• Anonym (Galen)

    Ingen mens, inget plus

    Borde ha fått min mens den 12/10 men den har inte kommit än, är alltså över en vecka sen.
    Har en regelbunden mens sen innan, alltid 30 dagar emellan. Men nu är den som sagt sen.. Har tagit två test som båda visar negativt :/ och hade bara sex vid ett tillfälle förra månaden (så oddsen för o vara gravid känns tyvärr inte så stora, men en del av mig hoppas på det) finns det någon chans att jag är gravid? Någon här inne som fått negativt test och sen positivt?

  • Svar på tråden Ingen mens, inget plus
  • Jag är bara jag

    Sen mens beror på tre saker:
    ingen äl
    senare äl-då blir ju mensen senare också
    graviditet

    Det är möjligt testa minus trots att man är gravid,men ovanligt om man är så långt gången som du. Fortsätt testa och händer inget alls på nån vecka till så kontakta privat gyn. Vanliga vården gör inget alls åt utebliven mens.

  • Asse77

    Har samma problem! Tre dagar sen o negativt. Jag är som en klocka jag ned.

    Har du fått mensen än el positivt??

  • Anonym (Galen)

    Oh nej varken mens eller plus än, men känner mig gravid, låter kanske tokigt eller så är det inbillning! Tänkte försöka vänta till fredag och testa igen! Så himla frustrerande då jag gärna vill vara gravid, men om jag nu inte är det vill jag gärna få mens så vi kan försöka igen :/

    Hur går det för dig?

  • Asse77
    Anonym (Galen) skrev 2014-10-21 21:53:47 följande:

    Oh nej varken mens eller plus än, men känner mig gravid, låter kanske tokigt eller så är det inbillning! Tänkte försöka vänta till fredag och testa igen! Så himla frustrerande då jag gärna vill vara gravid, men om jag nu inte är det vill jag gärna få mens så vi kan försöka igen :/

    Hur går det för dig?


    Jag vill oxå vara gravid så är ju så jobbigt att hoppas o undra. Gjorde gravtest i morse

    Men negativt igen. Förstår ingenting. Om det inte är något kan väl mensen komma



    Ja nu väntar jag till måndag då jag ska till gyn o hoppas dem kan svara om inte mensen

    Kommit.

    Vilka test använder du? Jag har alltid clearblue m testade testlagret nu.
  • Asse77
    Asse77 skrev 2014-10-22 09:24:03 följande:

    Jag vill oxå vara gravid så är ju så jobbigt att hoppas o undra. Gjorde gravtest i morse

    Men negativt igen. Förstår ingenting. Om det inte är något kan väl mensen komma

    Ja nu väntar jag till måndag då jag ska till gyn o hoppas dem kan svara om inte mensen

    Kommit.

    Vilka test använder du? Jag har alltid clearblue m testade testlagret nu.


    Glömde säga att jag har ju mensvärk o ömma bröst så vaför det då
  • soda

    Oh samma här, inte hänt någonting :/ lite dålig i magen, men det kan ju bero på en miljon saker :/ tänkte göra ett till test på fredag, då är det 12 dagar över tiden.. Har använt RFSUs test, de som säljs i 8 pack.

  • Asse77

    Herregud 12 dagar... Vilken jobbig väntan

    Jag hoppas att jag snart får ett svar iallafall måndag.

    Då e det 7 dagar över tiden...


    soda skrev 2014-10-22 21:04:30 följande:

    Oh samma här, inte hänt någonting :/ lite dålig i magen, men det kan ju bero på en miljon saker :/ tänkte göra ett till test på fredag, då är det 12 dagar över tiden.. Har använt RFSUs test, de som säljs i 8 pack.


  • Anonym (Galen)

    Jahapp, nu kom mensen :/ känns himla surt! Men är väl bara och försöka igen :(

  • Asse77

    Nä???????? tråkigt! Men hur skumt som helst att gå över tiden. Jag fick bäpytteblod

    I morse på toa.men sen ingenting???????????? kan det hända ngt!

    Önskar dig lycka till!! Hoppas det blir ett plus snart för oss båda


    Anonym (Galen) skrev 2014-10-22 22:52:46 följande:

    Jahapp, nu kom mensen :/ känns himla surt! Men är väl bara och försöka igen :(


Svar på tråden Ingen mens, inget plus