• Satisfaction

    Varför citerar vissa hela trådstarten?

    Som rubriken lyder: varför väljer vissa att citera hela den inledande trådstarten när de svarar på ett inlägg? Det är bara jobbigt att läsa. Dessutom så är det väl ganska uppenbart att man svarar på trådstarten. Om man nu inte citerar ett annat inlägg.

    Inget stort problem, men lite irriterande. Och ganska vanligt.

  • Svar på tråden Varför citerar vissa hela trådstarten?
  • Aniiee

    Mitt helt seriösa svar på den frågan är: Så man ser vad det är man svarar på. Har Ts redan fått ett antal svar, TS är långt, TS innehåller frågor, så kan det behövas citering för att jag ska slippa scrolla upp och ned hela tiden. 

    Är TS väldigt långt och jag vill slippa scrolla så brukar jag försöka komma ihåg att radera TS text i citeringen och sätt in ett kort //...// eller ett "wall of text",


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Haskel
    Satisfaction skrev 2014-10-23 17:07:34 följande:

    Som rubriken lyder: varför väljer vissa att citera hela den inledande trådstarten när de svarar på ett inlägg? Det är bara jobbigt att läsa. Dessutom så är det väl ganska uppenbart att man svarar på trådstarten. Om man nu inte citerar ett annat inlägg.

    Inget stort problem, men lite irriterande. Och ganska vanligt.Flört


    vissa trådar får ett par hundra svar/inlägg på bara ett par dagar. Diskussionen övergår som regel till något annat. Ett rent inlägg tolkas då ofta som ett svar på gällande diskussion.
    För att då förtydliga att det faktiskt är TS man svarar på, brukar jag citera den.
  • Gizmo

    Jag håller med dig ts! Tycker också det är jobbigt när hela trådstarten är kopierad. Det är bättre att bara kopiera just ett citat. 

  • Drottningen70

    För att folk är jobbiga och korkade. Det KAN inte vara så svårt att en gång för alla greppa att inlägg utan citering av annat inlägg är riktat direkt till TS. Alltid.

Svar på tråden Varför citerar vissa hela trådstarten?