dildo är bäst?
  • Anonym (Tjej)
    Alana skrev 2014-10-03 22:01:48 följande:

    Ta den största


    Njae, det tror jag inte att jag vill.
  • Anonym (Sugen)

    En rak hård vibrator som funkar både att ha på insidan och som har en stark vibrator i toppen som man kan sätta mot klittan är nog en bra start om du aldrig har haft någon tidigare. Typ någon av dessa:

    Hårda dildosar 

  • Anonym (Rabbit)

    Den klassiska rabbiten! Perfekt för både klittan och slidan. 

  • Anonym (Sugen)
    Anonym (Rabbit) skrev 2014-10-05 21:49:05 följande:
    Haha ja det gjorde det verkligen! :O Min är väl mest lik denna tror jag:  www.vuxen.se/sexleksaker/tjej/vibrator/ultra7-eclipse-rabbitronic
    finns massor och beror ju på vad man gillar. själv stör jag mig lite på när det roterar där inne, men samtidigt vill man man ju ha rabbinen mot klittan. :) hittade själv en som bara vibrerar och det funkar bäst för mig. det är denna modellen:

    box2you.se/index.php&path=97_33&product_id=1511
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Sugen) skrev 2014-10-07 17:55:02 följande:

    finns massor och beror ju på vad man gillar. själv stör jag mig lite på när det roterar där inne, men samtidigt vill man man ju ha rabbinen mot klittan. :) hittade själv en som bara vibrerar och det funkar bäst för mig. det är denna modellen:

    box2you.se/index.php&path=97_33&product_id=1511


    "Produkten kunde inte hittas"

    Tack för tips, men kan du prova igen att länka till den igen? :)
  • Anonym (dildofan)

    Är det en dildo du vill ha så testa en med sugkopp, då kan du sätta den på badrumsgolvet o rida den, eller ev. sätta den i en kakelvägg. Lite annan känsla att jucka emot istället för att bara hålla i den o köra in o ut. En dildo behöver ingen vibrator, invändiga vibrationer är ändå ingen hit. Bättre då med en dildo + en liten smidig vibrator till klittan.
    Storleken kan man inte ge rekommendationer om eftersom det måste styras av personlig smak. Vissa vill ha normal medan vissa vill ha lite större för att känna sig ordentlig utfylld.

  • Anonym (K)

    Lelo - Ina.

    Kostar en mindre förmögenhet men är, i min mening, värd varenda krona. 
    Tar ungefär sex sekunder till första orgasmen om jag vill det, eller så kan jag dra på ut på det längre om jag föredrar det. Den är dessutom lite böjd så man kan leta omkring efter G-punkt och grejer. 

    Jag skulle vilja ha en G-punktsvibrator också, utan klitoris-stimulans, men ju nu räcker det med den här :) 

  • Lis Alm

    Är man känslig och har lätt för att bli öm så är en stav i hårdplast ofta det bästa. För det finns inget som glider så lätt som en slät hårdplaststav tillsammans med glidmedel. 
    Det är också bra att välja en lite mindre stav (i omkrets) än idealstorleken på ett kön (för en stav upplevs annorlunda). 
    För att staven ska komma till sin fulla rätt så behövs glidmedel. 

    Rabbitstavar (med pärlor som går runt precis innanför slidöppningen) samt stav som roterar och med en klitorisvibb är otroligt populära då de ger multistimulans (3 olika funktioner) Men har man lätt för att bli öm så brukar man inte uppskatta pärlorna som går runt innanför slidöppningen där man har mest känsel. 

    Att välja en stav som har vibrator kan vara bra, för skulle man inte gilla vibrationer så är det ju bara att stänga av dem. Man kan också använda vibrationerna mot klitoris om man gillar det mer. 

    Hoppas du hittar rätt stav (man får vara beredd på att det kan bli felköp till att börja med, men blir det fel så kan det ändå vägleda en rätt till slut ;) 

Svar på tråden Tjejer -vilken dildo är bäst?