• Anonym (spännande)

    3:e pappamånad 2016 och jämställdhetsbonusen försvinner!

    Nu börjar det ta sig. Regeringen föreslår en tredje pappamånad från 2016 och att jämställdhetsbonusen ska bort från 2017. Tillsammans med övriga förslag känns det som att det kan bli riktigt bra det här. Håller du med?

  • Svar på tråden 3:e pappamånad 2016 och jämställdhetsbonusen försvinner!
  • ulfsas

    Dåligt för det ger familjerna mindre möjlighet att välja själva. Min familj skulle det inta ha passat alls då mamman pga barn och jobb ville fördela de 12 månaderna på 18 månaders hemmavaro. Skulle fingera sämre med dessa nya regler.

    Jag själv hade så mycket fritid att jag ändå inte behövde ta pappaledighet. Dessutom hade vi just fått en ny 5-rummslägenhet i Sthlm. Något vi behövde min inkomst för att kunna betala.

    Bara ett PK sätt att driva igenom detta. 


    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Anonym (...)
    lillajag77 skrev 2014-10-20 09:25:01 följande:

    Håller inte med. .!!!! Tycker att det ska vara upp till varje familj att bestämma hur man gör. .!!!!


    Men det kommer det vara i fortsättningen också. Du får bara betala ur egen ficka om du gör ett val som är negativt för samhället. Eller ska alla pengar man får från staten vara ovilkorade?
  • Anonym (tvåbarnsmamma)

    Här hade det inte funkat. Pappan bonde på heltid på liten mjölkgård utan anställda. Han har inte möjlighet at ta ut en enda dags ledighet. Alla familjer ser inte ut som regeringens standardfamilj. Nej, man borde fått bestämma över dagarna själv.

  • Anonym (spännande)
    lillajag77 skrev 2014-10-20 09:25:01 följande:

    Håller inte med. .!!!! Tycker att det ska vara upp till varje familj att bestämma hur man gör. .!!!!


    Det är ju upp till varje familj. :)

    Vi klarade oss bra tidigare med 450 dagar totalt, varav 60 var vikta till pappan. Varför skulle det vara svårare idag att klara sig med 480 dagar varav 90 är vikta till pappan?
  • Tant Groda

    Jag gillar det inte!
    För oss innebär det 3 månader som blir innebrända. Då jag lever med en man som inte får ta pappaledigt (för försäkringskassan)

  • Anonym (spännande)
    Tant Groda skrev 2014-10-20 09:53:43 följande:

    Jag gillar det inte!
    För oss innebär det 3 månader som blir innebrända. Då jag lever med en man som inte får ta pappaledigt (för försäkringskassan)


    Alla får. Däremot vill han kanske inte bli utförsäkrad från sjukersättningen...
Svar på tråden 3:e pappamånad 2016 och jämställdhetsbonusen försvinner!