Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

    Pratar ni sex ni haft tidigare med er partner?

    Anonym (Va) skrev 2014-10-22 08:59:16 följande:
    Du är eventuellt en kvinna.

    Om du vill veta vad en man anser, så får du väl berätta för ditt livs kärlek Kalle hur mycket bättre Nisse var i sängen. Han har nog en annan syn på det där än du.

    Återkom och berätta hur det gick.

    Jag trodde att det framgick både av mitt nick och min avatar att jag är kvinna...

    Naturligtvis skulle jag väl inte drömma om att tala om för Kalle att Nisse var bättre än honom i sängen! Det skulle ju vara sårande, och inget jag vill utsätta någon jag älskar för, och en av de naturliga anledningarna till att jag inte tycker att man ska berätta för mycket för varandra om sina tidigare sexuella erfarenheter.

    Men det var inte det frågan handlade om. Anonym (Så) ansåg att det var rubbat och nedvärderande att TYCKA att Kalle inte var bäst i sängen. Det är ju en jäkla skillnad på vad man tänker och vad man anser lämpligt att säga.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-22 09:35:16 följande:
    Så du menar att Kalle känner sig bättre av att du helt enkelt mörkar eller direkt ljuger för honom alltså?

    Det är väl då ytterligare ett ställe som män skiljer sig från kvinnor då. Kalle vill säkert inte att det ska vara så att du hade ett monstersex med Nisse som ni inte kan prestera tillsammans du och han. Att du ljuger om det gör inte det hela bättre, utan just sämre, jag tycker det är lite märkligt att du har svårt att se det.

    På en individ och kortsiktig nivå funkar ju den här kvinnliga lögnen så länge mnän inte vet hur ni fungerar, men på en gruppnivå leder den ju bara till att män vet tillslut  att kvinnor inte går att lita på. Exakt vem vann då vad på alla lögnerna?
    Ja, självklart mår Kalle bättre av att slippa veta att Nisse var bättre i sängen! Det finns väl ingen som helst nytta i att:

    1 - överhuvudtaget jämföra Kalle med ett ex sexuellt sett
    2 - berätta att exet var bättre

    Vad tycker du att man ska göra som kvinna om man har haft ett ex som var riktigt bra i sängen. Ska man då aldrig få dejta någon annan under resten av sitt liv, eftersom det vore kränkande för den nye att han aldrig kunde nå upp till Nisses höjder i sängen?

    Du som tycker att Kalle har rätt att veta att NIsse var bättre än honom i sängen - vad exakt tänker du att Kalle ska göra med den informationen? Tror DU att den kommer att få honom att må bättre, och i så fall varför? Kanske tycker du att det logiska för Kalle att göra i den situationen är att göra slut med mig, eftersom jag kanske på något märkligt sätt borde hålla mig till hingsten Nisse istället, trots att han gjorde mitt liv till ett helvete?

    Förklara gärna hur du resonerar, för jag förstår ärligt talat inte, och jag är uppriktigt intresserad av att få bättre inblick i det manliga psyket. Om inte annat så för att försöka förklara för mina döttrar.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 10:04:56 följande:
    Genom att Kalle redan vet att du ljuger så har du vunnit vad exakt? Han vet ju redan hur det ligger till. Det vet alla män eftersom kvinnor har skapat den situationen.

    Jag vet inte vad man ska göra som kvinna. Men ljuga fungerar ju uppenbarligen inte, för det straffar ju bara alla kvinnor kollektivt. 

    Eventuellt kan man kanske låta bli att ligga med en hel studentstad, om det inte finns nåt at dölja behöver man ju heller inte ljuga.

    Om man nu ligger med en hel studentstad så bör man inte ljuga om det.

    Det är mina två råd. Jag vet redan att du kommer att se dem som verklighetsfrånvända och tycka att kvinnors bästa väg framåt att blåljuga för sina partners. Så vad vi uppnår här vet jag inte.
    Vänta nu. Nu ponerar vi ju att jag redan tidigt i förhållandet hade berättat för Kalle att Nisse var bättre i sängen. (Jag hoppas att du inte missförstår mina frågor med flit.)  På vilket sätt får det Kalle att må bättre än om jag inte hade sagt något alls?

    Och ja, jag tycker att dina så kallade råd har väldigt lite med verkligheten att göra. Skulle man följa dem verkar det som om det enda val man har att göra som kvinna är att låta bli att ha sex för att kunna hålla en eventuell framtida man nöjd, och det är ju både dumt och orealistiskt. Dessutom skulle han ju ändå utgå från att man "ljög", så han skulle ju vara missnöjd och misstänksam i alla fall, så egentligen spelar det ingen roll.

    Nej, jag har nog helt enkelt en positivare syn på män än vad du har, för din typ av possessiva resonemang har jag bara stött på hos en enda kille tidigare, och jag är mycket glad att han inte finns i mitt liv längre.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 11:13:34 följande:
    Antagandet att du ljuger baseras ju just på att du säger att du ljuger så vi ju överens där, eller hur. Inga konstigheter alltså.

    Kalle vet att du ljuger eftersom du legat med 40 män innan och därmed blir det knepigt att vara bättre än alla 40. Och eftersom det inte går att fråga, eftersom Kalle vet att du ljuger för honom, så hamnar alla män och kvinnor i en rätt tråkig gröt att kvinnlig lögn.

    Ja, män kommer uppenbarligen att utgå från att dina döttrar blivit knullade i rumpan och sprutade i ansikten innan de har det, och därför vara otåliga med att göra samma sak och inte speciellt tålmodiga med att dejta dem eller lära känna dem. Det är vad de här lögnerna i förlängningen eder till. Och jag håller med, det finns ingen vettig lösning till det.

    Om du verkligen trodde på att män i allmänhet gillade den här typen av saker, så skulle du knappast uppmana kvinnor till att mörka, så du har ju redan avslöjat att du vet hur det fungerar. Lite sent då att hävda att män inte bryr sig.
    Jag blir sugen på att lägga ner eftersom du inte klarar av att lyfta frågan till ett abstrakt plan. Jag hoppas att du åtminstone förstår att Kalle och Nisse är fiktiva personer i ett fiktivt scenario.

    Sen håller inte ditt resonemang om att "män skulle utgå från att andra män gjort saker med mina döttrar och alltså inte vilja lära känna dem på djupet". Du tycks utgå från att kommande generationer bär med sig dina erfarenheter. Så funkar det inte. När det gäller relationer måste varje generation uppfinna hjulet på nytt. Det går liksom inte att impementera en 30-årings erfarenheter i en 15-årings hjärna.

    Men du står alltså fast vid att det enda sättet för en kvinna att få respekt och verka trovärdig inför en man, är att leva i ett samhälel där hon ikläder sig burka och hålls inlåst fram till bröllopsdagen. Vad säger det om männen?
  • Stårschan
    Stårschan skrev 2014-10-23 11:22:12 följande:
     
    Men du står alltså fast vid att det enda sättet för en kvinna att få respekt och verka trovärdig inför en man, är att leva i ett samhälel där hon ikläder sig burka och hålls inlåst fram till bröllopsdagen. Vad säger det om männen?

    Jag tar tillbaka detta sista. Det säger absolut inget alls om männen. Det enda det kan säga något om är Va:s syn på hur män i allmänhet funkar.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 11:36:33 följande:
    Att det blir helt annorlunda i nästa generation har ju folk sagt sen 60-talet. Det knapplösa knullet skulle förlösa alla knutar runt heterosex. Det är nu ett halvt sekel sedan, och det verkar inte bättre att få rykte om sig att ligga runt som högstadietjej idag än på 60-talet. Man tappar flickvänspotential direkt och blir istället måltavla för hoppfulla pojkar som vill stoppa in den i en på skoltoan. Flickor vet det där instinktivt och det är därför det är så lockande som att använda som socialt vapen, eftersom det fungerar. Nu som då och för alltid.

    Du kan väl inte nu hävda att du vill att en kvinna ska vara trovärdig inför en man. När du precis hela tråden uppmanat kvinnor att mörka och ljuga. Är du helt från vettet? Det är klart du inte är trovärdig som kvinna inför en man när du öppet säger att du ljuger. Hur ska ha det?

    Jag vet inte vad det säger om männen. Men i din värld går det ju utmärkt att som tjej suga av alla kompisarna som killen man är intresserad av har och sen fråga ut honom på en första dejt med sperman fortfarande droppande från kinden och ändå förvänta sig småskaliga romantiska känslor från honom som leder till en romantisk middag med en förstiktig kyss vid dörren som avslutning.

    Om du ger såna dejtingråd så håll dig till dina egna döttrar. Och posta sen gärna deras telefonnummer här så män kan ha lite kul.
    (Gud så underhållande det här är! {#emotions_dlg.djavulsk})

    Rak fråga: Vad kommer det för positivt ut av om en kvinna berättar för sin nuvarande pojkvän att hon hade bättre sex i ett tidigare förhållande?

    Hur du kan vända mina åsikter till att förspråka promiskuitet för endera könet begriper jag inte för fem öre. Och hur du kan få det till att ansvaret för sexualiteten enbart ligger på tjejerna begriper jag inte heller. Du verkar ha noll känsla för respekt mellan könen eftersom du anser att tjejer på något sätt förtjänar att bli utnyttjade om de "tappat flickvänspotential" i dina ögon.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 11:39:25 följande:
    Om du trodde de fungerade på nåt annat sätt så skulle du väl knappast ljuga för männen, eller uppmana andra kvinnor att mörka för män.

    Inget avslöjar vad man verkligen tror så mycket som det man döljer.

    Jag tycker lögn är en dålig ide och tror på öppenhet i en relation. Det är ju du som tror att män inte kan hantera det, uppenbarligen.
    Nja, nu blandar du ihop lite. För jag vill ju inte heller höra talas om min mans eskapader innan han träffade mig. Självklart vet jag ju om att han hade ett liv innan mig, och förhoppningsvis också massor med bra sex, men det vill jag helst inte tänka på. Jag vill ju känna att han är min och bara min, och att då dra upp berättelser om vad han och Anna gjorde i sängen gör ju ingen glad!

    Jag uppmanar inte någon att blåljuga (=vägra svara ärligt på en rak fråga). Däremot tycker jag att man ska tänka efter innan man frågar om man verkligen vill höra svaret.

    Man kan ha väldigt mycket öppenhet i en relation utan att för den sakens skull behöva veta exakt ALLT om varandra.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 12:01:08 följande:
    " De flesta skiljer på vita lögner och "riktiga" lögner."

    Nej när man har egna definitioner på vad som är sanning och lögn behöver man ju inte ens ljuga när man talar osanning...

    Vit lögn: "Mm, det var verkligen jättegott!" (När man är på bjudning hos folk man vet att man inte kommer tillbaka till och man inser att rätten var väl tillagad. Värden kunde bara inte veta att man själv avskyr varma bananer och nötter i maten)

    Riktig lögn: "I did not have sexual relations with that woman!" (Bill Clinton om Monica Lewinsky)

    Jag vidhåller att hundraprocentig ärlighet inte alltid är det bästa alternativet.
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 11:52:55 följande:
    Det raka svaret är att hon då inte ljuger i sin relation vilket har ett värde i sig som är mycket högre än den kortsiktiga vinst hon vinner med att ljuga.

    Om man vet att man inte kan komma undan med saker, gör man dessutom färre saker som ogillas. Om man vet att räddningen bara är en enkel lögn bort kan man ju göra vad som helst. Otrohet blir helt ok, sålänge man inte berättar med ditt resonemang. Eller hur?

    Jag vet inte vad du menar med ansvaret för sexualiteten. Men jag utgår från att du håller med om dejtingråden i det där inlägget var hur bra som helst, och att dina döttrar blir instruerade så fort som möjligt.
    OK. Tycker du att det är hennes skyldighet att upplysa den nuvarande pojkvännen om att exet var bättre i sängen, även om han själv inte har frågat?

    Otrohet har inte med den här saken att göra, eftersom vi pratar om huruvida man ska berätta om vad som hänt INNAN man blivit tillsammans eller inte. Det är stor skillnad på att ha haft sex med någon annan innan man blev tillsammans, och att ha det på sidan om.

    Det är inte mina döttrar som ska behöva instrueras - det är pojkarna som behöver uppfostras ordentligt av riktiga män till att bli riktiga män om de resonerar så sjukt som du beskriver.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 12:58:47 följande:
    Män ljuger innan sex inte efter.
    Men då är väl allt OK då? Alla människor är lögnaktiga satar som inte förtjänar något bättre än att få varandra.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 12:57:22 följande:
    Man kanske är på stan tillsammans och springer på en kille och så undrar mannen vem det är och då kan kvinnan svara att det är syrrans förra kille.

    Vad är det för konstigt med det? Varför måste det förflutna vara helt stängt? Det om något är väl konstigt.

    Men i själva verket är killen ett ex, eller? I sådana fall är det ju jättedumt att svara att det är syrrans förra kille (om det nu inte råkar vara så att även syrran varit tillsammans med honom tidigare, men det är väl osannolikt).

    Om det är ett ex kan man på frågan "Vem var det där?" svara:

    -Det är en kille som heter Nisse.
    -Han heter Nisse och kommer från Västerås
    -Det var Nisse, Katarinas kusin.
    -Ett gammalt ex som heter Nisse.
    -Det där var Nisse, han som jag var tillsammans med innan Oskar.
    -Det där var Nisse, han som jag blev av med oskulden med.
    -Det var Nisse, han som var så otroligt bra i sängen!

    Om nu samtliga dessa är sanna - vilket vill du helst höra?
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 13:42:09 följande:
    Va? Du har en underlig syn på människor.

    Mäns problem är att komma till sex, alltså ljuger män för att komma dit, för att få kvinnan att sära.

    Kvinnors problem ligger i  att väcka känslor i en man så att han stannar, alltså ljuger kvinnor i förhållandet för att få honom att stanna.

    Så ser naturen av lögnerna ut när de sker.

    Men bäst relation får man om man just låter bli det där och lägger ned rustningarna och närmar sig varandra på riktigt. Vilket just kräver att man är ärlig. Någonting som du är emot och tycker är verklighetsfrånvänt uppenbarligen.
    Jag trodde att det framgick att jag var sarkastisk. För du är ju väldigt emot att kvinnor undanhåller sanning, samtidigt som du ser det som helt naturligt att män ljuger sig blå för att få sex. En första gång. Sen är tjejen tydligen inte intressant längre eftersom hon var lättlurad och alltså i dina ögon slampig och inget att ha.

    Du verkar ju inte tro att män är intresserade av relationer överhuvudtaget, utan enbart sex, och då är det klart att det blir svårt att mötas.
  • Stårschan
    Anonym (.) skrev 2014-10-23 14:17:42 följande:
    Fråga honom inte hur många barn han har med hur många kvinnor och hur bra kontakt han har med sina barn.
    Nej, för jag har ju lärt mig att inte fråga saker om jag inte vill höra svaren. Så länge han inte berättar kan jag få leva i hoppet om att det är noll.
  • Stårschan
    Anonym (Va) skrev 2014-10-23 16:29:20 följande:
    Män vill ha förhållanden med kvinnor, annars skulle ju inte de här problemen uppkomma alls. Men de vill ha det med rätt kvinnor.

    Hur snabbt man ligger med en man spelar ingen roll. Det är en slags husmorsöverslag kvinnor gör för att de inte begriper sig på manlig sexualitet och aldrig intresserat sig för män på ett genuint sätt. Det är ju bara bra om tjejen ligger snabbt.
    Och kvinnor har ingen egen sexualdrift, eller? Eller räknas den bara inte i din värld?
Svar på tråden Pratar ni sex ni haft tidigare med er partner?