• En pedants memoarier

    Slemklump efter sex!

    Okej, nu är jag bra nervös. Är gravid i slutet av vecka 17 och vågade mig äntligen på lite mys med sambon. Men efteråt när jag gick på toa och skulle torka mig, så ser jag två små slemklumpar på papperet!! Ca en cm, gul/genomskinlig. Blev livrädd och ligger nu och nojar. Inget blod dock. Vad kan detta vara? Är det en bit av slemproppen och innebär det isf att jag löper ökad risk för infektioner? :( Riskerar jag sent missfall? Stilla gärna min oro!

  • Svar på tråden Slemklump efter sex!
  • Bebis92
    En pedants memoarier skrev 2014-10-22 01:18:16 följande:

    Okej, nu är jag bra nervös. Är gravid i slutet av vecka 17 och vågade mig äntligen på lite mys med sambon. Men efteråt när jag gick på toa och skulle torka mig, så ser jag två små slemklumpar på papperet!! Ca en cm, gul/genomskinlig. Blev livrädd och ligger nu och nojar. Inget blod dock. Vad kan detta vara? Är det en bit av slemproppen och innebär det isf att jag löper ökad risk för infektioner? :( Riskerar jag sent missfall? Stilla gärna min oro!


    Det är ingen fara när det är slemproppen det handlar om för den återbildas det är om vattnet går som infektionsrisken är hög. Min slempropp har släppt 2 gånger denna grav och jag är i v 28 nu. Så det är ingen fara ????
  • BigMami

    Slemproppen bildas från och med v 4 och kan lossna och återbildas flera gånger under en graviditet. Det är inte heller något tecken på att förlossningen skulle vara på gång.

  • BigMami

    Jag skulle ju också skriva att det även kan vara flytningar. Man får rikligare sådana under graviditeten med olika sorters konsistens och färg..

Svar på tråden Slemklump efter sex!