• Anonym (RÄDD)

    Vad är det som håller på att hända???

    Hej! Jag måste få skriva av mig här, då jag bor i ett annat land och inte har särskilt många att diskutera detta med här.

    Jag är gravid i v 8 (7+6) och idag ca kl 13 när jag var på toaletten på jobbet ser jag att det är lite blod i urinet, samt på pappret när jag torkar mig. Det är ljusrosa och ytterst, ytterst lite, sedan har jag inte blödit något mer. När jag nyss kom hem såg jag att det fanns två pyttesmå bruna fläckar i trosan och självklart håller jag ju på att storkna av rädsla! Annars känner jag mig som vanligt, har lite molvärk, men det har jag haft i stort sett till och från enda sedan jag blev gravid. Jo, en sak som var lite annorlunda idag var att imorse när jag kom till jobbet kände jag mig lite skakig och febrig, sedan fick jag lite diarré. 

    Någon som varit med om liknande? :(

    /En orolig en

  • Svar på tråden Vad är det som håller på att hända???
  • solros68

    Det är inte ovanligt att blöda i början av graviditeten, det kan gå jättebra, men kan oxå vara ett tecken på missfall. Jag har varit gravid 2 ggr, och blödde ganska mycket i båda graviditeterna, det blev ett missfall och sedan en underbar son. Lycka till!

  • linnea20

    Jag blödde en del i början, både rött och brunt. Är i vecka 21 idag, har fortfarande lite rosa flytningar titt som tätt. Vet inte alls vad de beror på, allt har sett bra ut på undersökningar. Så det behöver inte vara kört! Förstår dock oron.


  • Anonym (TS)

    Tack hörrni! Jag ska på VUL på torsdag, så jag är superspänd på resultatet!!!

  • troddeduja

    Så länge du inte har ont och blöder som vid mens så kan du vara lugn. Små blodblandade flytningar är helt normalt.

  • Anonym (TS)
    troddeduja skrev 2014-10-21 09:28:24 följande:

    Så länge du inte har ont och blöder som vid mens så kan du vara lugn. Små blodblandade flytningar är helt normalt.


    Problemet är ju att jag har molvärk, fast inga större blödningar, idag bruna flytningar. Bor i Tyskland, och jag ringde läkaren imorse och hon blev helt hysterisk och menade på att jag borde åka in till läkaren idag - GENAST!
  • Anonym (TS)

    Uppdatering: var hos läkaren idag och när jag klär av mig ser jag att jag haft ytterligare en blödning. Denna gång med färskt blod, inte så mycket dock. Men allt ser ut att vara i sin ordning. Jag är sjukskriven i en vecka å ska ta det väldigt lugnt nu. Återbesök på tisdag nästa vecka för att se att barnet växt som det ska.

  • Anonym (kjmvae)

    det kan inte vara en urinvägsinfektion? då kan det blöda lite ur urinröret ju, om du nu inte är bergsäker att det kommer ur slidan

  • Anonym (TS)
    Anonym (kjmvae) skrev 2014-10-22 21:56:57 följande:

    det kan inte vara en urinvägsinfektion? då kan det blöda lite ur urinröret ju, om du nu inte är bergsäker att det kommer ur slidan


    Ja, jag är väldigt säker på att det kommer ifrån slidan. Men som sagt, hjärtat slog ju så jag tänker glädjas åt det för tillfället! :)
  • Anonym (kjmvae)
    Anonym (TS) skrev 2014-10-22 23:04:48 följande:
    Ja, jag är väldigt säker på att det kommer ifrån slidan. Men som sagt, hjärtat slog ju så jag tänker glädjas åt det för tillfället! :)
    Vad skönt, det tycker jag du ska!
Svar på tråden Vad är det som håller på att hända???