• Manuelsmamma

    Vad ska man äta för o gå ner i vikt?

    Jag vill ha hjälp med vad man ska äta .

    Vad äter ni till frukost? Mellanmål? Lunch? Middag? Hoppas på hjälp då jag tycker att räkna kalorier är krångligt.

    Tack alla fina ! :)

  • Svar på tråden Vad ska man äta för o gå ner i vikt?
  • LaLola

    min kompis har gått ner 70 kg med LCHF o motion så jag tror ju på den modellen (även om jag vet att LCHF inte är för alla).

    min kompis blogg om du vill kika:
    där finns det recept o frukosttips bla

    halvalindha.se/

  • Alexandre Nayle
    Manuelsmamma skrev 2014-10-23 10:28:06 följande:

    Jag vill ha hjälp med vad man ska äta .

    Vad äter ni till frukost? Mellanmål? Lunch? Middag? Hoppas på hjälp då jag tycker att räkna kalorier är krångligt.

    Tack alla fina ! :)


    Äta för att gå ner i vikt? Kalla mig gammalmodig men när jag vill gå ner i vikt då SLUTAR jag äta :)
  • Anonym (miss)

    Att äta kalorisnåla produkter som ändå mättar satsar jag på, alltså såna livsmedel man kan få en stor mängd av men ändå innehåller det ej så mkt kalorier :) t ex palsternacka, kokta grönsaker, broccoli, blomkål- ja grönsaker över lag kan man ju äta massor av utan att det blir massor av kalorier - å samtidigt kan man ta mkt av det för att mätta magen. Så det försöker jag att göra till måltider, äter de sakerna till min mat istället för pasta och ris. Äter vanliga maträtter men byter ut det "klassiska" tillbehöret. T ex Korvstroganoff äter jag inte med ris, köttfärssås äter jag ej med pasta å Kyckling woken struntar jag att ha nudlar i/till. Lasagne använder jag ej pasta plattor utan aubergine eller squash.

    Frukost å mellanmål kan sedan vara: Havregrynsgröt, stekta ägg, omelett, kvarg blandat med fun Light eller kvarg med bär/frukt. Ibland blandar jag smoothie av kvarg, lite mjölk å valfri smaksättare.

    Äter max en mjuk bröd skiva per dag, knäckebröd går bra. Försöker att äta majoriteten protein, å fettsnålt. Kolhydrater satsar jag på s.k bra kolhydrater såsom frukt, grönsaker, havregryn...

  • Anonym (miss)

    Blomkål och palsternacka är jättegott att skiva tunt och sedan rosta i ugnen och därefter ha på flingsalt och pizzakrydda. Typ besatt av det just nu.

  • Anonym (H)

    Det finns ju massor med dieter och kostråd för den som vill gå ner i vikt. Viktväktarna, Viktklubb, LCHF, GI, Stenålderskost, Atkins, 5:2. . . . för att bara nämna några av de mest populära.

    Goggla olika metoder och läs på om dem så ser du snabbt vad som passar dig. Själv äter jag stenålderkost och är mycket nöjd med det. Det är enkelt och kilona rasar!

  • Common sense
    Alexandre Nayle skrev 2014-10-23 12:31:47 följande:
    Äta för att gå ner i vikt? Kalla mig gammalmodig men när jag vill gå ner i vikt då SLUTAR jag äta :)
    Hahahaa, exakt min tanke när jag såg frågan.

    ÄTA för att gå ned i vikt? Nej, tänk om.

    (Och nej, jag är inte och har aldrig varit anorektiker)
  • Gert

    Vad ska man inte äta för att gå ner i vikt är en enklare frågeställning med ett enkelt svar; man ska inte äta socker. Alltså kan man äta allting som inte innehåller socker.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
Svar på tråden Vad ska man äta för o gå ner i vikt?