• Anonym (mamma)

    är detta vanligt för en 6 åring?

    Mitt barn har den senaste tiden(sen 3-4 månader tillbaka) börjat klaga på huvudvärk, magont och värk i sitt högra ben.. är detta nått "vanligt" förekommande hos 6 åringar? Känns som man kanske måste bok in tid hos läkare snart om detta fortsätter.. h*n väger 18 kg och är väldigt lång och smal. Vad har ni för erfarenheter? H*n har jätte problem med att somna på kvällarna och somnar väldigt sent.. kan det vara att h*n känner sig stressad?

  • Svar på tråden är detta vanligt för en 6 åring?
  • Anonym (****)

    Växtvärk i benen har min son haft.
    Men magvärk o huvudvärk......
    Äter hon bra?Dricker?
    Har hon det bra i skolan/dagis/fritids/hemma?
    Oroar hon sig för något? Barn är ju väldigt känsliga.
    Tycker absolut du ska prata med en läkare o kanske är det så att hon behöver prata med någon utomstående om det är något hon funderar över.

  • Anonym (mamma)

    H*n trivs bra i skolan och tycker de är kul. Kommer hem direkt när skolan slutar(går aldrig på fritids) äter och dricker bra. Upplever inte att de finns nån direkt anledning att h*n ska känna sig orolig eller stressad. Växtvärk har ju slagit mig.. men det har man väl inte hela tiden?

  • Anonym (****)
    Anonym (mamma) skrev 2014-10-07 08:58:10 följande:

    H*n trivs bra i skolan och tycker de är kul. Kommer hem direkt när skolan slutar(går aldrig på fritids) äter och dricker bra. Upplever inte att de finns nån direkt anledning att h*n ska känna sig orolig eller stressad. Växtvärk har ju slagit mig.. men det har man väl inte hela tiden?


    Nej, det har man inte.
    Men indirekt?
    Har ni problem hemma?
    Kanske det inte är så bra i skolan iaf.
    Har något förändrats/hänt hemma som hon inte förstår eller fått bearbetat?
    Kanske hon skulle må bra av ett samtal till skolans kurator.
  • Anonym (Kontakta Dr)

    Behöver inte betyda att något är fel med dessa symptom men jag tycker ändå att ni borde boka in en tid hos vårdcentralen för säkerhets skull. Låter mer som något psykiskt. Att barnet inte mår riktigt bra.

  • Anonym (mamma)

    har träffat läkare nu och tagit prover.. det visar på undervärde på järn, på gränsen för gluten och på gränmsen på sköldkörteln.. vet inte hur jag ska tolka detta?(var en annan läkare som ringde och gav provsvaren och han hade ingen riktig koll och var insatt i mitt barns journal) han är smal och väger lite. 
    dom tog inga prover för vita blodkroppar, är det nått man bör göra? 
    känns som en djungel med sjukvården!! 

  • Anonym (****)
    Anonym (mamma) skrev 2014-10-22 08:23:07 följande:

    har träffat läkare nu och tagit prover.. det visar på undervärde på järn, på gränsen för gluten och på gränmsen på sköldkörteln.. vet inte hur jag ska tolka detta?(var en annan läkare som ringde och gav provsvaren och han hade ingen riktig koll och var insatt i mitt barns journal) han är smal och väger lite. 
    dom tog inga prover för vita blodkroppar, är det nått man bör göra? 
    känns som en djungel med sjukvården!! 


    Kan inte svara på din fråga, men ge dig inte.
    Är det något du inte förstår så fråga o fråga igen.
    Sök runt på nätet.
    Länken nedan är till en grupp på fb där man kan fråga o få tips osv om hjälp via kosten.
    Tycker du ska ringa o beställa en tid igen till läkaren o få ett riktigt svar om proverna o även få veta hur ni ska/kan gå vidare.


    www.facebook.com/groups/410004222410849/


     

Svar på tråden är detta vanligt för en 6 åring?