• Armand

    När börjar övriga partier anpassa sig till SD?

    Alltfler och senast Widar Andersson i S talar om att man måste närma sig SD. Gamla M och S skulle kallas rasister idag innan SD-nojan började.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar övriga partier anpassa sig till SD?
  • FiaMedFunkk

    Retoriskt vågar man knappt vidröra SD. Men rent politiskt kommer några partier, främst S, KD och M börja närma sig SD:s invandrings samt brottspolitik. Det är helt oundvikligt och bara rätt.

    Krönikor kan skrivas om de onda högervindarna, bäst de vill, men fortfarande är många besvikna på politikernas svek och den pågående samhällsförändringen.

    Eliten måste börja lyssna på folket. Inte höja sina löner när de proklamerar att ladan är tom.

  • Gert

    Det ska mycket till. Makten ligger hos journalister och media och vi vet alla vart dom står på partiskalan. Om andra partier börjar samarbeta med SD kommer extremistjournalisterna med blåslampan och nazistkorten.

    Men till slut kommer SD få egen majoritet och då kan dom andra partierna dra åt helvete.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • FiaMedFunkk
    Gert skrev 2014-10-21 19:15:36 följande:

    Det ska mycket till. Makten ligger hos journalister och media och vi vet alla vart dom står på partiskalan. Om andra partier börjar samarbeta med SD kommer extremistjournalisterna med blåslampan och nazistkorten.

    Men till slut kommer SD få egen majoritet och då kan dom andra partierna dra åt helvete.


    Egen majoritet ser jag som en 100% omöjlighet. Men KD står inte långt ifrån SD, såvida det inte handlar om den påhittade "värdegrunden".

    Men Sverige har tagit emot för många, kommuner går på knän och verkligheten kommer snart ikapp. Då finns det inga val. Inga öppna hjärtan.
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-21 19:15:36 följande:

    Det ska mycket till. Makten ligger hos journalister och media och vi vet alla vart dom står på partiskalan. Om andra partier börjar samarbeta med SD kommer extremistjournalisterna med blåslampan och nazistkorten.

    Men till slut kommer SD få egen majoritet och då kan dom andra partierna dra åt helvete.


    Svära i en seriös debatt, inte fint.

    Runes, varför har du (omvänt) kopierat min tråd?
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 03:40:03 följande:
    Svära i en seriös debatt, inte fint.

    Runes, varför har du (omvänt) kopierat min tråd?
    Det var inte en svordom. Dra åt helvete har två innebörder.

    1. ovänlig uppmaning att försvinna.

    2. övergripande svordom riktad till en person.

    I det här fallet är det en ovänlig uppmaning till de andra partierna att försvinna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-31 13:39:33 följande:

    Det var inte en svordom. Dra åt helvete har två innebörder.

    1. ovänlig uppmaning att försvinna.

    2. övergripande svordom riktad till en person.

    I det här fallet är det en ovänlig uppmaning till de andra partierna att försvinna.


    Ja men språkbruk innehållandes svordomar som "helvete" förfular ändå debatten.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 14:53:40 följande:
    Ja men språkbruk innehållandes svordomar som "helvete" förfular ändå debatten.
    Helvete finns i bibeln. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-31 14:59:05 följande:

    Helvete finns i bibeln. 


    Inte desto mindre är det en svordom.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2014-10-31 15:05:58 följande:
    Inte desto mindre är det en svordom.
    Hur kan en plats vara en svordom?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2014-10-31 15:08:23 följande:

    Hur kan en plats vara en svordom?


    Det är både en sagoplats och en svordom naturligtvis.
Svar på tråden När börjar övriga partier anpassa sig till SD?