• Anonym (Linda)

    Fritt arbete: lön, utbildning??

    Ja, ungefär som rubriken lyder :) Kan ni påverka plats/tid för ert jobb?
    Jag lägger ut det i "känsliga rummet" så ni kan svara anonymt om ni vill. Svara gärna på nedan punkter:

    1) Vilket yrke har du?

    2) Vilken utbildning har du?

    3) Hur mycket i lön? + någon annan förmån?

    4) Hur mycket kan du påverka plats/tid för ert jobb? Kan du t.ex. arbeta hemifrån?

    TACK!!!

  • Svar på tråden Fritt arbete: lön, utbildning??
  • Anonym (Lillan)

    Jag skulle kunna svara.. men undrar lite vad du vill få ut av tråden? Är det så att du inte har möjlighet att påverka tider/palts men skulle vilja? Eller är det för att du funderar på vilket typ av jobb du vill ha i framtiden? *nyfiken*

  • Anonym (Bam)

    1) Vilket yrke har du?
    Personaladministratör

    2) Vilken utbildning har du?
    KY-utbildning inom lön, tidigare inom annat serviceyrke med erfarenheter ifrån det samt en del påbyggnadskurser inom arbetsrätt, pensioner, omställningar, kollektivavtal mm.

     3) Hur mycket i lön? + någon annan förmån?
    28600kr idag med väldigt fria arbetstider, flex, friskvårdspeng och lite annat sånt. Kollektivavtalsenlig semester dock. På mitt förra jobb hade alla tjänstemän 30 dagar vilket var nice.

    4) Hur mycket kan du påverka plats/tid för ert jobb? Kan du t.ex. arbeta hemifrån?
    Jag kan planera in hemarbete. Men jag kan aldrig spontant jobba hemifrån vid tex. vab eftersom det mesta av mitt material finns på arbetsplatsen. Läser kanske något enstaka mail eller svarar i telefon vid behov. Men har en skön och väldig tillåtande kultur på jobbet så det är helt ok att vara frånvarande pga sjuka barn.

  • Kjell2

    Civilingenjör och tjänar bra, Jobbar på ett stort svensk exportföretag. Jag förväntas vara på mitt kontor dagtid men vid behov har jag inget problem att komma och gå lite som jag vill. Kan sitta hemma och jobba eller någon annan stans där det finns mobilnät och internet..

    Har en del möten som jag måste närvara på och då noll flexibilitet. Resor också en del i jobbet vilket har sin för och nackdelar.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Lillan) skrev 2014-10-21 15:00:20 följande:

    Jag skulle kunna svara.. men undrar lite vad du vill få ut av tråden? Är det så att du inte har möjlighet att påverka tider/palts men skulle vilja? Eller är det för att du funderar på vilket typ av jobb du vill ha i framtiden? *nyfiken*


    Jag är lite nyfiken! Dels för jag funderar på att sadla om. Dels för, som du säger, jag skulle vilja kunna påverka. Jag jobbar med administration som i princip lika gärna skulle kunna göras från var som helst, men det är bara cheferna som får den flexibiliteten. Så jag är även nyfiken på vilka som får sådana möjligheter, det kan väl inte bara vara chefer? Men jag kan själv också svara:

    1) Administratör

    2) Ingen utbildning inom yrket (+ fil kand i historia vilket är meningslöst och inte alls har med mitt yrke att göra)

    3) 26.000:-/mån, 6 veckors semester, ingen övertidsersättning

    4) Flex inom vissa ramar, men måste vara på plats på kontoret mellan vissa tider

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Bam) skrev 2014-10-21 15:20:40 följande:

     


    Låter skönt! Hos oss får man knappt vara borta om man inte är dödssjuk :/
Svar på tråden Fritt arbete: lön, utbildning??