• Anonym (No)

    Måste nog göra abort, känner mig ledsen :(

    Sitter i en riktigt jobbig situation, vilket gör att jag nog måste avbryta denna oplanerade graviditet! Allt är rörigt och jobbigt. Trots det så blev jag glad när jag upptäckte att jag var gravid. Har barn sen förut så vet vilken glädje det är med barn. Är bara i v 5, skulle ha haft mens i lördags, så graviditeten har knappt börjat. Vill avsluta den så fort som möjligt, men antar att det är väntetid?

    Hur länge blöder man efter?

    Ville bara bolla lite tankar..

  • Svar på tråden Måste nog göra abort, känner mig ledsen :(
  • kiriaki

    Det later inte som att du vill gora abort.. 


    Vantetiden ar nog nagra dagar.. minns inte hur lange man bloder efterat, inte sa farligt lange.. 

  • BCH52

    Ibland måste man fatta svåra beslut i livet. Du vet själv bäst vad som är bäst för dig just nu.

    Så tidigt i graviditeten blir det mest som en vanlig mens, man brukar också få tid så snart det är praktiskt möjligt.

  • Anonym (Ledsen)

    Nej jag vill inte abort, men det är det bästa alternativet just nu. Så klart det tar emot, men ja.. Jag har försökt att få det att kunna funka om jag behåller men jag vet inte riktigt hur..

  • BCH52

    Vi kan vara tacksamma att vi kvinnor i Sverige idag faktiskt har ett val. Du verkar ha tänkt igenom alternativet att behålla men insett att det inte skulle fungera.

    Just så gör en ansvarskännande person, tänker igenom alternativen, försöker se möjligheter och gör sedan ett val trots att det kan kännas tungt.

  • Anonym (Lycka till!)

    Du skriver "att jag nog måste göra abort", är du säker på ditt beslut?

    Du blev ju glad när du fick reda på att du var gravid. Jag vill bara att du ska tänka igenom beslutet noga så du inte gör något som du kommer må dåligt av efter.

    Tror inte du kommer ångra dig när du sitter med din bebis i famnen .-)

    Lycka till och hoppas det löser sig! Kram

  • Anonym (Lycka till!)

    Oj, såg nu att tråden var lite gammal. Vore kul och veta hur det gått för TS?

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lycka till!) skrev 2014-10-21 15:40:25 följande:

    Oj, såg nu att tråden var lite gammal. Vore kul och veta hur det gått för TS?


    Bestämde mig för att behålla, men slutade med missfall tyvärr men det kanske var naturens sätt att bestämma! Känns okej ändå, kommer fler tillfällen när situationen är bättre!
  • astegmatism
    Anonym (No) skrev 2014-10-13 07:52:16 följande:

    Sitter i en riktigt jobbig situation, vilket gör att jag nog måste avbryta denna oplanerade graviditet! Allt är rörigt och jobbigt. Trots det så blev jag glad när jag upptäckte att jag var gravid. Har barn sen förut så vet vilken glädje det är med barn. Är bara i v 5, skulle ha haft mens i lördags, så graviditeten har knappt börjat. Vill avsluta den så fort som möjligt, men antar att det är väntetid?

    Hur länge blöder man efter?

    Ville bara bolla lite tankar..


    Gör inte abort, Om du redan har gjort det, så hur kände du dig då?
  • Anonym (Lycka till!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-21 18:49:26 följande:
    Bestämde mig för att behålla, men slutade med missfall tyvärr men det kanske var naturens sätt att bestämma! Känns okej ändå, kommer fler tillfällen när situationen är bättre!
    Starkt av dig att behålla i alla fall, men tråkigt såklart att det slutade i missfall. Men som du skrev kommer det fler tillfällen.

    Tänk bara på att använda preventivmedel till ni bestämmer er att ni vill ha ett barn igen.
Svar på tråden Måste nog göra abort, känner mig ledsen :(