• Anonym (Ts)

    Råkade tatuera in "ISIS" men innan jag ens visste att de fanns

    Nu kanske det här ter sig lite märkligt, men jag har fyra barn vars första bokstav på namnet jag har tatuerat in på armen och ett hjärta runt. mina barn heter Isac, Sophia, Inna och Sara... Jag har alltså tatuerat in ISIS. Detta gjorde jag för 5 år sedan och då hade jag ingen aning om var isis var och att den islamistiska terrorgruppen ens fanns. Bekanta som vet vad min tatuering står för säger inte så mycket, de kan mest skrattretas lite och säga "haha så du stödjer isis din jäkel". Men andra människor har sneglat en förundrande blick på min tatuering, exempelvis på tunnelbanan, jobbet etc. Nu är det ju vinter snart så jag brukar ha långärmat på mig hela tiden, men det händer ju att jag kavlar upp ärmarna. I somras fick jag till och med grova kommentarer efter mig "din jävla f*tta försvinn härifrån" eller så kunde folk bara komma fram "du vet att din tatuering uttrycket det brott mot mänskligheten som folk utför i Mellanöstern" osv osv,

    Jag vill inte heller ta bort min tatuering så den betyder mycket för mig. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Råkade tatuera in "ISIS" men innan jag ens visste att de fanns
  • Anonym (Isis - Gudinna)

    Så, alla som ser tatueringen tänker kanske inte på terrorgruppen? Jag tror inte jag skulle göra det. Oavsett så står ju tatueringen för dina barn, jag skulle aldrig ta bort den för att terrorgruppen isis har fått ett stort utrymme i media. 

    Isis - "Hon hade rollen som modersgudinna och framställs ofta ammande sin son Horus."

  • Petrol

    grattis, du är härmed medlem i "vi som inte kan bada offentligt utan att få stryk"-klubben.

    Slå dig ner, känn dig välkommen.

  • mamaG

    äsch, det finns ju både en gudinna som heter isis, och ett metalband. båda dessa fanns ju långt innan terrororganisationen, så slappna av. är folk så tröga att de ger dig såna kommentarer kan de ju fara åt helvete.

  • Anonym (namn)
    Efternamn
    Det finns ingen person som har efternamnet Isis.
    Förnamn
    Det finns 155 kvinnor som har förnamnet Isis. Av dessa har 88 namnet Isis som tilltalsnamn.
    Det finns 2 män som har förnamnet Isis. Av dessa har 0 namnet Isis som tilltalsnamn.

    Från SCBs hemsida. Det skulle lika gärna kunna vara namnet på din partner/ditt husdjur, ja du fattar. Skit i dem.
  • Kejo

    Oj, otur...
    Ja, vissa kanske tänker på terrorgruppen men personligen tänkte jag på gudinnan Isis först av allt.

    Tycker inte att du ska göra så mycket. Du och dina närmaste vet vad tatueringen står för och det är det viktigaste. Möjligtvis då som någon föreslog, att komplettera med något så att det framgår att det inte är terror-Isis du syftar på. Tex "Mina älskade barn" i lite mindre skrift el ngt...

    Har vi tur så är inte terror-Isis aktiva så länge till men det är kanske önsketänkande. Men i alla fall så försvinner kanske namnet lite ur folks medvetande.

  • Anonym (Ts)
    Kejo skrev 2014-10-22 09:43:01 följande:

    Oj, otur...

    Ja, vissa kanske tänker på terrorgruppen men personligen tänkte jag på gudinnan Isis först av allt.

    Tycker inte att du ska göra så mycket. Du och dina närmaste vet vad tatueringen står för och det är det viktigaste. Möjligtvis då som någon föreslog, att komplettera med något så att det framgår att det inte är terror-Isis du syftar på. Tex "Mina älskade barn" i lite mindre skrift el ngt...

    Har vi tur så är inte terror-Isis aktiva så länge till men det är kanske önsketänkande. Men i alla fall så försvinner kanske namnet lite ur folks medvetande.


    Haha jag skrattar lite nu när du skrev "mina älskade barn". Fick en bild i huvudet att jag visar kärlek till terroristerna genom att kalla dem mina "barn" . Men jag förstår vad du menar...så ja, jag kanske får ta och komplettera med något. Måste bara fundera ut något
  • Anonym (Mia)

    Kan du inte komplettera med en text "Mina älskade barn" som följer hjärtats konturer?

Svar på tråden Råkade tatuera in "ISIS" men innan jag ens visste att de fanns