• Trixxie

    fundersam

    Hej! Jag hade äl den 1/10, den 8/10 fick jag en superliten "blödning" var lite rosa på pappret under toalett besöket. Kan mycket väl vara nidblödning, men vet inte om det var det, sedan några dagar efter den blödningen har jag haft lite molande värk till och från varje dag vid byxlinningen, som ett tryck.
    Hade BIM igår och mensen kom inte, tog ett gravtest med morgon urinet men det sa ej gravid (CB digital). Igår kväll hade jag lätt illamående så gick och lade mig tidigt, när jag vaknade imorse så hade jag illamående då också tills jag åt en riskaka.
    Mina bröstvårtor känns lite annorlunda det känns ungefär som att det drar kall luft vid dom (hoppas ni förstår vad jag menar).

    Men det är nog det enda konstiga jag känner i kroppen, känns som att min kropp bara lurar mig eller hur? Vet inte riktigt hur man förstår om det sitter psykiskt eller inte, har försökt och tänka att det bara är inbillning men det gör ju ingen skillnad :/ det sa ju att jag inte var gravid..

  • Svar på tråden fundersam
  • kasovi

    Clearblue digital är hälften så känsligt som de vanliga! Du kan ha testat för tidigt bara :) köp ett clearblue plus istället

  • Trixxie

    Jasså är det sant??

    Har aldrig hört talas om CB plus förut :s

    Ska definitivt köpa det då, alternativt kanske vänta en vecka och ta nästa digital (köpte två pack)? Kommer det att synas på digital om 1 vecka isåfall?

  • kasovi

    Ja, alltså clearblue plus är ju de vanliga som inte är digitala :)

    Tänk på att digitala inte är lika känsliga bara, och det kan ju hända att du är en så kallad "låghormonare". Då är det enklare med känsligare test :) Du kan ju alltid pröva ett digitalt nästa vecka och hoppas hormonhalterna ökat ordentligt!

    Har för mig de ska fördubblas varannan dag ungefär

  • Trixxie

    Läste på bipacksedeln på både plus och digital men båda har samma känslighet alltså 25? Eller är det något helt annat? :)

  • kasovi

    Va, jag trodde digital mätte från 50? :O

    Så har det sagts mycket i trådarna här på forumet och jag har såklart inte öppnat min förpackning för att kolla själv, haha...

    Annars är ju clearblue plus lite billigare om du vill testa fler gånger :)

  • Trixxie

    Oki, men tack för råden iallafall, lärde mog något nytt så det ska tänkas på nästa gång det inhandlas tester ;)

  • Trixxie

    Mensen har inte kommit än, känner mig fortfarande illamående och brösten känns annorlunda. Åkte in akut i måndags pga smärtor och det konstanterades då att jag har två stora cystor på högrs äggstocken.. Ska till gyn på fredag för att diskutera hur de ska ta bort dom :/

    Hoppet försvann att jag kunde vara gravid men det finns ju även en liten chans kvar :) är just nu i BIM+7

  • kasovi
    Trixxie skrev 2014-10-23 00:17:05 följande:

    Mensen har inte kommit än, känner mig fortfarande illamående och brösten känns annorlunda. Åkte in akut i måndags pga smärtor och det konstanterades då att jag har två stora cystor på högrs äggstocken.. Ska till gyn på fredag för att diskutera hur de ska ta bort dom :/

    Hoppet försvann att jag kunde vara gravid men det finns ju även en liten chans kvar :) är just nu i BIM+7


    Oj, vad hemskt det lät! Min lillasyster har en cysta på en äggstock som gör oerhört ont ibland. Men den krymper lite ibland och är inget farligt. Hon vill ändå ta bort den för att slippa smärtan mer.

    Jag plussade i måndags väldigt svagt med graviditetskollen (BIM-4) och idag på BIM -2 fick jag plus med digitalt! Så jag tycker allt att du borde kunna testa digitalt :D
  • Trixxie

    Jo precis, här verkar det dock inte finnas något annat alternativ än att ta bort tyvärr :/

    Men gud vad kul! :D ett stort grattis till dig! :)

  • kasovi
    Trixxie skrev 2014-10-23 23:19:39 följande:

    Jo precis, här verkar det dock inte finnas något annat alternativ än att ta bort tyvärr :/

    Men gud vad kul! :D ett stort grattis till dig! :)


    Tack! :D

    Hur har det gått för dig?
  • Trixxie

    Hej :) Det har väl gått bra, har tagit bort cystorna med titthålsop. då de inte krympte utan de växte bara. Ska även äta något som hjälper ägglossningen, tror det hette pergotime när min menstruation kommer igen så förhoppningsvis blir det ett plus inom ett halvår :)

    Hur har det gått för dig? :D

  • kasovi
    Trixxie skrev 2014-11-18 23:13:32 följande:

    Hej :) Det har väl gått bra, har tagit bort cystorna med titthålsop. då de inte krympte utan de växte bara. Ska även äta något som hjälper ägglossningen, tror det hette pergotime när min menstruation kommer igen så förhoppningsvis blir det ett plus inom ett halvår :)

    Hur har det gått för dig? :D


    Vilken tur att du fått hjälp och operation! Måste kännas skönt :) Håller tummarna för att det blir en graviditet för dig snart då :D

    Jag går in i vecka 8 nu i dagarna (tror jag). Får väl veta mer säkert i övermorgon när jag ska på ultraljud :) spännande och nervöst på samma gång!
  • Trixxie

    Tack, ja det är skönt att allt hände så snabbt så man snart är på banan igen :) Hur gick det? :D

  • kasovi
    Trixxie skrev 2014-11-24 19:23:01 följande:

    Tack, ja det är skönt att allt hände så snabbt så man snart är på banan igen :) Hur gick det? :D


    Jo då, jag fick se ett litet hjärta som dunkade där inne :) jätteroligt!

    Läkaren var inte så bra på svenska så vi förstod inte varandra så mycket, men jag fick iallafall se den lille. Haha!
Svar på tråden fundersam