• totoo

    Försökt ett tag med första barnet, följas åt?

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt i ca 7 månader nu. Innan dess så körde vi ett tag utan preventivmedel, men utan att egentligen försöka pricka in ÄL. Sedan förra månaden så har jag kört rosenrot från mens till ÄL. Jag känner att jag behöver en plats där jag kan snacka av mig och höra vad ni som är i liknande situationer tänker. 

    Jag har BIM 2 nov och hade ÄL 18 okt. Så nu är det mest bara att sitta och vänta och försöka känna tecken :) Har haft molande värk, och det ser jag som ett bra tecken ;)

  • Svar på tråden Försökt ett tag med första barnet, följas åt?
  • Banditro

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag och sambon har kört utan preventivmedel i över ett år men också utan att försöka pricka in ÄL utan tänkt att händer det så händer det. I våras fick vi ett plus men lyckan blev kortvarig då det slutade med ett tidigt MF. Efter det har längtan blivit större och dom senaste månadern har vi försökt pricka in ÄL (utan tester). Men nu har jag ledsnat så denna månad började jag med Clearblues fertilitetsmonitor. Borde ha ÄL 23 eller 24 oktober och BIM runt 7 november.

    Jag känner igen längtan och tolkadet av minsta lilla tecken mellan ÄL och BIM, jag håller tummarna för er! Hur gamla är ni?

    Jag är inte så hemma på olika metoder så vad ska rosenrot vara bra för? :)

  • totoo
    Banditro skrev 2014-10-22 09:19:33 följande:

    Hej, jag hoppar in här!

    Jag och sambon har kört utan preventivmedel i över ett år men också utan att försöka pricka in ÄL utan tänkt att händer det så händer det. I våras fick vi ett plus men lyckan blev kortvarig då det slutade med ett tidigt MF. Efter det har längtan blivit större och dom senaste månadern har vi försökt pricka in ÄL (utan tester). Men nu har jag ledsnat så denna månad började jag med Clearblues fertilitetsmonitor. Borde ha ÄL 23 eller 24 oktober och BIM runt 7 november.

    Jag känner igen längtan och tolkadet av minsta lilla tecken mellan ÄL och BIM, jag håller tummarna för er! Hur gamla är ni?

    Jag är inte så hemma på olika metoder så vad ska rosenrot vara bra för? :)


    Vad roligt!

    Beklagar MF!

    Jag försökte att använda billiga teststickor ett tag, men tyckte inte att dom gjorde mig särskilt mycket klokare, så denna månaden köpte jag Clearblues ägglosningstest. Tycker att dom fungerade bra :) Fick klart besked om när ÄL var.

    Hoppas att ni lyckas pricka in det denna månaden! 


    Jag är 28 och min sambo är 34. Hur gamla är ni? 

    Rosenrot ska tydligen göra så att man får starkare ÄL. Jag fick lite panik för ett tag sen och kände att jag ville göra något handfast och inte bara gå och vänta och hoppas :) 

  • MyRoundabout

    Jag vill vara med här! Så skönt med nån i min ålder som också försöker med första barnet, annars tycker jag att det vimlar med 22-åringar som är inne på sitt tredje... =P

    Jag och min sambo har kört utan preventivmedel i 1,5 år, men också tänkt att "händer det så händer det". Sen plötsligt hände det. För två månader sedan tappade jag matlusten helt, tog ett test och insåg att jag var gravid. 10 dagar efter det (i v.10) fick vi veta att barnet var dött. Fick cytotec och har sedan blött i fyra veckor, mer eller mindre. Häromdagen började blödningarna om så jag tror (hoppas!) att mensen har kommit igång igen.

    Nu är det ju ett helt annat läge än innan. Nu SKA vi ha barn, och det snabbt! ÄL borde bli runt 6e november, precis när vi ska bo i samma rum som mina föräldrar en vecka...

    Rosenrot ska jag kuta ut och köpa på stört! =D

  • totoo
    MyRoundabout skrev 2014-10-22 09:50:10 följande:

    Jag vill vara med här! Så skönt med nån i min ålder som också försöker med första barnet, annars tycker jag att det vimlar med 22-åringar som är inne på sitt tredje... =P

    Jag och min sambo har kört utan preventivmedel i 1,5 år, men också tänkt att "händer det så händer det". Sen plötsligt hände det. För två månader sedan tappade jag matlusten helt, tog ett test och insåg att jag var gravid. 10 dagar efter det (i v.10) fick vi veta att barnet var dött. Fick cytotec och har sedan blött i fyra veckor, mer eller mindre. Häromdagen började blödningarna om så jag tror (hoppas!) att mensen har kommit igång igen.

    Nu är det ju ett helt annat läge än innan. Nu SKA vi ha barn, och det snabbt! ÄL borde bli runt 6e november, precis när vi ska bo i samma rum som mina föräldrar en vecka...

    Rosenrot ska jag kuta ut och köpa på stört! =D


    Välkommen! 
    Haha, jag håller med om att det är mycket unga som har en massa barn sen tidigare :) Man blir ju nästan arg ;) 
    Beklagar verkligen! 
    Ja, gör det! Det är alltid värt ett försök kände jag :) 

    Gör ni något annat för att öka chanserna? Typ vitaminer eller kost :) 

  • MyRoundabout
    totoo skrev 2014-10-22 09:59:05 följande:

    Välkommen! 
    Haha, jag håller med om att det är mycket unga som har en massa barn sen tidigare :) Man blir ju nästan arg ;) 
    Beklagar verkligen! 
    Ja, gör det! Det är alltid värt ett försök kände jag :) 

    Gör ni något annat för att öka chanserna? Typ vitaminer eller kost :) 


    Tack! =)

    Jag äter folsyra också, mest för att det rekommenderas för "kvinnor i barnafödande ålder" och för att man ska äta det redan innan man blir gravid. Sedan funderar jag på om kroppen skulle bli mer mottaglig om jag började träna lite bättre... synd att det är så himla tråkigt bara.
  • Sserena86

    Hej! Jag hoppar gärna med här jag också.. Jag slutade äta p-piller för ett år sedan, men vi började försöka skaffa barn för 7 månader sedan. För tre veckor sen fick jag äntligen ett plus, men en vecka efter det blev det missfall... Nu i helgen hade jag äl så nu börjar den långa väntan till BIM.. Har varit med i en annan tråd innan men där har nästan alla plussat nu så känns skönt att hitta en ny tråd där vi alla är i samma sits. Jag är 28 och min man är 30.

  • totoo
    Sserena86 skrev 2014-10-22 10:28:46 följande:

    Hej! Jag hoppar gärna med här jag också.. Jag slutade äta p-piller för ett år sedan, men vi började försöka skaffa barn för 7 månader sedan. För tre veckor sen fick jag äntligen ett plus, men en vecka efter det blev det missfall... Nu i helgen hade jag äl så nu börjar den långa väntan till BIM.. Har varit med i en annan tråd innan men där har nästan alla plussat nu så känns skönt att hitta en ny tråd där vi alla är i samma sits. Jag är 28 och min man är 30.


    Hej! Usch, mycket MF. Beklagar!
    Den där eviga väntan som känns otroligt lång! :)

  • totoo

    Jag började käka Mitt Val kvinna, men funderar på att gå över till att äta folsyra och andra vitaminer separat istället. Vad tror ni är bäst?

    MyRoundabout:Ja, jag har också funderat lite på det där med träning, men håller med om att det är supertråkigt! Men det kanske är bra att få lite mag- och ryggmuskler inför graviditet om inte annat :)

  • MyRoundabout
    totoo skrev 2014-10-22 10:41:14 följande:

    Jag började käka Mitt Val kvinna, men funderar på att gå över till att äta folsyra och andra vitaminer separat istället. Vad tror ni är bäst?

    MyRoundabout:Ja, jag har också funderat lite på det där med träning, men håller med om att det är supertråkigt! Men det kanske är bra att få lite mag- och ryggmuskler inför graviditet om inte annat :)


    Jag tror inte det skadar med multivitamin heller. =)

    Jag började gå hos en sjukgymnast för att träna upp bålen precis när jag fick veta att vi skulle ha barn, men det rann som ut i sanden när vi fick missfall... Nu skulle man dock ha passat på när man har högkostnadskortet!
    Okej, efter semestern börjar träningen! Är du på totoo? ;)
  • totoo
    MyRoundabout skrev 2014-10-22 10:45:39 följande:
    Jag tror inte det skadar med multivitamin heller. =)

    Jag började gå hos en sjukgymnast för att träna upp bålen precis när jag fick veta att vi skulle ha barn, men det rann som ut i sanden när vi fick missfall... Nu skulle man dock ha passat på när man har högkostnadskortet!
    Okej, efter semestern börjar träningen! Är du på totoo? ;)
    Klart jag är med! :) Ska vi säga 2 dagar i veckan? Så kan vi försöka peppa varandra :)
Svar på tråden Försökt ett tag med första barnet, följas åt?