• Anonym (Jo)

    Varför får män så hårt uttryck i ansikte när de är över 30?

    Jag har funderat på varför så många män får ett hårt, slitet uttryck i ansiktet när de passerat 30. Själv föredrar jag ett mjukare ansikte som de yngre männen oftare har. Jag tycker att de där hårda dragen ser osympatiska ut. Nu gäller inte detta alla män visserligen, men majoriteten. Vet inte om det gäller kvinnor också, har inte funderat över saken då jag är heterosexuell kvinna själv.

    Beror det hårda på att de åldrats? Att de festat mycket osv?

  • Svar på tråden Varför får män så hårt uttryck i ansikte när de är över 30?
  • Anonym (???)

    Min man är 49,inte alls flintis,inte ett dugg överviktig,inte ett enda grått hårstrå på huvet,har aldrig rökt och därmed ser han bättre ut automatiskt än alla andra som i han sålder rökt kanske 30-35 år. Att påstå att alla män över 40 är fula och nersunkade är ungefär lika dumt som att påstå att jorden är platt.

  • eslah
    Anonym (XY) skrev 2014-10-20 20:09:49 följande:

    Jag kvinnan tappar sin attraktivitet efter 30 tror jag beror på att det är då fertiliteten avtar.


    Attraktivitet? Kallar man det så?

    Annars om jag får svara på TS, tyckte samma sak som dig när jag var kring 20. Men klart preferenserna förändras när man själv blir äldre.
  • sextiotalist
    Anonym (XY) skrev 2014-10-20 19:46:27 följande:
    Tvekar på att du någonsin var snygg efter 30. En kvinna blir inte "tvärsnygg" efter 30. Desto äldre och mognare desto fulare.
    Tragisk med en sådan syn på kvinnor. Jag vet många (kända) kvinnor som bara blir vackrare med åren.

    Jag tycker det finns vackra människor i alla åldrar, men eftersom jag är 50+ så har jag svårt att se en pojkspoling kring 20 som sexig. 
    Däremot kan jag tycka män kring 30-40 kan vara sexiga
  • sextiotalist
    Anonym (XY) skrev 2014-10-20 20:05:44 följande:

    Äldre män.:

    Konservativa.
    Äldre hjärnor - trögtänkta.
    Förfallda kroppar.
    Gubblukt.
    Gubbljud.
    Äcklig hud
    Flintskalliga
    Sjukdommar.

    Äldre kvinnor - inte ens sexuellt tändande. 

    Kan inte riktigt begripa hur kvinnor attraheras av äldre män.


    Jag vet inte vad du betraktar som äldre män, men den beskrivningen kan vara på män vid 70-80. Annars så har jag 
    unga män som stämmer in på
    Konservativa. 
    trögtänkta. 
    Förfallda kroppar.
    Gubblukt.
    Gubbljud. 
    Äcklig hud
    Sjukdomar

    De män jag träffar (då jag arbetar med män från 25 och upp till 67) är av mycket blandad sort, jag har kolleger som är kring 60, som springer millopp, så finns det 30-åringar som redan bär på en rejäl övervikt.

    Flintskallig, den yngsta jag känner som blev flintskallig av ålder var 25 när han blev flintskallig. (och så har jag en gammal killkompis som tappade allt hår kring 25)

    Konservativa, jag skulle nog säga det är de yngre som är konservativa, de äldre har möjligtvis en mindre vilja att förändra sig, men det beror nog mer på att man efter ett antal år i livet hittat sig själv. Men jag upplever äldre mycket mer öppensinnade.
    Förfallna kroppar
    Nåja, det är ganska många unga män rätt duktiga på att jobba på. Men de flesta jag känner är i god kroppslig vigör
    Gubblukt, nej, det har jag aldrig känt att någon frisk person under 70 har
    Gubbljud, vad är det ? Ingen av mina kolleger har ljud för sig
    Sjukdomar, nej, de allra flesta 50-60-åringar är friska.
  • sextiotalist
    Anonym (XY) skrev 2014-10-20 20:09:49 följande:
    Jag kvinnan tappar sin attraktivitet efter 30 tror jag beror på att det är då fertiliteten avtar.
    Aha, då förstår jag, jag var väldigt fertil länge, jag var ju 35 + när jag fick mitt första barn (på första skottet om man så säger) och de flesta jag känner har också fått barn sent. Men det ligger nog lite i vad du säger, vi kvinnor som är fertila långt upp i åldrarna åldras nog långsammare.
  • sextiotalist
    eslah skrev 2014-10-20 20:51:09 följande:
    Attraktivitet? Kallar man det så?

    Annars om jag får svara på TS, tyckte samma sak som dig när jag var kring 20. Men klart preferenserna förändras när man själv blir äldre.
    När det gäller om människor (män och kvinnor) ser bra ut, så kunde jag även som 20-åring se det attraktiva i äldre män, även om jag inte var intresserad av dom. Och nog sjutton så fanns det kvinnor som var äldre än vad jag var, som jag tyckte var otroligt vackra, 
  • sextiotalist
    Anonym (XY) skrev 2014-10-20 19:46:27 följande:
    Tvekar på att du någonsin var snygg efter 30. En kvinna blir inte "tvärsnygg" efter 30. Desto äldre och mognare desto fulare.
    Jag måste fråga hur gammal du är, och nej, inte ens som 20-åring delade jag din uppfattning.

    Men det hände något när jag började närma mig 30, jag växte i mig själv, mina finnar försvann, huden blev slät. Jag fick en kvinnlig figur och slapp den magra tonårskroppen jag hade haft. 
    Mitt hår blev bättre, jag fick en fastare kropp.
  • eslah
    sextiotalist skrev 2014-10-20 21:21:13 följande:

    När det gäller om människor (män och kvinnor) ser bra ut, så kunde jag även som 20-åring se det attraktiva i äldre män, även om jag inte var intresserad av dom. Och nog sjutton så fanns det kvinnor som var äldre än vad jag var, som jag tyckte var otroligt vackra, 


    Självklart var det så, tyckte att äldre kvinnor och män redan då var snyggare och hade mer karaktär. Däremot kan vissa i väldigt ung ålder ha fjuniga pojkar med bakvänd keps som ideal, då är ALLA över 25 gamla gubbar och tanter. Nu vet jag inte riktigt mognaden och ålder på TS men hade gissat på att hon är 17-18?!
  • Anonym (Jo)
    eslah skrev 2014-10-20 21:37:51 följande:
    Självklart var det så, tyckte att äldre kvinnor och män redan då var snyggare och hade mer karaktär. Däremot kan vissa i väldigt ung ålder ha fjuniga pojkar med bakvänd keps som ideal, då är ALLA över 25 gamla gubbar och tanter. Nu vet jag inte riktigt mognaden och ålder på TS men hade gissat på att hon är 17-18?!
    Jag är 36.
  • sextiotalist
    Anonym (Jo) skrev 2014-10-20 21:45:25 följande:
    Jag är 36.
    Men resonerar som en tonåring. När jag var 36 så tittade jag inte ens på småpojkar och var mycket tillfreds med mig själv och mitt utseende. 
    Men så har jag aldrig haft årskriser. 
    Men det kan nog bero på att jag träffat så många äldre som varit så trevliga och trivts med sitt liv och jag har alltid tyckt att äldre utstrålar så mycket mer än vad unga personer är.
    Jag tycker många gamla är vackra.
Svar på tråden Varför får män så hårt uttryck i ansikte när de är över 30?