• Anonym (Skål)

    alkohol

    Hur ofta och hur mycket alkohol dricker du?

    Konsumtionen tycks se väldigt olika ut i olika hem. Ett-två glas vin varje dag medan vissa dricker någon gång om året.

  • Svar på tråden alkohol
  • Alexandre Nayle

    Inte särskilt ofta, typ 2 ggr/vecka. Inte nödvändigtvis fred och lörd, utan mest när jag kan då jag jobbar rätt så oregelbundna tider. Men när jag väl dricker då festar jag på riktigt! Finns inget segare än att ta 2 öl och stanna där, precis när man är som mest sugen på mer. Då är det bättre att inte dricka alls.

  • LaLola

    Typ...3-4 gånger om år på sin höjd.
    Då blir det väl en 5-6 cider om det är fest. Går jag bara ut o äter blir det en cider till maten.

  • Anonym (Skål)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-22 12:43:03 följande:

    Inte särskilt ofta, typ 2 ggr/vecka. Inte nödvändigtvis fred och lörd, utan mest när jag kan då jag jobbar rätt så oregelbundna tider. Men när jag väl dricker då festar jag på riktigt! Finns inget segare än att ta 2 öl och stanna där, precis när man är som mest sugen på mer. Då är det bättre att inte dricka alls.


    Går du ut på krogen dessa dagar då el dricker du hemma? Hur mkt dricker du då ungefär?
  • Anonym (Skål)
    LaLola skrev 2014-10-22 12:46:12 följande:

    Typ...3-4 gånger om år på sin höjd.
    Då blir det väl en 5-6 cider om det är fest. Går jag bara ut o äter blir det en cider till maten.


    Det var inte mycket. Har du alltid druckit så sällan? Gillar du inte alkohol?
  • Anonym (Mia)

    7-8 flaskor vin/vecka. Jag vet att det är ganska mycket men vissa veckor blir det bara 3-4 flaskor.

  • Alexandre Nayle
    Anonym (Skål) skrev 2014-10-22 15:48:18 följande:
    Går du ut på krogen dessa dagar då el dricker du hemma? Hur mkt dricker du då ungefär?
    Nuförtiden blir det oftast ute.

    Jag vet inte, 11-12 öl kanske. Förr i tiden blev det mycket vin men inte just nu. Just nu är det mest öl. Kanske dags att börja med vodka igen.
  • LaLola
    Anonym (Skål) skrev 2014-10-22 15:56:26 följande:
    Det var inte mycket. Har du alltid druckit så sällan? Gillar du inte alkohol?
    Näe som 18-20 åring hinkade jag i mig alkohol i mängder 3 dagar i veckan (varje vecka).
    Jag gillar alkohol o älskar framförallt när det är fest. Men det där med att bara dricka hemma en vanlig fredagskväll, typ några glas vin till maten, har jag aldrig hajat....
  • Anonym (Skål)
    Anonym (Mia) skrev 2014-10-22 16:00:39 följande:

    7-8 flaskor vin/vecka. Jag vet att det är ganska mycket men vissa veckor blir det bara 3-4 flaskor.


    Har du fått klagomål på ditt drickande?
  • Anonym (Skål)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-22 16:08:28 följande:
    Nuförtiden blir det oftast ute.

    Jag vet inte, 11-12 öl kanske. Förr i tiden blev det mycket vin men inte just nu. Just nu är det mest öl. Kanske dags att börja med vodka igen.
    Är du man el kvinna? Blir du kraftigt berusad på denna mängd?
  • Anonym (...)
    LaLola skrev 2014-10-22 16:11:36 följande:
    Näe som 18-20 åring hinkade jag i mig alkohol i mängder 3 dagar i veckan (varje vecka).
    Jag gillar alkohol o älskar framförallt när det är fest. Men det där med att bara dricka hemma en vanlig fredagskväll, typ några glas vin till maten, har jag aldrig hajat....
    Det beror ju på vad man äter. Äter man makaroner och köttbullar förstår jag det men om man anstränger sig och lägger ner lite möda på maten är vin ett givet tillbehör för många. 
  • LaLola
    Anonym (...) skrev 2014-10-22 16:14:48 följande:
    Det beror ju på vad man äter. Äter man makaroner och köttbullar förstår jag det men om man anstränger sig och lägger ner lite möda på maten är vin ett givet tillbehör för många. 
    Du förstod att jag utgår från mig själv va? För mig spelar ingen roll om jag skulle äta den mest perfekt tillagade älgfilén, jag dricker inte alkohol till den iaf.
    Vin tycker jag förövrigt är äckligt.
  • Mamori

    Jag kan dricka 1-2 glas vin eller dela på en flaska till en middag om vi lagar extra god middag eller äter ute. Det händer kanske 1-2 ggr/månad.

    Sedan så festar jag ordentligt kanske 1 gång/månad. Då dricker jag kanske motsvarande en flaska vin plus två drinkar eller 6-7 drinkar bara.

  • Alexandre Nayle
    Anonym (Skål) skrev 2014-10-22 16:13:11 följande:
    Är du man el kvinna? Blir du kraftigt berusad på denna mängd?
    Är det här nåt slags undersökning? Jag är man och dricker jag på tom mage och/eller är trött så kan jag bli rätt full på den mängden.
  • Anonym (Skål)
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-22 16:29:35 följande:
    Är det här nåt slags undersökning? Jag är man och dricker jag på tom mage och/eller är trött så kan jag bli rätt full på den mängden.
    Nej det är ingen undersökning. Det är bara jag som undrar. Den mängden är ju ganska mkt för en kvinna menar jag.
  • Mercurialis

    Jag dricker ett halvt glas mousserande vin 3-4 gånger om året. Ett par gånger om året kan det hända att jag tar en öl ute.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Skål) skrev 2014-10-22 16:12:12 följande:

    Har du fått klagomål på ditt drickande?


    Ja min sambo kan gnälla ibland
  • Linastrumpan

    Jag dricker ytterst sällan idag, max 1/2 flaska vin eller motsvarande 1-3ggr/mån insamband med någon middag med vänner eller så. Har absolut inget behov av alkohol men tycker att det är gott ihop med god mat. Har en nära vän som jag dagligen träffar som har ett gravt alkoholmissbruk. Dricker 3l vin/dag och efter att ha levt så nära henne så har alkohol verkligen tappat tjusningen för mig så jag skulle inte ha det minsta problem att bli absolutist

  • Anonym (Skål)
    Linastrumpan skrev 2014-10-24 10:34:41 följande:

    Jag dricker ytterst sällan idag, max 1/2 flaska vin eller motsvarande 1-3ggr/mån insamband med någon middag med vänner eller så. Har absolut inget behov av alkohol men tycker att det är gott ihop med god mat. Har en nära vän som jag dagligen träffar som har ett gravt alkoholmissbruk. Dricker 3l vin/dag och efter att ha levt så nära henne så har alkohol verkligen tappat tjusningen för mig så jag skulle inte ha det minsta problem att bli absolutist smile1.gif


    Oj! Får jag fråga om du pratar med din vän ang hennes drickande? Vad säger hon själv? Tre liter/dag, då har hon att göra... Dricker hon under hela dagen?
Svar på tråden alkohol