• tosia1

    Underlig kroppslukt vid viktnedgång

    Hej! Har någon annan varit med om att omgivningen reagerar på någon underlig lukt från en när ni håller på med någon viktminskningsprogram? Känner inte någon lukt själv och inte någon i familjen heller, men däremot märker jag av det på jobbetSkäms. Har upplevt detta vid två senaste försök att gå ner i vikt, ena gången med 5:2 dieten och nu med vanlig reduktion av kalloriintag. Fick avbryta försöken båda gångerna då situationen på jobbet blev ohållbar. Misstänker att det har just med kosthållingen att göra, då jag blir tydligen inte av med lukten hur mycket jag än skrubbar mig, byter kläder och dyl.Rynkar på näsan. Vore skönt att höra om det är fler som kan känan igen sig i denna beskrivning och dela med sig av sina erfarenheter kring orsaker och botmedel. Tack på förhand!

  • Svar på tråden Underlig kroppslukt vid viktnedgång
  • LFZ82

    Troligtvis ketoner som luktar illa! Kan inte förklara vad det är men googla så får du nog ett bra svar????

  • tosia1

    Tack för tipset LFZ82! Jag har läst på om ketoner och visst kan det vara de som spökar, men kan ändå inte låta bli att grubbla över varför händer det enbart mig?! Borde inte halva Sverige stinka om det var bantning och/eller kolhydratfattifkost som orsakade problemmet? Har hela tiden ätit kolhydratrik kost, men det är säkert individuellt hur mycket som ens kropp anser är tillräckligt. Ska i alla fall gå och köpa ketonstickor för att se om det finns överskott i kroppen.

Svar på tråden Underlig kroppslukt vid viktnedgång