• madde90

    överviktig o gravid med bf Juni 2015

    För lite mer än 1 vecka sen fick vi veta att vi ska ha tillökning. :) är i vecka 6 (5+4) bf 20juni 2015.

    Jag väger 103kg och är 169 lång. Inte de mest optimala när man är gravid. Är 24 år.

    Finns de fler som sitter i samma båt som mig?

    Här kan vi dela allt och även gnälla av oss. Finnas för varandra.

    Hoppas vi kan följas åt? :)

  • Svar på tråden överviktig o gravid med bf Juni 2015
  • Ca_rr_o87

    Jag vägde 94kg när jag plussade, är nu i vecka 16 gått upp 4kg, det ända som gäller är att man inte ska gå upp så mycket, man äter rätt kanske promenerar så tar inte barnet någon skada av det. Oftast brukar man inte gå upp så mycket när man är överviktig. Njut ist att du är gravid så får man ta itu med problemet när man är mamma ledig. Så tänker jag :)

    Grattis till bebis!

  • madde90

    Jo men de vet jag... har e gått upp något under mima andra graviditeter men varje graviditet är inte detsamma....

    När har du bf???

    Grattis själv

  • Ca_rr_o87
    madde90 skrev 2014-10-23 10:53:38 följande:

    Jo men de vet jag... smile1.gif har e gått upp något under mima andra graviditeter men varje graviditet är inte detsamma....

    När har du bf???

    Grattis själv smile1.gif


    Okej! Jag har bf den 16/4-15 :) du?
  • madde90
    Ca_rr_o87 skrev 2014-10-23 13:03:58 följande:

    Okej! Jag har bf den 16/4-15 :) du?


    Ja har bf den 20/6
  • fru noren

    Sitter också i samma båt... 182cm lång och väger strax över 100kg, är i vecka 9 och gått up två kg redan, aj då.
    Men jag försöker att inte tänka så mycket på vikten :)

  • Pyret 85

    Åh här vill jag vara med. Plussade i början på veckan och har BF 26/6. 162cm lång och väger 84kg. Jag har lyckats gå ner 15kg med hjälp av VV och är såå rädd att gå upp allt igen. Så mkt träning har det inte heller blivit senaste tiden. 

  • BigMami

    Skriver också en liten rad här

    Jag väntar nummer 4 till våren och på inskrivningen hade jag ett bmi på 30 om jag inte minns fel. Ändå så väger jag mindre nu än vad jag gjorde med mina andra tre. Med 1an vägde jag 115, 2an 119, 3an 96 och nu 90 vid inskrivning till mina 172,5 cm. Jag har nu i v 18 gått upp..hrm... 9-10kg? Hur lyckas annat folk att gå upp endast 10 på en HEL graviditet?

    Men jag tycker att det finns värre saker världen att oroa sig för Visst är det kanske inte det optimala att vara överviktig vid en graviditet men hittills har jag mått bra, förutom fogar som knakar

    Grattis till era graviditeter och njuuut!

  • Pyret 85
    BigMami skrev 2014-10-24 07:36:05 följande:

    Skriver också en liten rad här

    Jag väntar nummer 4 till våren och på inskrivningen hade jag ett bmi på 30 om jag inte minns fel. Ändå så väger jag mindre nu än vad jag gjorde med mina andra tre. Med 1an vägde jag 115, 2an 119, 3an 96 och nu 90 vid inskrivning till mina 172,5 cm. Jag har nu i v 18 gått upp..hrm... 9-10kg? Hur lyckas annat folk att gå upp endast 10 på en HEL graviditet?

    Men jag tycker att det finns värre saker världen att oroa sig för Visst är det kanske inte det optimala att vara överviktig vid en graviditet men hittills har jag mått bra, förutom fogar som knakar

    Grattis till era graviditeter och njuuut!


    Med sonen gick jag endast upp 0,4kg under hela graviditeten. Jag vägde 68 kg vid inskrivningen och vägde 68,4kg när han föddes. efter att han kommit ut vägde jag 59. Jag mådde så illa hela graviditeten och kräkte flera gånger per dag. Så visst är det möjligt.
  • BigMami
    Pyret 85 skrev 2014-10-24 07:39:16 följande:

    Med sonen gick jag endast upp 0,4kg under hela graviditeten. Jag vägde 68 kg vid inskrivningen och vägde 68,4kg när han föddes. efter att han kommit ut vägde jag 59. Jag mådde så illa hela graviditeten och kräkte flera gånger per dag. Så visst är det möjligt.


    Jo i och för sig så gick jag upp ungefär 8 kg med tvåan Haha, glömde helt bort det! Men då vägde jag rätt mycket vid inskrivningen också..
  • Hallondricka

    Hej här passar jag in! Väger ca 130kg och är runt v.11-13 (ska göra ul 3 nov, så vet mer säkert då) Vart gravid 2 gånger tidigare men det första slutade i mf v.7 och det senaste fanns inte kvar på ett vul i v.12. Så är väldigt nervös över om vi ska få se en bebis eller inte 3 nov... Har också sån ångest för inskrivningen på tisdag..den BM jag var hos förra gången pratade inget om riskerna vid övervikt utan berättade för mig att jag inte har någon karaktär och att "min mamma gav mig för mycket mat när jag var liten". Det är självklart inte samma BM jag ska gå till nu :)

Svar på tråden överviktig o gravid med bf Juni 2015