• annasofiiia

    3 månader efter missfall är hcg ännu högt

    Fy jag är så himla less just nu. 


     


    I Juli i år fick jag både reda på att jag var gravid, och det var även den månaden jag faktiskt fick missfall ( MA ) utan att veta om det. 


    I vecka 10 konstaterades det att det var missfall ( graviditeten hade avstannat i v 5 eller 6 )och jag småblödde, fick cytotec under tungan för att få blöda bort allt, men inget hände med cytotec tabletterna. Men jag har nu gått i TRE MÅNADER och konstant blödit. 


    Fick ta hcg för nu kanske två månader sedan, då värdet låg på 1700 någonting. En månad efter det provet fick jag hem pappret i brevlådan att jag måste komma in och ta nya prover. 


    Kände att något i kroppen inte är som det ska. började till och med fundera om jag var sjuk pga av att jag inte mådde bra. läkaren ville ge mig cytotec igen medan jag faktiskt vägrade, för jag mådde inge bra av dom, och det hjälpte ju inte första gången heller. så jag ville hellre bli skrapad. 


    Hur som helst, fick lämna nya prov, som då visade hcg 270 nånting. Sen ännu en gång efter det då hcg var på 134, och nu har jag kämnat igen och då visade det 97. Så det GÅR ju faktiskt neråt, men tycker det är så himla konstigt att jag då från första början när jag tog mitt första hcg blodprov faktiskt hade gått med missfallet redan i 6-7 veckor. 


    Det har alltså snart gått fyra månader sedan graviditeten stannade upp, och jag väntar ännu. 


     


    för några dagar sedan började jag känna en konstig smärta i de nedre regionerna så att säga. Från ca 10-15 cm nedanför naveln och ilande/strålande neråt( och även lite i äggstocks-området). Känner det särskillt när jag ska kissa och när man "trycker på" så att säga. men det hugger även till då och då , och det känns inte som mensvärk. 


    har inte blödigt något nu på fem dagar, och trodde att allt var över , men eftersom att mitt hcg inte är i botten ännu så vet jag ingenting. Känner inte igen min kropp och mitt mående öht. 


    Jag känner mig ännu ibland som när jag var gravid i början, kan bli lätt äcklad åt mat, kan må lite små-illa ibland osv. har detta med hcg nivåerna att göra ? 


     


    Denna "resa" har verkligen dränerat mig på energi. 


    Någon som har några god tips och råd att ge till en uppgiven kvinna ? 


     


    tack på hörhand och ursäkta långt inlägg ! 

Svar på tråden 3 månader efter missfall är hcg ännu högt