• Anonym (Trött)

    Lämnade tjejen på ön, hennes bror efter mig

    I somras i augusti åkte jag och tjejen (numera mitt ex) med pappas båt bara hon och jag. Vi skulle ha picknick på någon enskild liten holme här i Stockholm. Eller ö kanske det kallas. Hur som haver, vi åkte iväg och gick i land på en väldigt liten obebodd ö. Det var jätteliten. Några små klippor, lite gräsplätt, träd osv. Men en mysig sådan.

    Jag och hon hade haft det lite krassligt i förhållandet. När vi väl satt där och åt, så pratade vi om förhållandet. Jag hade innan misstänkt undermedvetet att hon hade varit otrogen, men jag förnekade det för mig själv hela tiden eftersom att jag älskade henne så mycket. Det ena snacket (tjafs) ledde till det andra och till slut fick jag fram det, hon hade bedragit mig. Jag blev så jävla förkrossad. Bad henne dra åt helvete och sa att jag aldrig mer vill se hennes jävla ansikte. Jag satte mig på båten och åkte iväg.

    Nu till själva grejen och efterföljande problem. Jag lämnade kvar henne på ön. Jag brydde mig inte hur hon skulle ta sig därifrån. Jag vet idag att hon på nått sätt tog sig hem, men hur vet jag inte (har sett henne aktiv på Facebook så därför vet jag att hon lever). Antingen att hon lyckades vifta in en förbipasserande båt den dagen, eller att hon ringde sjöräddningen (men jag har svårt att tro att det fanns teckning där).

    Sedan dess har hennes bror varit "efter mig". Han har ett otal många gånger försökt ringa mig men jag har inte svarat. Han har även skickat sms och sagt att han vill träffa mig för att prata, men jag har inte svarat. Jag har sett honom en gång på gymmet. Han gick efter mig för att prata men jag skyndade mig därifrån, satte mig i bilen och åkte. Försökte ignorera honom. Han är inte hotfull men han är efter mig för att prata. Jag vill inte prata med honom, jag vill inte prata med mitt ex eller någon i hennes jävla familj. Jag mår fortfarande dåligt över det hon gjorde och käkar fan antidepressiv för att klara mig ur detta. Att bli lämnad på en jävla holme...ja det det kunde hon förtjäna kan jag tycka.

    Jag vet inte vad jag ska göra, blir inte av med hennes brorsa.

  • Svar på tråden Lämnade tjejen på ön, hennes bror efter mig
  • alynda

    Det är för djävligt att bli bedragen, men att försätta någon i fara på det sätt du gjorde är faktiskt väldigt mycket värre. Att du drog är helt förståeligt där och då, men att du inte vände tillbaka eller själv ringde efter någon som kunde undsätta henne är faktiskt helt förkastligt. Ev är det t o m brottsligt, och kan rubriceras som "framkallande av fara för annan".

    Det enda råd jag kan ge är att du själv tar kontakt, mejla t ex, och be om ursäkt. Du kan gott förklara hur du kände dig, men du måste erkänna att det du gjorde var dumt och farligt och inte rättfärdigas av hur tjejen sårat dig.

  • Stårschan

    Väx upp! Prata med brorsan så att ni båda får detta ur systemet så kan du gå vidare sen.

  • Anonym (men va fan?)

    Tja...du blev sårad och lämnade henne på en öde ö utan täckning på mobilen.... Är det fredag tidigt denna veckan eller har du dödslängtan? Hade du gjort så mot min dotter/syster hade jag inte varit efter dig.... Jag hade fångat dig och på ett mycket subtilt men lagligt och ack så skrämmande sött låtit dig veta att du lever. Du är ju för fan inte klok i huvudet. Du har sett henne aktiv på facebook så du vet att hon lever...trodde du att hon skulle dö därute så är det ju mordförsök. Inte underligt att tjejen var otrogen, psykopatbeteende är allt jag har att säga.

    Stå för var du gjort, du är väl en vuxen människa?

  • Velouria

    Meh, smsa honom och skriv att hon var ett otroget svin och att du inte vill ha något med hennes familj eller släkt att göra. Och att han ska sluta kontakta dig.

    Fortsätter han så kontaktar du polisen om att han trakasserar dig.


    JImmie Åkesson, du är Sveriges största integrationsproblem
  • Anonym (AlCapone)

    Jag skulle skicka mina "lejon" på brorsan och banka skiten ur den otrogna slynan.

    Thats a joke.

  • Anonym (.)
    alynda skrev 2014-10-23 11:25:00 följande:

    Det är för djävligt att bli bedragen, men att försätta någon i fara på det sätt du gjorde är faktiskt väldigt mycket värre. Att du drog är helt förståeligt där och då, men att du inte vände tillbaka eller själv ringde efter någon som kunde undsätta henne är faktiskt helt förkastligt. Ev är det t o m brottsligt, och kan rubriceras som "framkallande av fara för annan".

    Det enda råd jag kan ge är att du själv tar kontakt, mejla t ex, och be om ursäkt. Du kan gott förklara hur du kände dig, men du måste erkänna att det du gjorde var dumt och farligt och inte rättfärdigas av hur tjejen sårat dig.


  • korvinella1

    Hej TS!


    Jag förstår dig, helt och hållet. Givetvis är det lite riskabelt att lämna en person på en öde ö, man kan ju dö... men samtidigt är det du gjorde inget att mäta mot hennes otrohet. Ja menar, vad hände med henne om vi ska se det ur faktaperspektiv?-ingenting, hon tog sig hem. Vad hände med ditt hjärta?-det blöder. Du är den som lider, inte hon. Hon led i några timmar, du har lidit i veckor, och du kommer fortsätta lida. Jag tycker faktiskt synd om dig. Otrohet är enligt mig något som borde straffbeläggas och att dessa personer ska hängas ut så folk kan varnas-för såna personer är en verklig fara för samhället med tanke på att så mång blir nedbrutna. Men du ska veta att det finns folk där ute som också är goda, och du kommer förhoppningsvis hitta en fin kvinna. Speciellt när man är man kan det kännas extra tufft att bli bedragen kan jag tänka mig.

    I nuläget ska du svara på broderns samtal och be honom sluta kontakta dig. Du ska förklara för honom att han och hans föräldrar borde läxa upp deras dotter med hårda konsekvenser i och med hennes handlande. Jag anser att otrohet är det samma som grov psykisk misshandel... något som enligt mig är mycket värre och farligare än fysisk misshandel. Som sagt, yttre skador läker, men inre skada består oftast. Lycka till och du ska veta att du har alla förutsättningar för att ta dig ur detta. Kram.

  • korvinella1
    Miss Skywalker skrev 2014-10-23 13:35:17 följande:

    Hade hon förtjänat att dö där oxå?


    Seriöst, lägg ner. Dog hon? NEJ!


    Inse fakta istället. Nu är det TS som har ett blödande hjärta.

  • Miss Skywalker
    korvinella1 skrev 2014-10-23 13:42:05 följande:

    Seriöst, lägg ner. Dog hon? NEJ!

    Inse fakta istället. Nu är det TS som har ett blödande hjärta.


    Seriöst? Hon kunde ha dött om hon inte tagit sig därifrån. Ett blödande hjärta är ingen ursäkt för mordförsök.
Svar på tråden Lämnade tjejen på ön, hennes bror efter mig