• Anonym (Våldtagen och nedbruten)

    jag har blivit våldtagen, hjälp mig!

    Imorgon är det två veckor sen jag råkade ut för en våldtäkt, jag berättar det här för er för att jag inte har lyckats berätta det för människor i min omgivning än, jag vet inte om jag kan göra det någonsin. Mannen som våldtog mig är en väldigt respekterad man som många känner stort förtroende för. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag mår så fruktansvärt dålig. Jag kan inte sova på nätterna och jag har ångest. Han bor väldigt nära mig också vilket för det hela ännu jobbigare. Hur skulle ni göra om ni var jag? Alla jag känner tycker om honom, han är känd och närmast folkkär på grund av sitt yrke.

  • Svar på tråden jag har blivit våldtagen, hjälp mig!
  • Anonym (suck)

    Har det gått två veckor sedan är alla fysiska bevis borta.... inte så smart av dig.

    Våldtäktsmän ska ALLTID sättas dit, oavsett vem det är!

  • Anonym (lider med dig)
    Anonym (Våldtagen och nedbruten) skrev 2014-10-18 17:41:25 följande:

    Imorgon är det två veckor sen jag råkade ut för en våldtäkt, jag berättar det här för er för att jag inte har lyckats berätta det för människor i min omgivning än, jag vet inte om jag kan göra det någonsin. Mannen som våldtog mig är en väldigt respekterad man som många känner stort förtroende för. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag mår så fruktansvärt dålig. Jag kan inte sova på nätterna och jag har ångest. Han bor väldigt nära mig också vilket för det hela ännu jobbigare. Hur skulle ni göra om ni var jag? Alla jag känner tycker om honom, han är känd och närmast folkkär på grund av sitt yrke.


    Du har blivit utsatt för ett trauma och behöver professionell hjälp för att bearbeta det. Utan behandling kommer du med största sannolikhet att få ptsd. Hur jag vet det, har själv gått igenom 3 våldtäkter
  • Anonym (Svin!)

    Anmäl,berätta för alla vilket svin han är,sök hjälp via kurator,terapaut eller liknande. Nånting måste du göra för det kommer äta upp dig inifrån annars! Och han ska sättas dit med alla medel tillåtna.

  • Anonym (lider med dig)
    Anonym (Svin!) skrev 2014-10-18 18:02:48 följande:

    Anmäl,berätta för alla vilket svin han är,sök hjälp via kurator,terapaut eller liknande. Nånting måste du göra för det kommer äta upp dig inifrån annars! Och han ska sättas dit med alla medel tillåtna.


    Att anmäla är bra, tyvärr går svinen ofta fria om det ens leder till rättegång, Vilket är sjukt ovanligt  
  • Anonym (Svin!)
    Anonym (lider med dig) skrev 2014-10-18 18:04:30 följande:
    Att anmäla är bra, tyvärr går svinen ofta fria om det ens leder till rättegång, Vilket är sjukt ovanligt  

    Ja,straff kanske han kommer undan,men inte dåliga rykten... Men om ingen anmälde skulle alla gå fria så man måste ju prova!
  • Anonym (lider med dig)
    Anonym (Svin!) skrev 2014-10-18 18:09:34 följande:

    Ja,straff kanske han kommer undan,men inte dåliga rykten... Men om ingen anmälde skulle alla gå fria så man måste ju prova!
    Absolut, de ska anmälas tills de kräks, ville bara påpeka hur det tyvärr ser ut. Jag var faktiskt med till ändringarna i lagen. Dock så fick jag inte igenom alla mina krav/förslag. Men som sagt till ts, du behöver hjälp att bearbeta det här, och du det är inte ditt fel. Det finns inga mn, om, kanske, man får aldrig ha sex med någon som inte vill.
  • Anonym (Våldtagen och nedbruten)
    Anonym (suck) skrev 2014-10-18 17:57:44 följande:

    Har det gått två veckor sedan är alla fysiska bevis borta.... inte så smart av dig.

    Våldtäktsmän ska ALLTID sättas dit, oavsett vem det är!


    "Inte så smart..." Har du någon jävla aning om vad jag går igenom just nu? Det är så jävla lätt att berätta vad den utsatta skulle ha gjort annorlunda! Jag borde inte ens stå inför det här! Jag orkar inte! Jag klarar inte det här och jag har absolut INGET stöd från NÅGON.
  • jenny99

    Kan du berätta för nära vän eller vem som hellst utan att nämna hans namn?Du måste försöka prata med någon.Jag var 13 år när jag blev våldtagen av okänd gärningsman,jag kommer aldrig glömma vilket helvete det var.Snälla prata med någon.

  • Anonym (allvetande.)
    Anonym (Våldtagen och nedbruten) skrev 2014-10-18 22:13:03 följande:
    "Inte så smart..." Har du någon jävla aning om vad jag går igenom just nu? Det är så jävla lätt att berätta vad den utsatta skulle ha gjort annorlunda! Jag borde inte ens stå inför det här! Jag orkar inte! Jag klarar inte det här och jag har absolut INGET stöd från NÅGON.
    Det är jobbigt att inte ha någon att anförtro dig åt, men försök se praktiskt på din situation. Du har varit med om ett kraftigt psykiskt trauma, men om du ändrar ditt synsätt om att se praktiskt på vad det faktiskt har inneburit, så kommer du snart på att det inte är mycket som har ändrats. Jag vill absolut inte förringa det du varit med om, men rent praktiskt har ingen har dött, ingen har fått någon hemsk sjukdom, ingen förutom ditt psyke lider. Så om du verkligen vill bli av med ditt lidande får du börja bearbeta ditt ego, kabbalistiska stilen.

    Skulle rekommendera denna sidan, ladda hem filerna och börja lyssna. Visst låter abstrakt till en början men faktum är att det kommer hjälpa dig.

    www.kabbalah.info/engkab/education-center/kabbalah-audio-books
  • Anonym (inte så självklart)

    Till de som kommer med pekpinnar: Om man inte själv blivit våldtagen så är det nog väldigt svårt att sätta sig in i situationen. Alla reagerar olika, och det finns inga rätt eller fel. Självklart vore det bra om alla våldtäkter anmäldes, men det är nog inte alltid så jäkla lätt när man själv står där.

    Jag har själv varit om en grej, som jag än idag inte vet om det kan kallas våldtäkt eller inte. Oavsett så var det ett övergrepp och jag har mått väldigt dåligt över det. Jag anmälde aldrig eftersom det kändes meningslöst, och det var en kille jag tidigare varit ihop med.

    Ts, jag förstår att du mår väldigt dåligt. Jag tror du behöver prata med någon. Verkligen prata och diskutera. Det kanske kan hjälpa dig att må bättre. Jag gjorde aldrig det (jag kände att jag redan hade tjatat tillräckligt om honom när han gjorde slut, så mina vänner behövde inte mer tjat), och jag kan fortfarande (tio år senare), i perioder, må dåligt över det som hände mig. 

Svar på tråden jag har blivit våldtagen, hjälp mig!