• Anonym (Flickan)

    Hur hanterar man ständiga tankar på självmord?

    Jag lider av depression, jag äter SSRI, jag har kontakt med psykvården. Men ändå lider jag av ständiga självmordstankar. Även när jag mår "bra", eller rättare sagt fyller min hjärna med annat.
    Tankarna ligger där ständigt, för att ibland blossa upp och göra längtan efter döden outhärdlig. Det är inte en fråga "OM" utan "NÄR".
    Men jag vill heller inte ha dom här tankarna, jag vill inget annat än av vara lycklig och åtminstone tycka livet är ok. Men det skulle vara så skönt att slippa kämpa mot mörkret hela tiden.
    Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till.

  • Svar på tråden Hur hanterar man ständiga tankar på självmord?
  • Anonym (Peace)

    Du kanske äter fel medicin, finns ju andra som inte är SSRI, som Mirtazapin och Venafaxin.

    Har du fått någon utredning om ex bipoläritet? Du kanske skulle be om att få testa en stämningsstabiliserande medicin. SSRI funkar inte på mig, men det andra jag nämnde funkar mycket bättre, men har fortfaranda självmordstankar ibland men inte så starka som förut.

    Det enda som hjälpt mig när tankarna och ångesten varit som värst är Sobril, då orkar man leva vidare och allt känns inte lika hopplöst längre.

    Om du inte fått någon sådan medicin än så tycker jag du ska be om det, du måste ju få vila lite från all ångest.

    Vet hur det är att må dåligt, men ge inte upp, tillslut hittar du något som får dig att må bättre.

Svar på tråden Hur hanterar man ständiga tankar på självmord?