• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kaffe eller te?
  • Gert

    Kaffe och örtte.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aniiee

    Vänta, VARFÖR skulle man vifta med en SVENSK flagga när man dricker kaffe, som är en tradition vi har tagit hit från TURKIET OCH UNGERN?

    Please, enlighten me?

    Oboyen kan man kanske vifta med svensk flagga för, för det lanserades i alla fall av ett svenskt företag. (hade du skrivit chokladdryck så hade jag tagit fram den spanska flaggan.


    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Gert
    Aniiee skrev 2014-10-05 21:55:43 följande:

    Vänta, VARFÖR skulle man vifta med en SVENSK flagga när man dricker kaffe, som är en tradition vi har tagit hit från TURKIET OCH UNGERN?

    Please, enlighten me?

    Oboyen kan man kanske vifta med svensk flagga för, för det lanserades i alla fall av ett svenskt företag. (hade du skrivit chokladdryck så hade jag tagit fram den spanska flaggan.


    För att Gevalia är svenskt duh.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Aniiee
    Gert skrev 2014-10-05 22:03:43 följande:
    För att Gevalia är svenskt duh.
    Och några svenska tehandlare finns förstås inte DemonTungan ute
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Gert
    Aniiee skrev 2014-10-05 22:06:38 följande:
    Och några svenska tehandlare finns förstås inte DemonTungan ute
    Kaffets ursprung är Etiopien så du hade väl velat att vi ska vifta med den etiopiska flaggan.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Ivan52x53
    Aniiee skrev 2014-10-05 21:55:43 följande:

    Vänta, VARFÖR skulle man vifta med en SVENSK flagga när man dricker kaffe, som är en tradition vi har tagit hit från TURKIET OCH UNGERN?

    Please, enlighten me?

    Oboyen kan man kanske vifta med svensk flagga för, för det lanserades i alla fall av ett svenskt företag. (hade du skrivit chokladdryck så hade jag tagit fram den spanska flaggan.


    För att kaffe och bulle är typiskt svenskt Solig
  • Aniiee
    Ivan52x53 skrev 2014-10-05 22:16:49 följande:
    För att kaffe och bulle är typiskt svenskt Solig
    Bulle är gott Skrattande
    Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
Svar på tråden Kaffe eller te?