• Söndag

    Vad händer nu? Örebro

    Jag vet att jag borde gilla läget och bara avvakta tills i morgon, men jag är så fundersam på vad som kommer hända i morgon.

    Vi har gått på utredning i en grannkommun till Örebro på grund av ofrivillig barnlöshet. Jag har gjort vul där allt såg bra ut, lämnat blodprov samt så har sambon lämnat spermaprov. Vid läkarbesöket sa vår läkare att han remitterar patienter vidare som behöver IVF och att det kan vara väntetid till det, IVFn görs i så fall i Örebro.

    Sambon lämnar in spermaprov och vi får ett brev som berättar att de är ngt lågt antal spermier samt att de rör sig ngt sakta och han får därför lämna in ett nytt prov. I augusti fick vi svar på det där man fortfarande ser ngt lågt antal spemier samt att de inte simmar i riktigt full fart. (typ så minns inte riktigt vad de stod just nu men..) och att han därför har skickat en remiss till Örebro.

    Vad menad med det? Vad kommer de göra i Örebro? Behöver man alltid IVF om spermierna har nedsatt rörlighet? Vi har en läkartid i morgon som beräknas ta ca en timma, men de står att det är ett förstagångsbesök? Får vi göra om allting igen då? Eller vad tror ni de kommer göra i morgon?

    /tjejen som alltid oroar sig för allt....

Svar på tråden Vad händer nu? Örebro