• amandam

    Rätt musik vid rätt tillfälle!

    Jag är en känslomänniska, man kan alltid lätt se vad för humör jag är på har jag fått höra. Jag har inga problem med det heller, jag tycker att det är min skyldighet att visa folk vad jag känner om saker och ting här i världen. 
    Något som verkligen spelar en stor roll för hur jag mår är musik!
    Jag antar att det är samma för de flesta att det vi lyssnar på speglar hur vi känner. Som till exempel så när jag och mitt ex gjorde slut med varandra så spenderade jag oerhört många timmar av att lyssna på Melissa Horn och Veronika Maggio. 
    När jag träffade honom så lyssnade jag mestadels på killar som sjöng om kärlek, hur mycket de älskade dem och hur mycket det brydde sig om dem. Det gjorde att jag sprudlade av kärlek och musiken satte ord på mina tankar!
    Ja just det är vad musiken gör med mig, den sätter ord på mina tankar, jag liksom drömmer mig in i en låt som om det var jag som sjöng den. 
    När jag är på glatt humör så brukar jag lyssna på något poppigt, så som Spice Girls, Hoffmaestro och liknande. Och ja juste min nya favorit som gör mig glad och kärleksfull är en artist som heter Simon och han har gjort en förtrollande låt med en stark text som verkligen talar till mig som heter Ikväll Handlar Det Om Oss. Här har ni den på Spotify: open.spotify.com/track/5IVufU2aY3mvNIE0tKTDSz
    När jag jobbar så brukar jag oftast lyssna på något utan text så att jag kan koncentrera mig ordentligt, deep house har jag börjat lyssna mycket på den senaste tiden. När jag studerade så lyssnade jag väldigt mycket på klassisk musik. Det kan verkligen vara avslappnande med ett par stråkar. 
    Och ja när vi kommer in på just avslappning så kan jag tipsa om en spellista som heter Sleep Tight som Spotify själva har gjort, spara den! =)
    Den får mig alltid att somna, små enkla ljud som tar mig in i drömmarnas värld. Underbart!
    Nu är det höst och jag brukar alltid bli lite deppig då, så då får det bli sådan musik för att jag ska känna mig trygg. Men jag vet att  det är nu jag egentligen borde lyssna mer på upplyftande musik! Så nu ska jag sätta på något poppigt och studsa hemåt i kylan!
    Har ni någon musik som ni alltid lyssnar på vid någon speciell tid om året? Eller om dagen?
  • Svar på tråden Rätt musik vid rätt tillfälle!
  • Kereza

    Har egentligen bara ett fåtal låtar som jag gör så med, och det varierar. EN som hängt med ruskigt länge är dock den som länkas här under.

    Om jag inte vet om jag är glad eller ledsen, eller om jag bara känner mig likgiltig, så lyssnar jag på den - är jag lycklig så blir jag Smärtsamt lycklig istället - och är jag olycklig så kommer jag alltid på Varför och hur jag ska fixa det, och är jag bara neutral eller likgiltig så är den så vacker att jag omedelbums Börjar känna något:



  • Anonym (Viktor)

    Jag lyssnar alltid på jazz när jag lagar mat har jag märkt. Det gör mig avslappnad och ger mig en skön feeling.

  • Anonym (.....)

    När jag var sjukskriven med svår depression så kom jag på i efterhand att det reflekterades mycket i vilken musik jag lyssnade på också.

    If i close my eyes forever - Ozzy

    Mad world

    Carry on my wayward son

    In the end - Limp bizkit

    Hymn to the sea

  • Ullebullen

    Jag och du har väldigt lik musikstil TS. :) Jag har plöjt oändliga timmar med Melissa Horn när jag har varit deppig, kanske nästan lite för mycket. 

    Simons låt tyckte jag om! Har han släppt fler låtar? Fin text!

    Hittade han på Youtube också om man vill ha ett ansikte på karln: 



Svar på tråden Rätt musik vid rätt tillfälle!