Inlägg från: Anonym (varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför?)

    Han var otrogen och jag såg!

    Vet inte hur jag ska börja eller hur jag ska formulera mig ens. Som rubriken lyder så gjorde jag det.. Kom in mitt i akten. Min kille och jag har varit ett par i många år (ca10) och har barn. Vårt sexliv har väl inte varit det bästa eftersom barnen är små och det blir aldrig tid över eller så är vi mest dödströtta när kvällen kommer och vi somnar framför tv:n. Som de flesta barnfamiljer och jag tänkte väl inte så mycket mer på det. Mina tjejkompisar som också har barn har det ungefär likadant. Vi bråkade inte särskilt mycket utan livet gick på som vanligt.

    Tills en dag förra veckan. Jag undrade varför han dröjde med att komma hem och fick svar. Jag råkade gå in i ett av våra uterum och där stod dom. En tjej jag aldrig förr sett och min kille. De höll på som värst.

    Jag är så lessen. Vet inte hur jag ska komma vidare. Vet inte om jag ens vill. Hur gör man efter att något sånthär har hänt? Går det att komma över? Jag känner mig så jättelessen hela tiden och vi kan inte prata om det. Försökte häromdagen men då gick han bara ut!

    Vad är det som händer? Hur kunde jag inte se och varför gjorde han så? Någon annan som varit i denna situationen?

  • Svar på tråden Han var otrogen och jag såg!
  • Anonym (varför?)

    Ja, det förstår jag. Det är bara det att han verkar inte vilja göra det, prata om det. Verkar som han bara vill lägga locket på och jag förstår verkligen inte varför. Det gör bara att jag blir ännu mer vilsnare. Vad vill han? Ska vi kunna fortsätta så måste vi prata om det fast jag är också rädd för att jag kommer att vilja älta detta. Kanske är det just det han är rädd för också, han kanske inte har något svar?

    Varför är folk otrogna, vad vill dom (förutom att ha sex då, för det kan man väl få hemma om man bara försöker, eller?). Jag fattar inte bara och vet inte om jag ens vill försöka förstå. Vet varken vad jag vill eller inte för tillfället...

  • Anonym (varför?)

    ... vet inte om ni var sarkastiska nu men om inte undrar jag vad alla andra (oftast tjejer) som gör mest i hemmet medan barnen är små säger om det resonemanget?

  • Anonym (varför?)
    Lever så skrev 2014-10-06 13:57:56 följande:

    Nej från min sida uppfattade jag det som mer krasst. Du beskriver hur NI inte orkar medan han visar att han har uttrymme för lekar vid sidan av.. Du borde se över den delen _om_ du nu ens ska behålla karln. Jag är inte den som skriker "gör slut" så fort nån gjort ett snedkliv men den delen att han inte vill prata och verkar ointresserad av att se till att det blir bra nu får mig att tänka att han egentligen vill separera men saknar ryggraden.


    Ja, håller med dig. Jag vet inte om jag ens vill försöka få det hela att fungera igen och andra dagar vill jag inget hellre.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (.) skrev 2014-10-06 13:52:43 följande:

    Du måste få honom att prata med dig, annars kommer du inte ha en aning om varför. Du kan spekulera men det behöver inte alls stämma. Du kommer dessutom ha väldigt svårt att gå vidare och förlåta om du inte kan få en förklaring. Väldigt mycket hänger på hur han hanterar det nu efter. Om han kan bygga upp din tillit igen eller om han kör på och tror att allt ska vara som vanligt igen. 


    Jag vet inte om jag kommer att kunna gå vidare faktiskt. Jag känner det lite som att jag inte ens vet om jag kommer att kunna gå vidare med någon annan efter det här. Trodde att det inte skulle hända mig, av någon underlig anledning. Såg inte vad som höll på att hända.
  • Anonym (varför?)
    Fool skrev 2014-10-06 16:53:22 följande:

    Ser att det dras väldigt stora slutsatser baserat på vaddå ? Ingenting ?

    TS , innan ni ens börjar prata om eventuella grunder till att han bara råkade dra över nån brud i uterummet så ska romeo framför allt stå för allt UTAN att skylla ifrån sig på någon , nä inte ens förhållandet.

    Dvs steg 1 är att reda ut och om möjligt försonas kring själva otroheten SEN kan ni bröja prata om eventuella relatiionsproblem. Mao till att börja med ska han svara på ALLA dina frågor , hur länge det pågått , hur många gårnger , etc , allt som du behöver veta. Och det ska han göra utan att börja börja skylla på förhållandet eller whatever , gör han det så säg "det där tar vi sen , nu pratar vi om din otroet först"

    Som svar på din fråga varför.... den ende som kan ge dig ett svar på den frågan är han själv , det finns tyvärr inte en gemensam nämnare för varför folk är otrogna , att det ALLTID är pga reationsproblem är rent skitsnack , gå inte på det , det är bara en av många anledningar , det finns nog lika många anledningar som det finns otrogna människor.  Tex går inte alla ut o knullar någon i uterummet så fort man känner sig missnöjd , bara vissa , alltså kan man inte skylla det på eventuellt missnöje , i så fall skulle precis alla som var missnöjda vara otrogna och så är det inte. Mao är det rent sktsnack. Otrohet sker även  i bra förhållanden , så anledningen behöver inte alls vara relationsproblem det kan vara vad som helst. Och den ende som kan svara på det är din kille,

    Kruxet med att ta reda på varför är att de allra flesta ljuger skallen av sig när de blir avslöjade , de förstår mycket väl vad de ställt till med och vad som står på spel , alltså försöker de allt i sin makt för att rädda det som räddas kan , man ljuger , man mörkar , man gör vafan som helst för att försöka mildra konsekvenserna. Där kan det vara väldigt svårt att få ett rakt svar på den frågan , jag menar , din kille är väl intelligent nog att förstå att... "för at hon är snygg" eller "för att jag bara kände för det" eller "för att jag ville prova någon ny brud" inte kommer landa lika bra hos dig som "jag kände mig obekräftad" , "jag har lidig ofattbara plågor i vårt förhållande" . Dvs allt som kan rikta lite av skulden från honom själv är väldigt poppis att använda som ursäkt.

    Sen kan det mycket väl hända att det ÄR problem i förhållandet som varit problemet , men iom att att det är så poppis att använda det som en ursäkt så blir det väldigt svårt att reda ut vad som är sant och vad som är lögn.

    Men innan vi målar fan på väggen så bör du först och främst inte ha bråttom , du behöver inte ta något beslut här och nu , du kan vänta med att besluta vad du vill göra med ditt förhållande tills DU känner dig redo för det.

    Som steg 1 skulle jag rekommendera , ge dig sjäv tid att smälta det som hänt. När man blivit utsatt för en otrohet reagerar man oftast med en kris och går igenom ett antal faser...

    http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Psykisk-halsa/Diagnoser-och-besvar/Barn-och-unga/Att-hamna-i-kris1/

    Den första fasen är chockfasen , som kännetecknas av förvirring , man har svårt att förstå att det har hänt , det tar ett tag innan det skunker in. När den väl är avklarad , när du förstått att det har hänt , att din partner faktiskt gjort såhär kommer nästa fas ,reaktionsfasen , det här här alla känslorna och alla frågorna kommer...

    Om det var nyligen detta hände så är du antagligen fortfarande i första fasen , ge det tid , tillåt dig sjäv att smälta det som hänt , ta inga beslut ut det ena eller andra hållet än , åk bort några dagar , ta hjälp av familj och vänner... att komma över en otrohet är en lång lång och väldigt jobbig process. När du känner dig redo för det så kan du ställa din partners till svars för vad han gjort... jag rekommenderar att ni tar hjälp av tex FR och gå igenom allt , och nej att ta gå på FR behöver inte innebära att du förklåter , det innebär bara att du tar hjälp av någon extern och utbildad person för att få hjälp med att bestämma dig för vad du vill göra. Ha inte bråttom. Ge dig själv tid


    Tack för länken. Kände igen mig i mycket av vad som stod där. Ja... det gäller väl att försöka ha tålamod med mig själv och tillåta mig att låta det hela ta den tiden det behöver. Jag tror att jag är i någon sorts chock-fas. Jag ältar och försöker förstå varför jag inte anade något och allt eftersom jag tänker så verkar det som om många pusselbitar ändå på något sätt faller på plats.

    Jag förstår plötsligt varför han började jobba mer kvällstid och varför han inte sa vem det var som ringde på kvällarna utan menade att det var "kunder" på hans företag som behövde hjälp. Fast på något sätt fattade jag nog att det inte var det men ville inte se. Visste kanske inte hur jag skulle göra, jag vet inte...

    Ja, han skyller såklart på att vi hade det dåligt i vårt förhållande fast jag kan inte se det från min sida. Trodde att det var så alla hade det till och från i sina förhållande och att det inte var så mycket att lägga vikt vid. Trodde nog inte att det var så farligt... inte så att han skulle gå och lägga sig med någon annan i alla fall.

    För egen del hade jag aldrig gjort det, jag hade sett det som ett svek inte bara mot mig själv utan även mot honom och framförallt mot våra barn! Det känns nästan som om jag inte kände honom och nu när jag tittar på honom känns han mer som om han vore en främling. Vad är han för människa som gör så mot sin familj? Att sätta hela barnens framtid på spel bara för att få sig ett ligg eller två. Det är så främmande för mig.

    Har fått reda på att det hade pågått i ett par år... Hon bor inte här i samma stad och hon jobbar med barn. Hur kan en människa som vet hur sårbara barn är sätta någon annans barn i den sitsen? För övrigt så är hon gift....

    Kan inte heller förstå valet av henne. Han säger att han hittade henne på nätet men hur kan det gå så långt att från att bara ha skrivit till varandra så ses man och ligger med varandra? När de visste från början att båda hade familj på eget håll, hur fungerar man i huvudet då?
  • Anonym (varför?)
    Anonym (päronsplitt) skrev 2014-10-06 18:35:31 följande:

    ]Anonym (varför?) skrev 2014-10-06 17:17:21 följande:[/quote-nick]....

    ..Ja, han skyller såklart på att vi hade det dåligt i vårt förhållande fast jag kan inte se det från min sida. Trodde att det var så alla hade det till och från i sina förhållande och att det inte var så mycket att lägga vikt vid. Trodde nog inte att det var så farligt........

    Kan inte heller förstå valet av henne. Han säger att han hittade henne på nätet men hur kan det gå så långt att från att bara ha skrivit till varandra så ses man och ligger med varandra? När de visste från början att båda hade familj på eget håll, hur fungerar man i huvudet då?[/quote]

    Du såg inte att ni hade problem och han upplevde att det fanns problem. När sa du sist att han var sexig, när visade du sist att du uppskattar honom som man och vill ta på honom?

    Jag menar inte att det är ett försvar men en förklaring.

    Du undrar över hans val av tjej. Enkelt, han vill bara ha sexet och känslan av att någon vill ha honom. En singeltjej är mera riskabelt, hon har ingen orsak att vara diskret, särskilt inte om hon blir förälskad. En gift tjej är bättre, två som kan bromsa om det blir känsligt, två som försöker vara hemliga.( Nu var ju dessa två väldigt dåliga på det, man kan nästan undra om han hoppades bli upptäckt)

    Jag skulle inte fråga om detaljer, helt oviktigt. Det viktiga är varför han var otrogen, om han anser att han försökt prata med dej, vad ni kan göra för att det inte ska bli så igen att ni upplever olika verkligheter. Att ni kan kommunicera bättre i framtiden. Att ni båda ser er del i det hela är nog en förutsättning.


    Jag ser för tillfället inte någon framtid med honom. Något i mig gick sönder och jag vet faktiskt ärligt talat inte om det går att lappa ihop.

    Ja, jag gav honom bekräftelse så mycket jag kunde och vi bråkade inte särskilt mycket och vi tog på varandra ofta. Satt och gosade och sa hur mycket vi älskade varandra ja... och jag trodde att han menade det precis lika mycket som jag gjorde.

    Förstår ärligt talat inte vad det var som hände? Kanske inte han heller... men gjort är gjort och det går inte att få ogjort.

    Att hon sedan också blivit med barn... jag orkar inte ta hans konsekvenser och leva med honom och veta att hon måste vara en del av oss för all framtid. Och det är kanske hemskt av mig att erkänna men jag skulle inte kunna ta till detta barn som ska komma. Det är oerhört synd men det hade krävts förmycket av mig just nu.

    Kanske ändå bäst att lämna... :( 
  • Anonym (varför?)
    Jonasson skrev 2014-10-06 20:30:34 följande:

    Nu har tråden på 1 dag gått från att killen inte vill prata alls om det som hänt till att han nu berättat att han gjort sitt snedsteg sen flera år på smällen. Möjligt javisst. Troligt knappast!
    Möjligtvis att TS har råkat ut för otroheten men ändrat om lite i historian vad det gäller tidslinjen för jag får inte ihop det annars. Känns inte riktigt som om ens partner just berättat att han varit otrogen i flera år och nu även berättar att snedsteget är på smällen sätter sig och skriver långa välformulerade inlägg på FL.


    Ja, jag har ändrat lite vad gäller tiden men du måste förstå att jag känner mig som i en chock fortfarande. Ville bara veta hur ni andra tänker er att ni skulle gjort i mitt ställe.

    Just nu står tiden stilla och jag känner det som om jag lever i en bubbla. Vet varken ut eller in men vet ändå... att jag nog måste lämna. Fast det är så svårt...
  • Anonym (varför?)
    Ojsan skrev 2014-10-06 18:40:54 följande:

    TS du får gärna skicka pm till mig, har varit med om liknande händelse tidigare.


    Ursäkta jag frågar men är du kille el tjej? Vill inte bli uppraggad av någon liksom...
  • Anonym (varför?)

    Åh, tack vad snälla ni är. Tyvärr så känner jag att jag för tillfället inte orkar älta det med någon, även om det hela tiden snurrar runt tankar i mitt huvud.

    Det är som om det inte riktigt vill komma ut. Jag pratar inte med någon, inte mina föräldrar... känns nästan som om det är jag som borde skämmas, som om det är jag som gjort något fel. Allt jag gjorde var att lita på en annan människa, en som jag älskade och högaktade och hade varit med om så mycket med. Trodde det gjort oss till en enad front på något sätt. Tydligen funkar det inte så som jag trodde. Det har ingen betydelse om man är med om jobbiga/glada/hemska saker tillsammans, tydligen kan den andra delen av sig själv (dvs. partnern) glida bort och göra saker på egen hand som skadar familjen, hur mycket de andra än tyr sig till honom och ger allt vad vi har. Vi trodde på honom. Nu är han någon annan. Någon jag inte känner och inte vill känna. 

    Den enda sorgen jag känner just nu... är att jag saknar honom som jag såg honom då (förut, innan allt det här hände). Jag saknar så den mannen jag älskade och han finns inte mer. Det är som om någon har dött för mig. Något som har dött inom mig. Jag hoppas jag kan läka bara.

Svar på tråden Han var otrogen och jag såg!