• Anonym (väntan)

    Abort i Skåne

    Kan man bara göra abort i Malmö på KK eller finns det något annat ställe?
    2 veckors väntetid är inte kul!

  • Svar på tråden Abort i Skåne
  • Anonym (L)

    Jahan tänkte mest att ungdomsmottagningen fanns annars men det går ju inte då. Har du kollat sjukhusen? Finns inte 'dagen efter piller' på apotek? De kan man ta 72h efter samlag.

  • Anonym (Car)

    Du kan nog få göra det på vilket sjukhus som helst. Tror tom att det går att få hjälp via vårdcentralen om det handlar om medicinsk abort. Sök på privata gyn. Annars kan du åka till annat län och göra abort.

  • Anonym (väntan)

    jag har ringt o kollat på en massa ställen men de har ingen abortmottagning... man blir bara hänvisad till KK...Likadant om man letar på nätet. därför undrade jag om någon annan visste 100% något annat alternativ.

  • Anonym (83)
    Anonym (väntan) skrev 2014-10-20 20:46:35 följande:
    jag har ringt o kollat på en massa ställen men de har ingen abortmottagning... man blir bara hänvisad till KK...Likadant om man letar på nätet. därför undrade jag om någon annan visste 100% något annat alternativ.
    Lund har, jag fick avbryta min graviditet där i år.
  • Anonym (83)

    Det görs även i helsingborg, kristianstad och ystad! Jag googlade precis fram all info på några få sekunder.

  • Anonym (83)
    Anonym (väntan) skrev 2014-10-20 20:46:35 följande:
    jag har ringt o kollat på en massa ställen men de har ingen abortmottagning... man blir bara hänvisad till KK...Likadant om man letar på nätet. därför undrade jag om någon annan visste 100% något annat alternativ.
    "Hänvisad till kk"?  Alla dessa sjukhus har en kvinnoklinik,  har du inte ringt dit?
  • Anonym (Car)

    Det går självklart att göra abort på alla sjukhus. Du kan göra det hemma och bara vul och första tabletten på sjukhuset. Nu börjar man antagligen snart börja med vul och första piller på vc vilket kommer göra det ännu enklare. :)

  • Anonym (Car)

    Det finns 11 sjukhus i skåne stod det när jag sökte och det är flest i hela landet isåfall.

Svar på tråden Abort i Skåne