• Mariah1986

    Sprutstart 19 oktober

    Hej någon/några mer som började sprutastarta samtidigt eller närmsta dagarna ? För mig är de första försöket till att vi ska kunna få ett litet mirakel ! Hade vart kul om fler ville följa och dela med sig om sin tid kring första ivfen ! ????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 07:46
    Glömde ju skriva att vi går på Linköping rmc

  • Svar på tråden Sprutstart 19 oktober
  • Mariah1986

    Va kul att någon mer precis har startat ????

    Vilken klinik gör ni på ? Har du känt av någon huvudvärk ? Jag har haft de hela natten höll på att bli tokig och då jag jobbar ständig natt så va de inte direkt så att man kunde vila ????

  • MadArp

    Inatt vaknade jag upp med halsont och huvudvärk men det har nog inget med sprutorna att göra. Dock tycker jag att det gör mer ont över äggstockarna än vanligt, det liksom drar i dom?!

    Vi är på ivf-kliniken på st Göran.

    Arbetar du alltid natt? Jag arbetar 3 skift men har nu inför detta valt att bara jobba dag och kväll orkar inte med alla dygnsomställningar.

    Har du gjort långa eller korta programmet?

  • Mariah1986

    Usch hoppas du blir bra snart sö du inte åkt på nån skit de är ju de sista man behöver i en sån hör behandling känns de som :/

    Jag har inte känt nått vid äggstockarna men började ju spruta igår så de kanske kommer ikväll .

    Jag jobbar alltid ständig natt vilket jag trivs med slippa jobba olika tider. Vart jobbar du någonstans ? Vart ligger st Görans?

    Vi fick göra korta protokollet vilket fick ni ?

  • MadArp

    St Görans sjukhus ligger i Stockholm, vi fick oxå göra korta varianten.. Bara att hoppas på att

    allt går vägen!?!

    Jobbar på Karolinska sjukhuset i Solna därav 3 skift.. Va gör du?

  • Mariah1986

    Jag har undrat vad som säger att man får göra korta eller långa protokollet !?

    Jag jobbar på arlas kyllager i Jönköping :)

    Har du börjat tänka mer nu sen sprutstarten på själva ivfen äggplock och allt vad de innebär ?

  • MadArp

    Jo, tänker massor med fler tankar, allt känns väldigt rörigt i mitt huvud. Är väldigt ofokuserad på jobbet osv.. Tiden går sakta, jag har alltid varit väldigt dålig på att vänta på saker.

    Hur känns det för dig?

  • Mariah1986

    Jade är mycke som far runt i huvudet på torsdag ska jag på ultraljud när ska du på de ? Och hur många enheter av gonal f använder du ?

  • LadyMaria

    Hej tjejer!

    Jag gör det långa protokollet, detta är vårt 2a ivf försök med icsi pga manlig faktor. Första försöket gjorde vi i juni, satte in ett jättefint embryo men började blöda på dag 11 :(

    Började spraya suprecur 11 oktober... känner av huvudvärk och plötsliga svettningar. Har ni några biverkningar?

Svar på tråden Sprutstart 19 oktober