• Miranda85

    Vad menar han?

    Har känt en stark attraktion till en kollega. Tänkt så himla mycket på honom. Idag var vi ensamma i hissen och jag ställde ut en fråga jag grubblat på så länge rakt ut till honom.

    Jag frågade honom varför han kollar så mycket på mig?

    Han började skratta och sa att det är jag som kollar på honom. Jag sa jag kollar på dig för att du kollar på mej och skrattade. Han sa jag kollar på dig för att det är trevligt och mysigt.

    Gick in i köket efter vi var i hissen. Mysigt alltså sa jag och log. Han log bara och kollade på mej..

    Vi satte oss vid matbordet med våra andra kollegor och han drog ett skämt och började skratta och jag skrattade åt hans skämt. Sen kolla han så där i mina ögon och sa "Där är den.. den där blicken. Du får sluta med den. Den där djupa och farliga blicken." och log..

    Jag blev så förvånad. Trodde aldrig han skulle säga så. Jag sa blir du rädd? han svarade ja.

    Flörtar han med mig? Är han intresserad?

  • Svar på tråden Vad menar han?
  • Anonym (Annis)

    Det låter det absolut som! Vad känner du för honom då ts? :)

  • Anonym (Jus)
    driver28 skrev 2014-10-17 11:35:52 följande:

    Verkar onekligen så


    Du som är en man.... :)
    Tror du han sa det med en sexuell avsikt eller är det känslomässigt?
  • Anonym (?)

    Är inte de här typ din 4 trådstart om samma kollega och med samma fråga och du får bekräftat i tråd efter tråd att han verkar va intresserad trots att du har pojkvän, stämmer detta?

    Men de kanske är som han säger att du kollar på han? Du verkar ju nästan besatt med alla dessa trådstarter.

  • hedersknyffel
    Miranda85 skrev 2014-10-17 00:49:07 följande:

    Har känt en stark attraktion till en kollega. Tänkt så himla mycket på honom. Idag var vi ensamma i hissen och jag ställde ut en fråga jag grubblat på så länge rakt ut till honom.

    Jag frågade honom varför han kollar så mycket på mig?

    Han började skratta och sa att det är jag som kollar på honom. Jag sa jag kollar på dig för att du kollar på mej och skrattade. Han sa jag kollar på dig för att det är trevligt och mysigt.

    Gick in i köket efter vi var i hissen. Mysigt alltså sa jag och log. Han log bara och kollade på mej..

    Vi satte oss vid matbordet med våra andra kollegor och han drog ett skämt och började skratta och jag skrattade åt hans skämt. Sen kolla han så där i mina ögon och sa "Där är den.. den där blicken. Du får sluta med den. Den där djupa och farliga blicken." och log..

    Jag blev så förvånad. Trodde aldrig han skulle säga så. Jag sa blir du rädd? han svarade ja.

    Flörtar han med mig? Är han intresserad?


    Helt uteslutet att han flörtar med dig och han är inte det minsta intresserad av dig;
    det är en klassisk härskarteknik från patriarkatet för att hålla "lilla gumman" på plats!
    Avvisa gubbslemet innan han lurar dig ännu mer.
    Läs Elaines böcker om härskarteknik så du kan bekämpa honom innan det är försent! 
    Livet på.FL är hårt men rättvist!
  • Miranda85
    Anonym (?) skrev 2014-10-19 00:42:44 följande:

    Är inte de här typ din 4 trådstart om samma kollega och med samma fråga och du får bekräftat i tråd efter tråd att han verkar va intresserad trots att du har pojkvän, stämmer detta?

    Men de kanske är som han säger att du kollar på han? Du verkar ju nästan besatt med alla dessa trådstarter.


    Vart får du ont? Du kan blockera mig alternativt välja att avstå från att läsa. Lägg inte ens din tid på att tala om för mig om att jag är besatt eller inte. Vill du öppna käften så skydda dig inte bakom anonymiteten. Då tycker jag att du kan lika gärna hålla den stängd.
  • Anonym (Tjo)

    Om han är intresserad eller ej är ju omöjligt att svara på. Och skulle han vara intresserad så är det ju lika omöjligt att svara på vilket sätt han är intresserad.

    Men visst låter det som att ni flörtar ganska friskt. Från hans sida så kan det ju också vara en "kul jargong" med någon som han uppskattar. Lite krydda i vardagen liksom, på ett busigt sätt.

    Vad vill du själv? Är du nöjd med att låta det stanna vid ordväxling eller vill du se om du/ni kan ta det längre?

  • Anonym (?)
    Miranda85 skrev 2014-10-19 12:07:46 följande:
    Vart får du ont? Du kan blockera mig alternativt välja att avstå från att läsa. Lägg inte ens din tid på att tala om för mig om att jag är besatt eller inte. Vill du öppna käften så skydda dig inte bakom anonymiteten. Då tycker jag att du kan lika gärna hålla den stängd.
    Klart du verkar besatt eftersom du startar tråd efter tråd om denna stackars man, ta för dig istället, det är väl omöjligt för oss att svara på om han är intresserad eller ej.

    Nu är det din typ 4 TS om denna man och du vet fortfarande varken ut eller in, så det är väl bara att FRÅGA HONOM. Hur ska någon på FL kunna veta? Är du fortfarande i din relation förövrigt?
  • Anonym (Annis)

    TS- är DU intresserad av denna mannen? Om inte kan det väl kvitta hur han beter sig?

    Är du singel? Om ja, så flörta på och se hur han reagera? Ta kontroll över situationen istället för att han ska styra.

Svar på tråden Vad menar han?