• Maddi

    Vilka nattblöjor har ni?

    Jag har kört på Pampers easy up både natt och dag, vilket har fungerat väldigt bra. Men nu kan han vakna blöt och under natten byta som gör att vi blir vaken en bra stund.

    Jag har hittills provat Pampers baby dry, libero comfort och libero up and go. Dom 3 sistnämna är de plaskblött i sängen, easy up är bäst då de endast är fuktigt på nattkläderna. Och jag kör med kalsonger utanpå blöjan, vilket fungerar bättre.

    Saken är att han har easy up storlek 6, vilket sitter åt alldeles för mycket. Så Jag behöver annat märke då easy up inte finns i större storlek. Kan ni rekommendera andra blöjor som fungerar för er? Snart står vi med alldeles för mycket påbörjade paket bara att slänga. Blöjbyxor upplever jag passar bäst på honom, men kom gärna med förslag.

    Att ge honom mindre att dricka på kvällen gör jag inte, få de är hemskt att vara törstig men försöker få honom att dricka mer på dagen och välling äter han inte.

  • Svar på tråden Vilka nattblöjor har ni?
  • fannybk

    Vi använder icas byxblöjor, en storlek större än vad han har på dagen. Sonen väger typ 11 kg och den storleken vi har på natten nu är 12-18 kg. Funkar jättebra för oss. Har aldrig läckt.

  • Eleonor01

    Prova Pampers största inte up n go blöjan. Tycker de är bäst. Byta på natten är ju också något du kan göra innan du lägger dig. Hur gammal e han? Beroende på så kan du ta upp honom å sätta honom på toaletten

  • Maddi
    Baktakt skrev 2014-10-21 07:37:57 följande:

    Dra ner på vällingen.


    De kunde jag förstås göra om han åt de:)
    Eleonor01 skrev 2014-10-21 07:18:07 följande:

    Prova Pampers största inte up n go blöjan. Tycker de är bäst. Byta på natten är ju också något du kan göra innan du lägger dig. Hur gammal e han? Beroende på så kan du ta upp honom å sätta honom på toaletten


    En dum fråga, men är de active fit som är dom största eller menar du storleken?
    fannybk skrev 2014-10-21 07:01:08 följande:

    Vi använder icas byxblöjor, en storlek större än vad han har på dagen. Sonen väger typ 11 kg och den storleken vi har på natten nu är 12-18 kg. Funkar jättebra för oss. Har aldrig läckt.


    Tack för tipset

  • En glad tjej

    Hur gammalt är barnet? Min yngsta dotter på sex år är sängvätare och till henne använder vi Huggies DryNites. Dessa är kanon.

  • Maddi
    En glad tjej skrev 2014-10-21 07:51:26 följande:

    Hur gammalt är barnet? Min yngsta dotter på sex år är sängvätare och till henne använder vi Huggies DryNites. Dessa är kanon.


    Han är snart 2 år, men han är redan 91 cm lång och ganska grov, därav anledning att pampers easy up börjar ge röda märken efter sig och ingen större storlek efter 6. 
  • Maddi
    Maddi skrev 2014-10-21 07:55:45 följande:
    Han är snart 2 år, men han är redan 91 cm lång och ganska grov, därav anledning att pampers easy up börjar ge röda märken efter sig och ingen större storlek efter 6. 
    Tillägger att han var de på 18 månaders kontrollen, han kanske har växt nu. Han är 20 månader nu. 
  • tulip79

    Sonen på 3 år har vi pampers baby night dry (eller vad den heter). Han väger 15 kg o blöjan läcker kanske varannan natt, trots att han går på pottan innan sovdags.

  • Maddi
    tulip79 skrev 2014-10-21 19:39:16 följande:

    Sonen på 3 år har vi pampers baby night dry (eller vad den heter). Han väger 15 kg o blöjan läcker kanske varannan natt, trots att han går på pottan innan sovdags.


    Dom funkar inte för oss. Man tycker att de finns så mycket bra blöjor så borde någon fungera på natten. Baby-dry fungerade förut, innan dom gjorde om blöjan. Nu funkade den inte alls. 
  • Tilda78

    Har samma problem med min son som oxå är 20 mån. Tyckte att libero stl 6 inte funkade utan körde på pampers. Men nu tycker jag de med börjat läcka igenom. Vet att det finns speciella nattblöjor men vet inte stl. Kanske ngt att kolla upp :)

  • Maddi
    Tilda78 skrev 2014-10-21 20:15:58 följande:

    Har samma problem med min son som oxå är 20 mån. Tyckte att libero stl 6 inte funkade utan körde på pampers. Men nu tycker jag de med börjat läcka igenom. Vet att det finns speciella nattblöjor men vet inte stl. Kanske ngt att kolla upp :)


    Jo men vist skulle de va toppen om man kunde prova dom med. Jag har sökt en hel del innan jag skapade denna tråd och kom inte alls fram till något vettigt. Ska man behöva ha byxblöjor under en tejpblöja för att de ska hålla eller vadå? Min son sover redan dåligt och jag har ingen lust att fortsätta störa den lilla sömnen vi får genom att byta varje natt.
  • Kattflickan

    Vår dotter är också 20 månader och var 87 cm lång vid 1,5 årskollen, väger ca 13,5 kg.

    Vi har nyligen bytt från Pampers baby dry 4+ till 5. Det har inte inträffat nån olycka i sängen sen hon var tre månader. Vi ger dock ingen välling innan sänggång, utan gröt.

  • Maddi
    Tilda78 skrev 2014-10-21 20:15:58 följande:

    Har samma problem med min son som oxå är 20 mån. Tyckte att libero stl 6 inte funkade utan körde på pampers. Men nu tycker jag de med börjat läcka igenom. Vet att det finns speciella nattblöjor men vet inte stl. Kanske ngt att kolla upp :)


    Jag har hittat en blöja som funkat för oss i 4 nätter nu och dom heter drynires från huggies, men tillverkaren står inte på paketet. Egentligen från 4-7 år så ganska stor men sätter kalsonger ovanpå. Kanske är något för er med?
  • Karin78

    Vi kör med Bambo Nature i största storlek suger upp kopiösa mängder.
    Vet många som köpt dessa bara för att de suger upp så mycket.
    Finnes på Nätet.
    Hittar ni inte det så är det ett företag som heter Abena som är ansvarig för dem.

  • aelb

    Prova Huggies!!! Dom är skit bra, tunna och mjuka fast suger upp kanon. De är även gjorda för killar respektive flickor både natt och vanliga blöjor. Rekommenderas starkt!!

    Bild ex:

Svar på tråden Vilka nattblöjor har ni?