Inlägg från: Anonym (...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (...)

    Känner en knöl i magen, vad är det?

    Ts här. Har bytt inlogg så därför!

    Har pratat med en ssk på 1177, hon tyckte jag skulle ringa VC på måndag. Och söka akut on jag får mer ont eller feber å så. Spänner i magen när jag trycker på knölen nu.

  • Anonym (...)
    Neria skrev 2014-10-24 20:57:00 följande:

    jag skulle tro att det är din äggstock. jag kan både se och känna mina vid ägglossning, något jag fått bekräftat av ultraljud på gyn, då jag också vart orolig över de tjocka knölarna som stack ut varje månad:) lycka till


    Okey. Min knöl har vart där i snart en månad, och bara på ena sidan? Men de kanske är det ändå?
  • Anonym (...)
    Anonym (F) skrev 2014-10-25 19:32:07 följande:

    Vårdcentralen. Tror inte de har något med gyn att göra


    Fast den sitter i höjd med/över "tjejmagen", sen kan det ju vara nåt annat ändå (tarm eller lymfkörtel),
  • Anonym (...)

    Tänkte om dem gör vul så kanske de syns även om de inte är äggstock/livmodern typ

  • Anonym (...)
    TheCarioca skrev 2014-10-25 19:47:09 följande:

    Hade precis som du beskriver ett par veckor för att en natt då EXTREMA buksmärtor och åkte in akut på natten. Var en cysta som spruckit.


    Kände du en knöl innan? Och sen sprack den? :(
  • Anonym (...)

    Låter typ precis som mitt, storlek och allt. Blir nog att kontakta gyn i första hand! För dem ser väl om de är nåt annat än cysta också? Ultraljudet bör definitivt "nå dit" eftersom det är såpass långt ner.. Och då kanske dem kan säga ifall jag bör gå till vc istället om de inte är gynekologiskt?

  • Anonym (...)
    Anonym (M) skrev 2014-10-25 21:20:40 följande:

    Jag hade börjat på VC, de kan remittera dig vidare vid behov och att du samtidigt går privat till gyn och checkar.


    Ja jo det är klart. Dock skulle jag nog ändå behöva göra en gynundersökning i vilket fall så kanske börjar i den ändan. Tkr de är jättejobbigt att vara i vården öht så minimerar det helst om det går..

    Har nu under kvällen börjat ömma i magen runt knölen, samt att de ömmar när jag trycker däröver... :(
  • Anonym (...)
    Anonym (M) skrev 2014-10-25 22:26:37 följande:

    Tryck inte på det, låt det vila.

    Gör det väldigt ont kan du ju söka akut.

    Förklara ärendet för gyn när du beställer tiden (många har ju akuttider) och att du helst inte går via VC, vet att vissa gyn vill det för att utesluta andra diagnoser.

    Hoppas att det löser sig för dig och att du får hjälp snart!


    Ok det ska jag göra! Tack!
  • Anonym (...)

    Ååh jag vet inte hur jag ska göra. Känner nästan för att ignorera knöljäkeln, vill inte söka vård. Blir så stressad. Fast jag vet att jag måste kolla upp det. Men helt ärligt, nån som vet ifall de kan vara nåt farligt? Stressad.. .

Svar på tråden Känner en knöl i magen, vad är det?