• sextiotalist

    Denna åldersfixering som ständigt kommer upp i olika trådar

    Jag tycker det är så sorgligt när man läser hur folk skriver att människor blir fula efter en viss ålder, att de blir äckliga.

    Jag ser ytterst sällan fula människor, oavsett ålder, jag ser väldigt många vackra människor oavsett ålder. Jag ser inte så ofta ofräscha människor, oavsett ålder, jag ser nästan bara fräscha människor, oavsett ålder.

    Jag har aldrig haft några åldersissues, inga åldersrelaterade kriser. Jag har aldrig, inte ens som tonåring, upplevt äldre som fula eller äckliga, Vad jag minns så kunde jag ibland reflektera om jag såg någon riktigt tjusig äldre kvinna att "åh, hag vill åldras som henne"

    I många trådar dissas kvinnor och män efter 30, då har den endast varit vuxna i 10 år och troligen 50 år kvar som vuxna.
    Allvarligt, är en människan bara värd något (som partner då) endast under 10 år av sitt 80-åriga liv.

    Jga är ju 50+ och har vänner som separerat, och de har funnit nya partners även om de har varit kring 50 när de separerade och det har inte varit via nätdating, utan kvinnor och män de träffat i vardagen.
    Bara under detta år så har jag sett på min FB-sida hur både kvinnor och män (samtliga 50+) har startat nya förhållande (ja, det var en skilsmässovåg för ett par år sedan, inte många, men 5-6 par som separerade och samtliga har nya panrters nu)
    Och jag är ganska säker på att min bekantskapskrets är unik

    Förutom detta så har vi som nu kommit upp i 50-års-åldern ingen som helst lust att backa tillbaka, vi kommer leva det liv vi vill och inte fråga nästkommande generation om lov.

    Men kontentan är. Man blir inte fulare med åldern, de allra flesta 40-50-åringar är fräscha, har helt OK kroppar. Jag är ganska säker på att vi många gånger generellt är bättre i form än vad de som är 15-20 år yngre än vad vi är

  • Svar på tråden Denna åldersfixering som ständigt kommer upp i olika trådar
  • Anonym (Fetgubbe50+)

    Det du syftar på är ju bara det att en 29 åring som ska fylla 30 inte kan se sig själv som 50 åring. Vem kan det och ska man kunna det? Själv har jag inte haft några issues med att bli äldre men kan idag se tillbaka på att det bästa tiden var den mellan 30-39 år. För mig var det så, vet inte vad andra tycker.
    Sen har jag inga problem med att en 22 årig tjej tycker att jag är för gammal och äcklig att umgås med utan bara att det är naturligt att hon tycker så. Jag menar, hur många barn kan jag göra med henne och hur många har jag lust att skaffa?
    Svaret är noll och då är det helt OK att hon vill ha yngre killar.
    Jag tar gärna en vacker 50 årig brud som gillar oss gubbar och accepterar att vi hellre tar en middagslur än en tur i på stan.

  • sextiotalist
    Anonym (Fetgubbe50+) skrev 2014-10-22 18:15:52 följande:

    Det du syftar på är ju bara det att en 29 åring som ska fylla 30 inte kan se sig själv som 50 åring. Vem kan det och ska man kunna det? Själv har jag inte haft några issues med att bli äldre men kan idag se tillbaka på att det bästa tiden var den mellan 30-39 år. För mig var det så, vet inte vad andra tycker.
    Sen har jag inga problem med att en 22 årig tjej tycker att jag är för gammal och äcklig att umgås med utan bara att det är naturligt att hon tycker så. Jag menar, hur många barn kan jag göra med henne och hur många har jag lust att skaffa?
    Svaret är noll och då är det helt OK att hon vill ha yngre killar.
    Jag tar gärna en vacker 50 årig brud som gillar oss gubbar och accepterar att vi hellre tar en middagslur än en tur i på stan.


    Visst är det så, men varför ska man då starta trådar om hur fula alla är efter 30 (speciellt när man är över 30), och det är så i många andra trådar. Det är inte så att man ser personen mycket äldre än vad man själv är, utan det kombineras med tillmälen, som äckligt, luktar gubbe, plufsig kropp och allt annat som kommer.
    Ja, kroppen åldras, men den åldras olika, en 50+are kan ha en figur som är mycket snyggare än en 25-åring.
    Och en del kan se rent anskrämliga ut tills de blir 25-30 och sedan blomma upp och blir hur vackra som helst.
    Men jag har "problem" med att en ung person inte kan umgås med en äldre (nu menar jag inte som ett förhållande, utan som vänner)
    Mitt ex tog middagslur innan han fyllt 30 och dessutom var han lönnfet ;)
  • Anonym (Fetgubbe50+)

    Jag tycker det känns som du tar illa vid dig, eller tar illa upp, att man blir gubbig eller tantig i yngre människors ögon. Det kan jag förstå att du gör men vi har ju också varit unga och luktat gott, varit vältränade och blivit uppraggade.
    Varför hänga upp sig på vad andra tycker eller skriver på ett forum? Dom kommer ju efter oss och blir lönnfeta, rynkiga och tappar sin libido. Inget vi inte vet, eller hur.
    Kram på dig.

Svar på tråden Denna åldersfixering som ständigt kommer upp i olika trådar