• Anonym (Kille)

    Hjälp med överraskning till min gravida flickvän!

    Hej!

    Jag är tillsammans med världens finaste tjej och vi ska snart få våra första barn, tvillingar :) Hon fyller år till helgen och jag skulle vilja göra något extra speciellt till henne, alltså något väldigt särskilt. Jag har fixat så att hon åker iväg imorgon med sin kompis och mamma så jag har tills på fredag att göra något!

    Nu undrar jag vad! Jag är usel på idéer verkligen! Vi har ett rum som ska bli barnrum och jag funderar på att göra något där..? Jag är väldigt händig av mig så det är inga problem så sett men som sagt, jag är kass på att komma på idéer!

    Jag har sparat undan lite pengar då jag velat göra något fint till henne på födelsedagen innan bebisen kommer så budgeten ligger på 35 000:-. Hon är ganska stor så hon orkar inte anstränga sig jättemycket så jag vet inte riktigt vad jag kan hitta på! Laga mat och städa i all ära men jag vill gärna göra något mer.

    Så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig? Jag vet att det hänger mycket mammor och tjejer här. Vad hade ni uppskattat? Vad hade ni blivit extra glada över? Kom med alla förslag ni kan! Det ska vara något som man märker att jag ansträngt mig lite för också!

    Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Hjälp med överraskning till min gravida flickvän!
  • Anonym (Vilken kille!!)

    Vilken härlig kille du verkar vara.

    Jag tycker dock inte du ska ge grejer kopplat till bebisarna på hennes födelsedag. Fin tanke men det är ju ändå hon som fyller år. Om hon är höggravid kanske det vore skönt med pyssla-om-sig-kit? Typ:

    *fotbad

    *krämer

    *massage

    *härliga doftljus

    *presentkort på dag-spa typ yasuragi

    Sen tycker jag du ska göra fint hemma och laga en riktig härlig middag.

    Visst är det ju toppen om du gör iordning barn-rummet men håll det separat från födelsedagspresenten tycker jag.

  • fannybk

    Gravidmassage! Om hon gillar massage vill säga. Jag hade uppskattat det sjukt mycket när jag var gravid.

  • Anonym (.....)

    Du... Hade min karl fixat barnrummet utan mig så hade jag blivit sjukt ledsen. Det var något jag hade drömt om hur det skulle se ut i typ 4 år innan jag blev gravid.... Ha det i åtanke bara! Annars är det urgulligt av dig att vilja fixa någonting.

  • Anonym (barbar)
    Forgetit skrev 2014-10-20 22:50:21 följande:

    Fria!


  • Anonym (Jag)

    Spa har jag alltid uppskattat under graviditeter! Och ett fint smycke!

  • Anonym (Varit gravid)

    Någon mysig weekend på ett spa hotell kanske & en fin 3 rätters middag på kvällen?

    Det hade jag definitivt uppskattat när jag var gravid. Bara njuta i sköna varma bassänger, få en massage/ansiktsbehandling/pedikyr etc och vara med den blivande pappan.

    Lycka till vad det än blir!

  • Gardenia

    Oerhört gulligt av dig! Som någon nämnde kan det ju vara så att flickvännenv vill vara med och planera barnrummet, men du kan överraska med en fin middag och ta hem en massa kataloger och prover för rummet (om ni nu ska tapetsera och sånt), samt barnvagnar och tillbehör om ni inte fixat det. Då slipper hon ränna runt med sin tunga mage. En romantisk myskväll och planera för barnet skulle jag uppskattat som gravid. Sedan kanske ett smycke som present. Lite gammeldags kanske, men varför inte ett halsband med ett berlock som man kan öppna och stoppa foton i. :)

  • korvinella1

    Smöra inte för mycket.


    Ge henne en tårta och någon enkel present. Kolla på vad hon brukar ge dig. Bara för att hon är gravid gör henne inte till magisk.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-20 22:35:18 följande:

    Hej!

    Jag är tillsammans med världens finaste tjej och vi ska snart få våra första barn, tvillingar :) Hon fyller år till helgen och jag skulle vilja göra något extra speciellt till henne, alltså något väldigt särskilt. Jag har fixat så att hon åker iväg imorgon med sin kompis och mamma så jag har tills på fredag att göra något!

    Nu undrar jag vad! Jag är usel på idéer verkligen! Vi har ett rum som ska bli barnrum och jag funderar på att göra något där..? Jag är väldigt händig av mig så det är inga problem så sett men som sagt, jag är kass på att komma på idéer!

    Jag har sparat undan lite pengar då jag velat göra något fint till henne på födelsedagen innan bebisen kommer så budgeten ligger på 35 000:-. Hon är ganska stor så hon orkar inte anstränga sig jättemycket så jag vet inte riktigt vad jag kan hitta på! Laga mat och städa i all ära men jag vill gärna göra något mer.

    Så jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig? Jag vet att det hänger mycket mammor och tjejer här. Vad hade ni uppskattat? Vad hade ni blivit extra glada över? Kom med alla förslag ni kan! Det ska vara något som man märker att jag ansträngt mig lite för också!

    Tack på förhand! :)


    Åh om min sambo tänkt som du! :) Jag har varit gravid hela 2014 och har nu en liten. Jag gick på gravidbehandling hos en naprapat som fixade min rygg och masserade. Var särskilt anpassat för gravida. Sjukt värt och lyxigt! Hade problem med ryggen. Jag skulle ha älskat att få känna mig lite snyggare. Färg och klipp hos frisör, fotbehandling. Sminkning på make up store. Fotografering?

    Der finaste jag fick av min sambo kostade inget. Det var när han tittade på mig under en bilfärd och sa "Vad fantastisk du och din kropp är som gör det här för oss." Det gjorde allt för mig.
  • Anonym (A)

    Ja, fria! Om du tänkt att du vill gifta dig med henne så fria under graviditeten. Vi förlovade oss under graviditeten men väldigt oromantiskt. Gravidhormonerna hade älskar ett riktigare frieri!

Svar på tråden Hjälp med överraskning till min gravida flickvän!