• Anonym (Förvirrad tjej)

    Han har ju ändå varit otrogen?

    Hallo! Ja vet inte riktigt hur ja gör här , är ganska ny men vill bara ha lite råd elle se detta ur någon annans perspektiv.
    Ja o min sambo har varit ihop i 2 1/2 år och har en son ihop.
    Under första perioden i vårat förhållande så va han extremt svartsjuk och anklagade mig för att varit otrogen så fort han inte såg vem ja pratat med undwn dagen . Men efter ett tag så släppte de och han blev "normal" . Han har alltid sagt att han skulle aldrig kunna va otrogen elle ens prata med någon annan ( som alla killar säger ) men han sa de väääldigt ofta . Ja tänkte inte så mycket på de för jag trodde aldrig han av alla människor som va så himla svartsjuk skulle ens tänka tanken att prata med någon annan.
    Ialla fall så hade han varit ute en kväll med sin pappa o druckit några öl och kom sedan hem på kvällen . Han sa att han sakna mig o att han önska ja va med och Aa ni vet de gamla vanliga .. Plötsligt skriver en tjej till han och undrar varför han inte svarar? O då fatta ja direkt att han har pratat med henne . Han skyllde på att han aldrig pratat me hwnne och vet inte varför hon skriver o blablabla. Så ja tog telefonen och börja skriva med henne o låtsades vara han . O så fick ja reda på att dom skickat bilder på varandra och pratat och träffats under en månad . Han nekade det såklart och ville ha tillbaka telefonen hela tiden och till sist kasta ja den på han o bad han dra åt helvete.
    Ja prata inte med han mer än nödvändigt då vi bor ihop på två veckor . Han bad om förlåtelse varje dag och ja kollade inte ens på han. Sen kollade jag upp henne och ville veta om hon bor i närheten , de visa sig att hon bodde mitt emot oss!! Ja såg hennes balkong från våran!! Hon har själv kille och barn!! Ja äcklades ocj ville spy på båda två! Men här kommer det mest förvirrande , dom har inte haft sex enligt han! Han sa att dom träffades en gång på natten i 40 min typ o bara tog en cig o prata , sen har dom bara pratat ibland på fb och skickat vanliga bilder på varandra. Jag tror han ljuger men jag kan inte bevisa det . Ja vet inte om det var nakenbilder eller vanliga bilder , ja vet inte om dom hade sex elle inte , vet ingenting!!
    Men jag gjorde slut med han iallafall men ja känner att jag bara inte kan avsluta allt såhär , för våran sons skull. Ingen utav oss växte upp med en hel familj ovh vi båda önskar våran son det. Han ber om förlåtelse varje dag och jah har lixom släppt det , inte släppt det ur mitt huvud utan ja surar inte längre för att jag vill inte gå runt o va på dåligt humör , det är bara jobbigt . Men ja påminner han varje dag o säger att ja inte kommer förlåta honom och att den enda anledningen vi pratar med varandra som vanligt och beter oss nästan som vanligt är för att jag inte orkar ha dålig stämning .
    Vi flyttade från den lägenheten , de va redan planerat innan hon kom in i bilden . Så de känns som " ny lägenhet , ny förändring" .. Han vill tillomed förlova sig ! Min fråga är , hur skulle ni göra ? Lämna han föralltid eller fortsätta i förhållandet o försöka fixa det ? Trots ingen tillit . Skulle ni kunna förlåta en sån grej?
    Hoppas någon svarar fort för ja vill verkligen ha någon annans råd!

  • Svar på tråden Han har ju ändå varit otrogen?
  • Anonym (Förvirrad tjej)
    Tines skrev 2014-10-21 15:21:41 följande:

    Jag hade aldrig kunnat ha ett förhållande utan tillit.... så jag hade blivit singel i din situation.


    Precis så jag känner ! Hade det inte varit för vår son skull så hade ja aldrig ens funderat på de..
  • Långbenopluto
    Anonym (Förvirrad tjej) skrev 2014-10-21 15:31:05 följande:
    Precis så jag känner ! Hade det inte varit för vår son skull så hade ja aldrig ens funderat på de..
    Fast barn känner hur spänningen är hemma, så det kan vara mer dåligt för barnet att föräldrarna stannar kvar med varandra än om de separerar och blir glada igen.
  • Anonym (Förvirrad tjej)
    Tines skrev 2014-10-21 15:33:20 följande:

    Fast barn känner hur spänningen är hemma, så det kan vara mer dåligt för barnet att föräldrarna stannar kvar med varandra än om de separerar och blir glada igen.


    Aa de vet jag , har erfarenhet utav det . Därför pratar vi som vanligt och beter oss som vanligt ( förutom sex) men ändå tänker jag på det . Vi bråkar inte framför vår son , han är snart 1 år. Men ändå känns det falskt allitihop för mig .
  • Anders 386

    Dumt att kasta bort förhållandet om det är bra förövrigt. Kanske sin sambo burit sig omoget och barnsligt åt men fattar allvaret nu? 

  • Anonym (Tjej)

    Har han förklarat varför han var otrogen? Tänker att om du skulle ge det en till chans så behöver du få veta varför så att du slipper oroa dig för att det upprepas. Jag tycker också att han bör be om ursäkt för att han var så svartsjuk och kontrollerande i början och att han erkänner att det var för att han försökte överföra sina egna känslor på dig, och att ni går i parterapi. Om allt det uppfylls så hade jag gett det en ny chans.
    Hade dock träffat tjejen eller ringt henne och pratat och bara gått med på detta om allt har kommit fram, dvs om de inte motsäger varandra. Säger hon att de haft sex och inte han så är det ju ngt som inte stämmer och det är mycket större chans att han ljuger för hon vinner ju inget på det men har man varit otrogen är det jättevanligt att man inte berättar allt för att "lindra" även fast det är dumt. Har varit otrogen själv så jag vet...

  • Anonym (Nej)

    Han vill förlova sig med han kan inte vara trogen?! Du är redo att stanna i en relation för barnets skull trots att han ljuger och bedrar. Han är inte ens redo att vara trogen för barnets skull.

    Han har redan bevisat för dig att du är mindre värd än grannen i hans ögon. Vill du verkligen stanna och vänta till nästa lögn uppenbarar sig?

  • Anonym (Förvirrad tjej)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-10-21 15:56:56 följande:

    Har han förklarat varför han var otrogen? Tänker att om du skulle ge det en till chans så behöver du få veta varför så att du slipper oroa dig för att det upprepas. Jag tycker också att han bör be om ursäkt för att han var så svartsjuk och kontrollerande i början och att han erkänner att det var för att han försökte överföra sina egna känslor på dig, och att ni går i parterapi. Om allt det uppfylls så hade jag gett det en ny chans.

    Hade dock träffat tjejen eller ringt henne och pratat och bara gått med på detta om allt har kommit fram, dvs om de inte motsäger varandra. Säger hon att de haft sex och inte han så är det ju ngt som inte stämmer och det är mycket större chans att han ljuger för hon vinner ju inget på det men har man varit otrogen är det jättevanligt att man inte berättar allt för att "lindra" även fast det är dumt. Har varit otrogen själv så jag vet...


    Hans anledning till det var för att han kände sig otillräcklig och att jag aldrig uppskattar det han gör längre , att vi inte kan prata längre o att jag bara klagar på allt . Men så är det absolut inte!! E det någon som kände sig otillräcklig eller ouppskattad e det jag som städa o laga mat varje j*vla dag och sen när han kommit hem från jobbet , frågat hur de va och hur han mår osv osv trots att vi har en liten hemma som tar all min tid! O klaga gjorde ja inte heller utan jag bad han göra saker som att plocka undan efter sig eller inte jobba övertid dom dagarna han inte behövde ! Så med andra ord så skyllde han allt på mig!

    Han har bett om ursäkt för sitt kontrollbehov många gånger och jag har inte glömt de än för de va rätt jobbigt!

    Jag ska nog ta o fråga henne , tack för tipset!

    Parterapi hade inte heller varit fel ..

    Precis de ja tänker med "lindringen"...

    Tack för svar!
  • Anonym (Förvirrad tjej)

    Skönt att folk svarar , era råd gör mkt för mig! Tack

  • Anonym (....)

    igen.

    lämna honom!! är det meningen att ni hittar tillbaka till varandra så kommer ni också att göra det.

    men förlåter du honom mitt i relationen så kommer du aldrig komma över det själv utan faran kommer hänga över dig resten av livet.

    gör du slut - och ni hittar tillbaka till varandra - kommer du tacka dig själv för beslutet i första hand och för att du var stark och satte ditt egna värde i första hand!

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad tjej) skrev 2014-10-21 16:10:34 följande:
    Hans anledning till det var för att han kände sig otillräcklig och att jag aldrig uppskattar det han gör längre , att vi inte kan prata längre o att jag bara klagar på allt . Men så är det absolut inte!! E det någon som kände sig otillräcklig eller ouppskattad e det jag som städa o laga mat varje j*vla dag och sen när han kommit hem från jobbet , frågat hur de va och hur han mår osv osv trots att vi har en liten hemma som tar all min tid! O klaga gjorde ja inte heller utan jag bad han göra saker som att plocka undan efter sig eller inte jobba övertid dom dagarna han inte behövde ! Så med andra ord så skyllde han allt på mig!

    Han har bett om ursäkt för sitt kontrollbehov många gånger och jag har inte glömt de än för de va rätt jobbigt!

    Jag ska nog ta o fråga henne , tack för tipset!

    Parterapi hade inte heller varit fel ..

    Precis de ja tänker med "lindringen"...

    Tack för svar!
    En tid ifrån varandra så att det får svalna kan säkert vara bra. Det visar ju också hur mycket han vill vara med dig - hittar han någon ny då så var det inte så mycket värt för honom liksom...

    Men han måste förklara det på ett sätt så att du kan förstå och ta ansvar för sina handlingar. Det verkar han ju inte alls göra nu. Parterapi kan faktiskt vara bra oavsett om ni skiljs åt eller fortsätter tillsammans så att han inser vad han har gjort.
  • Fool
    Anonym (Förvirrad tjej) skrev 2014-10-21 16:10:34 följande:
    Hans anledning till det var för att han kände sig otillräcklig och att jag aldrig uppskattar det han gör längre , att vi inte kan prata längre o att jag bara klagar på allt . Men så är det absolut inte!! E det någon som kände sig otillräcklig eller ouppskattad e det jag som städa o laga mat varje j*vla dag och sen när han kommit hem från jobbet , frågat hur de va och hur han mår osv osv trots att vi har en liten hemma som tar all min tid! O klaga gjorde ja inte heller utan jag bad han göra saker som att plocka undan efter sig eller inte jobba övertid dom dagarna han inte behövde ! Så med andra ord så skyllde han allt på mig!

    Han har bett om ursäkt för sitt kontrollbehov många gånger och jag har inte glömt de än för de va rätt jobbigt!

    Jag ska nog ta o fråga henne , tack för tipset!

    Parterapi hade inte heller varit fel ..

    Precis de ja tänker med "lindringen"...

    Tack för svar!
    Men TS , folk har alltid någon ursäkt när de avslöjas med handen i kakburken , och oavsett om det nu skulle vara sant så är det fortfarande ingen ursäkt för att gå ut och vara otrogen , har man problem så löser man dem genom att prata med varandra och hitta gemensamma lösningar inte genom att vara otrogen , dessutom är inte alla otrogna så fort de är missnöjda med något , bara vissa , så det där med problem i förhållandet ALLTID leder till otrohet är rent skitsnack.

    Han var otrogen för att han ville det , punkt slut. Frågan du ska ställa dig nu är om du verkligen vill dela ditt liv med någon som sviker dig så fort det blir lite uppförsbacke ?

    Visst kan du prata med tjejen om det får dig att må bättre men ha inte för höga förväntningar , hon är inte din vän och har egentligen ingen anledning att hjälpa dig , hennes lojalitet ligger antagligen på hans sida. Har du tur och han har ljugit för henne om att han är singel så kanske du kan få hjälp av henne , men om hon vetat om dig hela tiden så kommer hon antagligen säga det han vill att hon ska säga.

    Som andra skrivit , en tid ifrån varandra är nog igen dum idé , vill han ha tillbaka dig så får han kämpa för det , vill han inte så kommer han heller inte göra det , men spring inte omkring efter honom , då lär han sig att han kan luta sig tillbaka och låta dig sura ett tag så löser det sig ändå och er timeout är en välbehövlig "semester" från allt ansvar. Han måste bevisa att han bryr sig om dig annars är det ingen idé , vad ska ni till familjerådgivning att göra om han inte älskar dig ?

    Men allt detta förutsätter att du på allvar är redo att lämna allt , tomma hot kan man lätt syna. Så rannsaka dig själv och var väldigt ärlig mot dig själv , är du eller är du inte redo att leva utan honom ? Om du inte är det så får det vara så och då kan kanske familjeterapi vara något för er
Svar på tråden Han har ju ändå varit otrogen?