• Anonym (fan)

    Mamma slänger ut mig bara för att hon också är gravid nu. Vad fan ska jag göra då?

    hej!!

    Jag bor fortfarande hemma och är gravid. Min mamma blev lite arg när jag berätta, men sedan var hon glad för min skull och glad att få ett barnbarn och hon har hjälpt mig att köpa vagn och allt och inrett mitt rum. Jag var verkligen så glad och tacksam!


    Men nu är hon också gravid( vilken slump då, är hon avis eller?) och säger att jag inte kan bo här längre för att det blir för trångt med två bebisar! Hon har blivit jättegrinig och det är bara nej från henne.  Och vad ska jag göra då? Jag har inget jobb eller något! Hjälp mig snälla!

  • Svar på tråden Mamma slänger ut mig bara för att hon också är gravid nu. Vad fan ska jag göra då?
  • Anonym (...)

    Hur gammal är du? Är du myndig så är det bara att knalla iväg till Soc och få lite bidrag då. Är du inte myndig så får du knalla iväg till Soc och be dem ta ett snack med din mor. 
    ...har dock en kuslig känsla av att du är myndig och tänker skaffa barn innan du ens är kapabel att ta hand om digsjälv (Ooooch som vanligt kommer det här inlägget anmälas och tas bort, men det  är ju sant...) 

  • Anonym (Qwe)

    Du anser dig vara vuxen nog att skaffa barn, ska man inte vara vuxen nog att skaffa boende och inkomst?

  • Anonym (S)

    Väx upp förbi helvete! Du har VALT att behålla barnet och bli mamma då får du oxå se till att du kan ta hand om det!

    Hade du tänkt att du skulle bo hemma med mamma och låta henne försörja dig och DITT barn? Hur gammal är du?

    Spelar föresten ingen roll... Lös ditt problem! Det är fan inte din mammas jobb

  • Anonym (fan)
    Anonym (...) skrev 2014-10-18 10:04:06 följande:
    Hur gammal är du? Är du myndig så är det bara att knalla iväg till Soc och få lite bidrag då. Är du inte myndig så får du knalla iväg till Soc och be dem ta ett snack med din mor. 
    ...har dock en kuslig känsla av att du är myndig och tänker skaffa barn innan du ens är kapabel att ta hand om digsjälv (Ooooch som vanligt kommer det här inlägget anmälas och tas bort, men det  är ju sant...) 
    Vad roligt för dig att du vet så mycket då! Nej jag är inte myndig så haha. Mamma säger att soc inte kan tvinga henne att ha mig kvar.
  • Anonym (fan)
    Anonym (Qwe) skrev 2014-10-18 10:07:32 följande:
    Du anser dig vara vuxen nog att skaffa barn, ska man inte vara vuxen nog att skaffa boende och inkomst?
    Kan du berätta vem som vill anställa en höggravid med foglossning då?
  • Anonym (fan)
    Anonym (S) skrev 2014-10-18 10:14:00 följande:
    Väx upp förbi helvete! Du har VALT att behålla barnet och bli mamma då får du oxå se till att du kan ta hand om det!
    Hade du tänkt att du skulle bo hemma med mamma och låta henne försörja dig och DITT barn? Hur gammal är du?
    Spelar föresten ingen roll... Lös ditt problem! Det är fan inte din mammas jobb
    Sa jag ens något om att hon skulle försörja barnet? Nej! Men hon har lovat att jag skulle få bo kvar hemma och man ska hålla vad man lovar! Hon hade inte ens skaffat ett barn till om det inte var för att hon blev avis på mig!
  • Anonym (M)
    Anonym (fan) skrev 2014-10-18 10:16:37 följande:

    Kan du berätta vem som vill anställa en höggravid med foglossning då?


    Det kanske du skulle tänkt på innan du hade sex? Alternativt innan du valde att behålla barnet?
  • Anonym (Qwe)

    Det skulle du ha tänkt på innan... Om du nu är höggravid bör du ha vetat i minst 7 månader att du skulle bli förälder! Vad har du gjort på de månaderna?


    Anonym (fan) skrev 2014-10-18 10:16:37 följande:

    Kan du berätta vem som vill anställa en höggravid med foglossning då?


  • sextiotalist

    Är du inte myndig, så har din mamma fortfarande försörjningsansvaret över dig. Visst, hon kan hindra dig att komma hem, byta ut lås etc. Men jag misstänker att gör hon det, så kommer soc ha både ett och ett annat öga på henne.

    På måndag går du upp till soc och berättar om ditt dilemma. Det är inte helt omöjligt att de kan fixa någon form av familjehem åt dig och ditt blivande barn (men din mamma kommer få betala underhåll) eller så erbjuder de (troligen som förstahandsval) ett möte med en som kan "medla" mellan din mamma och dig

    Och till er som säger att ts är vuxen nog för att försörja sig själv eftersom hon valt att behålla barnet
    Jag tycker det är ytterst olämpligt att man skaffar barn innan man kan stå på egna ben, men jag inser också att världen inte är svartvit. 
    Ja, man är gammal nog att ha sex, men hjärnan och kroppen är inte ikapp där, så man kan alltså ha sex, bli gravid, utan att vara mogen och redo för ett barn.
    Men nu lever vi i Sverige, så det är ingen katastrof, en ung förälder, med rätt stöd och bra nätverk kan klara det utmärkt, men om man inte har nätverket och stödet kring sig så kan det åt käpprätt åt skogen (behöver inte, men tyvärr inte helt ovanligt)

  • Anonym (Hhj)

    Vad är det för mamma som slänger ut sin minderåriga gravida dotter?.. Du får väl ändå bo kvar tills du hittat nånstans att bo?

Svar på tråden Mamma slänger ut mig bara för att hon också är gravid nu. Vad fan ska jag göra då?