Inlägg från: Anonym (BIM 10-14 nov) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

    Bim i Nov, någon mer? :-)

    Mee skrev 2015-03-01 23:35:23 följande:

    Hehe ja så tycker jag också. Men sambon säger att det bara var meningen att bli gravid när vi blev det :P

    Okej, kan syskonen hålla sig då? :)


    Ja de tror jag det vet ju att de ska få ett syskon och än är de hemligt för deras kompisar
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-05-04 12:57:04 följande:

    Ja, jag mådde oförskämt bra faktiskt :) Men det får jag väl igen denna gång :P

    Skönt att du inte har spytt på många veckor varjefall :)


    Hur går graviditeten för dig ? Vilken vecka är du nu i ?
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-06-28 20:40:59 följande:

    Graviditeten går bra, har dock haft lite lätt illamående och typ konstant huvudvärk. Så det har inte varit som förra graviditeten :P Hur går det själv? :)

    Jag är i vecka 13 (12+4) nu, så det går framåt ^^ Vilken vecka är du i? Inte så jätte länge kvar nu va? :)


    Härligt att höra att graviditeten går bra . Mindre kul med huvudvärk och illamåendet ! Jag är i vecka 32 (31+1 ) så inte så jättelänge kvar . Börjar bli rejält tungt och fogarna är inte så snälla illamående från och till inte alls som i början dock !
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-06-29 20:49:41 följande:

    Ja det är lite jobbigt med huvudvärk mer eller mindre varje dag.. Men väldigt skönt att illamåendet är borta då vi fortfarande inte har berättat om graviditeten för familjen än :)

    Åh sedär! Så avundsjuk! ^^ när har du bf? :) Jobbigt med fogarna! Hoppas de är snäll med dig sist tiden nu!


    Har BF 29/8 när har du blir de 2016 eller hinner du med en 2015 bebis ?
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

    [quote=75480860][quote-nick]Mee skrev 2015-06-30 20:18:14 följande:[/quote-nick]

    Åh inte så långt kvar då med andra ord! Synd bara att sista tiden alltid känns som den går långsammare än annars :P

    Jag är beräknad 5/1 så det blir 2016 för mig. Har en känsla av att jag kommer gå över tiden också, gjorde det med sonen. 15 dagar i sommarvärmen :P Du då? Har du fått innan eller efter bf eller på bf dagen? :)

    [/

    Nä inte så jättelänge kvar nu . Har alltid fått efter BF allt från BF +20 till bf +1 senaste 3 förlossningarna har varit igångsättning som detta oxå förmodligen lär bli ( barn nr 3 kom med urakut snitt efter igångsättning )

  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-07-01 09:16:34 följande:

    Usch då! Jobbigt med urakut ks! Vad var det som gjorde att det blev så? Bebisen som inte mådde bra?

    Jag blev också igångsatt med sonen, den förlossningen slutade med ett planerat akut ks. Låg i 10 timmar öppen endast 3 cm från början till slut.. Hände inte ens något efter epidrual.. Och vid ks så var de tvungen att vända honom till sätes i magen för att kunna få ut honom då magmusklerna av någon anledning inte kunde slappna av trots epidrual, lugnande, lustgas samt snitt. Så ska bli väldigt spännande att se hur det går denna gång :P


    Kom på överburenhetskontroll BF + 14 då va intagningtestet avikande blev igångsatt direkt låg i ca 12 timmar under tiden blev hjärtljuden sämre ( hon hade ingen fostervatten kvar så hon klämde navelsträngen och fick ingen syre i perioder ) vattnet hade inte gått utan de hade bara sinat bort utan att jag hade märkt något ! Till slut så återhämtade hon sig inte bra efter att ha knipit av syren till sig själv så blev de bråttom och jag blev sövd pga av hotad syrebrist . Men ut kom en frisk flicka som återhämtade sig fort men läkarna sa att hon förmodligen inte hade levt dagen efter längre så tur jag åkte in den dagen som BN sa att jag skulle in om jag inte hade fött .
  • Anonym (BIM 10-14 nov)

    Önskade ju de hade gjort snittet tidigare så jag hade fått vara vaken men huvudsaken va ju att dottern föddes frisk .

  • Anonym (BIM 10-14 nov)

    Efter den förlossningen vägrar jag gå så länge övertiden som jag tack och lov har sluppit nästa vecka ska jag prata med läkare om igångsättning tifigare även denna gången . Sist sa dom Max 1 vecka övertiden och de tycker jag låter bra .

  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-07-01 14:30:49 följande:

    Men Uscha då! :O Skönt att det gick bra iaf :)

    Skönt att läkarna lyssnar på dig om den förlossningen att du inte vill gå över så länge!

    Tyckte själv att jag fick gå över tiden för länge och att de inte lyssnade på mig när jag sa att jag ville ha ut honom tidigare. Han var medtagen och slö när de fick ut honom och han grät inte eller gjorde något som helst ljud ifrån sig fören de hade masserat han under fötter och händer samt sugit upp massa fostervatten/Beck ur halsen på honom. Visste själv inte hur det var med honom då jag själv var ganska medtagen på operationsbordet. Sedan var de tvungen att kolla sockervärdet på honom 3 gånger under hans första dygn. Så en sådan förlossning vill jag inte vara med om igen..!


    Nä de förstår Jag att du inte vill . Med min första gick jag övertiden med 20 dagar födde normalt efter lång förlossning sonen fick dom springa iväg med och ge han första hjälpen men jag regerade inte så mycket då jag blödde en del och dom misstänkte inre blödning men tack och lov hade jag inte det. Va helt slut iaf ! Så han va oxå rätt slut efter förlossningen . Hur stor va han när han kom ? Min son va inte så stor med tanke på 20 dagar övertiden ( 3600g 52cm )
  • Anonym (BIM 10-14 nov)
    Mee skrev 2015-07-03 09:46:10 följande:

    Usch, det är så jobbigt när det blir sånna förlossningar. :(

    Min son var inte heller så stor. 3400g, 40 cm. Men jag har hört att näringen minskar ju längre tid man går över. Som gör att de inte alltid är så stor när de föds.


    Ok ja de kan ju stämma . 40 cm ? Du menar väll 50 cm ? Min 2a har dock vägt minst gick bara övertiden 3 dagar med han och han vägde 2760 g. Nu är de rätt tungt att vara höggravid när värmen kommit puh tur värmen inte stannar länge hehe .
Svar på tråden Bim i Nov, någon mer? :-)