• Anonym (utan)

    Har alla avlastning för sina barn?

    Har alla någon för av avlastning för sina barn? tex mormor hämtar på förskola eller liknande?

  • Svar på tråden Har alla avlastning för sina barn?
  • Anonym (utan)

    så är ni helt själva med allt?

  • Anonym (avlastad)

    Det är en definitionsfråga. Min sons pappa tar min dotter 2-3 nätter per månad så att jag kan få sova, jag ber om det eftersom jag har fått en del utmattninssymtom efter två år utan en hel natts sömn. Jag ser det som välbehövlig avlastning

  • The past is now
    Anonym (utan) skrev 2014-10-18 08:43:02 följande:

    så är ni helt själva med allt?


    Vad menar du? Vi har inga mor och farföräldrar som avlastar oss. Vi har alltid barn. Vi ska få vår första helg på tu man hand den 31/10-1/11. Och senast vi var på tu man hand var i somras en helg.

    Innan jag träffade min man var jag ensam i över 4 år. Ingen hjälp alls utifrån.
  • Anonym (jodå)

    Mitt barns farföräldrar brukar låna hen någon helg ibland.

  • The past is now
    The past is now skrev 2014-10-18 08:49:01 följande:
    Vad menar du? Vi har inga mor och farföräldrar som avlastar oss. Vi har alltid barn. Vi ska få vår första helg på tu man hand den 31/10-1/11. Och senast vi var på tu man hand var i somras en helg.

    Innan jag träffade min man var jag ensam i över 4 år. Ingen hjälp alls utifrån.
    Alltså nu pratar jag till vardags..de ggr barnen är borta är de hos deras farmor (exsvärmor). (helg/lov)
  • Anonym (utan)

    ja TEX far/morföräldrar. kan ju vara bror/syster som hjälper till och på så sätt avlastar  förälder/föräldrarna någon timme.

  • Anonym (Jag)

    Nej aldrig på vardagar. Då är jag helt själv och mannen jobbar utomlands. En handfull gånger om året som barnen sover hos mormor, på helgen.

  • Mandel

    Jag lämnar 5 dagar i veckan och hämtar 4. Barnens far hämtar 1 gång i veckan. Skulle det krisa så får pappan hämta eller så ber han sin pappa - barnens farfar att hämta.

    Barnens farmor, mormor eller morfar har aldrig hämtat på förskola/fritids.

    Jag har inga fritidsaktiviteter eftersom det inte fungerar med barnen i släptåg, så barnen är med mig hela tiden.
    Kan inget göra eftersom jag inte har barnvakt.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Har alla avlastning för sina barn?