• Anonym (undra­r)
    Äldre 23 Oct 19:39
    1009 visningar
    11 svar
    11
    1009

    Sjukskriven timanställd

    Hej! Blev sjukskriven 50% idag pga bla foglossning (tungt jobb inom vården) och eftersom jag bara är timvvikarie undrar jag nu hur jag ska lägga min tillgänglighet för kommande veckor. Hur långa pass "får" jag jobba? Det jag orkar är ca 7-12, när jag har jobbat längre pass har jag haft för ont. Ska man jobba ett visst antal timmar/pass eller ett visst antal timmar/månad? Så man kan tex jobba 2 långa pass i veckan? Eller 5 korta? Någon som vet?

  • Svar på tråden Sjukskriven timanställd
  • Äldre 23 Oct 19:45
    #1

    Har inte läkaren skrivit på intyget om hur arbetstiden ska förläggas?

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:47
    #2

    Nä hen kryssade bara i deltid under vilken tid jag skulle vara sjukskriven på :/

  • Äldre 23 Oct 19:54
    #3

    5 korta är väl bäst för din kropp.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 19:59
    #4

    Ja men precis, är bara rädd att jag ska råka sätta upp tillgänglighet nån timme för mycket och så blir det krångel... Kommer ju ibte bli bokad när det är så korta pass så blir väl 1-2 i veckan max iallafall... Har jobbat så jag får lön för december och är beräknad i början av feb så gör mig inte så mycket om en månad blir tight men vill inte riskera att bli utan ersättning :/

  • Äldre 23 Oct 20:03
    #5

    när jag blev sjukskriven 50% ( timanställd) så var det att jag skulle arbeta max en halv arbetsdag, fk godkände inte färre men längre pass.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 20:09
    #6

    Okej och det är 4 h eller? Haha kommer aldrig bli bokad, måste sluta precis innan lunch... Men men :p

  • Äldre 23 Oct 20:17
    #7
    Anonym (undrar) skrev 2014-10-23 20:09:48 följande:

    Okej och det är 4 h eller? Haha kommer aldrig bli bokad, måste sluta precis innan lunch... Men men :p


    det beror på hur långa arbetsdagar ni har vi hade nio timmars arbetsdag så i mitt fall blev det 4,5 timmar
  • Äldre 23 Oct 20:27
    #8

    Jag är inte säker men jag tror att din arbetstid baseras på din SGI. Dvs om din SGI är på 2000 timmar per år får du jobba 1000 timmar per år, fördelat på 52 veckor.

  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 21:15
    #9
    yodi skrev 2014-10-23 20:17:44 följande:

    det beror på hur långa arbetsdagar ni har vi hade nio timmars arbetsdag så i mitt fall blev det 4,5 timmar


    När jag hade heltidsvik var det 7-16 så borde vara nio här också då
  • Anonym (undra­r) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 21:16
    #10
    Emmel skrev 2014-10-23 20:27:29 följande:

    Jag är inte säker men jag tror att din arbetstid baseras på din SGI. Dvs om din SGI är på 2000 timmar per år får du jobba 1000 timmar per år, fördelat på 52 veckor.


    Har bara jobbat sen i somras mellan föräldraledigheterna så svårt att säga...
  • Anonym (Samma sits)
    Äldre 31 Oct 11:34
    #11

    Hej

    Var nyligen sjukskriven halvtid, min chef var väldigtflexibelmed mina arbetsuppgifter så jag skulle orka jobba. Det gjord dock att en dag blev längre.... Detta gillade inte FK, jag fick tillslut igenom det då jag kunde visa att tiden såg ut så för att jag skulle kunna jobba 50 procent öht.

    Annars gäller 50% rakt igenom var handläggaren mycket tydlig med. Dvs ett normalt arbetspass ska vara hälften så långt. Du utgår från dina ordinariepass (som lärare var ett ordinarie pass 7 h och det jag fick utgå från).

Svar på tråden Sjukskriven timanställd