• Anonym (Ringrostig)

    Vad har man på sig?

    Helt galet att jag måste starta en tråd och dessutom anonymt eftersom jag tycker att det är skämmigt

    Så här ligger det till... jag ska "ut" med några kompisar nästa helg och jag vet inte hur jag ska klä mig Det var en evighet sedan jag var "ute". Middagar och några drinkar ute javisst. Men ut och dansa, festa osv var länge sedan. Så hur klär man sig som 35 - 40-åring utan att verka vilja se ut som 25, eller som om jag ska på finfest och inte heller som om jag är på väg till jobbet.

    Och skor...

    Som sagt känner mig helt lost. Kom gärna med förslag och ev bilder.

  • Svar på tråden Vad har man på sig?
  • Anonym (Ringrostig)

    Bra ide!

    Men den serien var ju poppis för 10 år sen... Är det hyfsat aktuellt fortfarande?

  • Baktakt

    Nej. Det är väl ingen som anser att det är en bra serie än, ens. Går ju bara ut på att ingen är lycklig utan en man. *gäsp*

  • Anonym (Idé)

    Nu är jag visserligen 25 och inte 35-40 men jag kan ju ändå tänka mig in i vad jag hade tyckt sett fint ut och då hade jag nog satsat på ett par finare svarta byxor och ett festligare linne med en snygg kavaj etc över. 

  • Anonym (Idé)

    Detta hade tydligen tydligen stilexperten på tidningen Måbra på sig sist hon var ute och festade. Ganska snyggt tycker jag men hade nog valt en annan topp till.

    Katarinas festplagg

  • Anonym (.)

    Jag brukar köra på tighta byxor och någon blus i finare material, brukar fungera på dom flesta ställen. Annars någon klänning som inte är för kort eller u-ringad. Helt enkelt inte för lättklätt. Och så boots med lågt skaft och lite klack på det. 

  • Anonym (Knas)
    Anonym (Idé) skrev 2014-10-20 23:20:51 följande:

    Detta hade tydligen tydligen stilexperten på tidningen Måbra på sig sist hon var ute och festade. Ganska snyggt tycker jag men hade nog valt en annan topp till.

    Katarinas festplagg


    Må bra riktar sig till 50+ och det syns på bilden.
  • Forgetit
    Anonym (Ringrostig) skrev 2014-10-20 22:32:14 följande:

    Bra ide!

    Men den serien var ju poppis för 10 år sen... Är det hyfsat aktuellt fortfarande?


    Alltså kläderna funkar ju idag med.
    Beteendet har aldrig funkat IRL. Nu var det ju dock kläder du var ute efter. ;)
  • Anonym (Ringrostig)
    Anonym (Knas) skrev 2014-10-20 23:26:30 följande:
    Må bra riktar sig till 50+ och det syns på bilden.
    Brallorna och skorna var visserligen fina, men överdelen... inte riktigt "jag"
  • Anonym (Ringrostig)
    Anonym (Idé) skrev 2014-10-20 23:15:13 följande:

    Nu är jag visserligen 25 och inte 35-40 men jag kan ju ändå tänka mig in i vad jag hade tyckt sett fint ut och då hade jag nog satsat på ett par finare svarta byxor och ett festligare linne med en snygg kavaj etc över. 


    Det är ett bra förslag.
    Och ungefär så som jag brukade klä mig ute, men idag är det är ungefär så jag går till jobbet... så det känns lite så där även om det alltid är ok iom att det är välklätt.
  • Anonym (Ringrostig)

    Tusen tack för era svar förresten! 

    Jag funderade lite i morse och skulle ankelboots med klack (pumps hade varit snyggare med det  är ju höst och "skopåse" känns lite väl att gå omkring med även om man inte är purung längre ), pösigare brallor och en topp med lite skräddat snitt funka?

  • Anonym (Ringrostig)

    Något sånt?
    Eller är det för causal/trist? Vilket ju iofs är som du skrev Idé, minus kavajen Verkar som om jag faller tillbaka till jobbstilen ändå.
  • SupersurasunkSara

    Det blir snyggt. Om det är lite för likt din jobbstil så ta finare örhängen och halsband, kanske armband med och lite mer smink? Eller smink i lite andra färger (Om du nu använder smink haha)

  • Palestrina

    Det är väl bara att fråga kompisarna om råd? Jag skulle inte skämmas för att erkänna att jag inte vet hur man klär sig när man går "ut". Det kan ju vara rätt så olika på olika ställen dessutom. Antar jag?

    Tyvärr har jag inga konkreta råd att ge!

  • Anonym (Ringrostig)

    Ja mer smink än vanligt (vilket inte är svårt då jag till vardags endast använder bb cream och maskara)... Smycken förhöjer ju så klart, tack!

    Jo det är klart jag borde kunna fråga kompisarna, men det känns lite småpinsamt att vara så här lost Brukade inte ha den här typen av funderingar, känner inte riktigt igen mig själv...

  • Palestrina

    Alltså jag visste nog inte hur man klädde sig då man gick "ut" ens på den tiden som jag gick ut en gång i veckan...

  • Anonym (f)

    Alltså jag klär mig likadant nu som 35 år som när jag var 25 år. Varför inte? ska man alltså tanta till sig för man är 35? får alltid höra att jag ser så ung ut och jag har inte ens tänkt på vad som plötsligt inte är tillåtet längre.

    När jag går ut brukar ett säkert kort vara en klänning

Svar på tråden Vad har man på sig?