• sankaj

    Ska en fröken göra så !

    Min son 7 år har svårt att komma i tid från fritids till skolan , det har fröken sagt till honom och vi har pratar med honom om det. Men hon fortsätter och han är ledsen hemma så jag skrev en lapp och sa attdet är deras ansvar att följa honom från fritids till skolan i tid . Då kom han med sin loggbok idag där hon skrev med stora bokstäver att vi ska hjälpas åt med det! Hur kan en pedagog skriva i hans lilla boken så , ska han ha det som minne ??? Blev så arg o besviken på henne. Kunde hon inte använda en lapp , ringa eller maila?? Jag lämnar varje dag kl 07 och sen vad dem gör vet inte jag !! Ska vi ta ledig från jobbet ? Vi har pratat med honom att passa tider från rast ! Vad skulle ni gjort ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-18 08:27
    Nu får ni sluta !! Jag kommer varken läsa eller svara mer på alla era kränkande komentarer.
    Tack alla ni som är normala föräldrar och människor !!
    Ni andra kan hitta en annan tråd och få terapi om ni inte har nått annat att göra.

  • Svar på tråden Ska en fröken göra så !
  • MxMeNow

    Jag hade tagit ett allvarligt snack med mitt barn om respekt och punktlighet! Uppenbarligen har ni misslyckats på den punkten i uppfostran, barn tar ofta efter sina föräldrar, vilket får mig att tro att ni inte prioriterar punktlighet.

    Fröken har i detta fall agerat korrekt, uppfostra erat barn.

  • A1987

    Loggboken är alltså häftet var man skriver upp läxor, program och kan sända meddelanden mellan skolan och hemmet? Ser inget fel i att fröken svarat på din lapp i loggboken. Som minne skall han ju absolut ha det! Då kanske Han kan se till att han kan passa tider senare när han är lite äldre iaf.

  • Flickan och kråkan

    Han är 7 år och troligtvis inte den enda som ska från fritids till första lektionen. Självklart ska han klara av det! Det handlar om att visa andra respekt. Kommer han indrällandes sent så stör han alla andra barn....som kommit i tid.

  • Mercurialis
    sankaj skrev 2014-10-17 13:41:28 följande:

     Ska vi ta ledig från jobbet ? Vi har pratat med honom att passa tider från rast ! Vad skulle ni gjort ?


    Ja, om ert barn inte kan komma i tid till skolan, så är en lösning att någon av er föräldrar tar ledigt från jobbet och ser till att barnet är i tid.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Flickan och kråkan
    Mercurialis skrev 2014-10-17 14:06:16 följande:
    Ja, om ert barn inte kan komma i tid till skolan, så är en lösning att någon av er föräldrar tar ledigt från jobbet och ser till att barnet är i tid.
  • viseversa

    Vadå svårt? På vilket sett? Han bet väl när skolan börjar. Varför går han inte så han kommer i tid då? Och varför upprepas hans nonchalans om och om igen? Förstår att fröken tröttnat då han antagligen stör andra barn när han "har problem" att hinna varje dag.

  • Kim Possible

    Det är ju pojken det gäller, varför skulle det _inte_ stå i hans bok då? Precis som de skriver in "xx ska jobba med treans multiplikationstabell" eller något annat som barnet behöver arbeta lite extra med. Helt rimligt. 

  • Tangent

    Håller inte med övriga, förstår att ni har svårt att se till att pojken kommer i tid. På mitt barns skola såg fritidspersonalen till att barnen kom i tid till första lektionen. Mitt barn hade varken klocka eller mobil i ettan. Tror inte det fanns någon väggklocka heller. Kan du prata med fritidspersonalen om att din behöver stöttning i detta?

  • LSalander

    Går inte fritidsbarnen tillsammans till skolan?

    Vill han inte gå in när klockan ringer? Vad är det som är svårt för barnet? Är ditt barn den ende som går på fritids i klassen.? Är det långt från fritids till skolan?

Svar på tråden Ska en fröken göra så !