• Forumvärd

    Eva blev lurad på Facebook. Har du blivit lurad

    Eva blev lurad via en Facebookannons. Hon blev utan de utlovade skorna och det försvann pengar från hennes konto. Det visade sig även till en början vara stört omöjligt att säga upp tjänsten.
    Har du råkat ut för bedrägeri på nätet, luddiga erbjudanden eller annan form av bedrägeri?
    Rösta och diskutera gärna i tråden. Solig

    tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/article54782.ab

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Eva blev lurad på Facebook. Har du blivit lurad
  • Anonym (?)

    Vem är Eva och varför är meningen inte avslutad med ett frågetecken? 

  • Aniiee

    Nej, jag kollar upp företagen jag vill köpa tjänster av innan jag gör det....


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Mandel

    Nu kryssade jag annat eftersom de försöker, men det går inte att lura mig.
    Deltar inte ens en gång i tävlingar där man ska ange sin mailadress/telefonnummer för att delta för då blir man sedan överfallen av galningar som ska försöka lura en. 

    Har företag så jag råkar även ut för en hel del skojare där. Bäst var samtalet med ett företag som skulle sälja en tjänst för att skydda mig ifrån bluffare. 
    Jag påpekade att han ringde på skyddat nummer vilket inte gav något seriöst intryck och så fortsatte jag vända och vrida och kasta tillbaka varje argument han körde med. Efter 15 min så bad han att få koppla mig till sin chef för han ansåg sig inte kunna svara på mina frågor.
    Efter 6min med chefen på tråden så gav chefen upp och sa att jag var välkommen att höra av mig om jag var intresserad. Har inte hört ett knyst ifrån dem sedan dess och det är nog 1½ år sedan


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Njaa)

    Lurad på det sättet att de har lovat på hedersord att det går att säga upp tjänsten precis när jag vill och så visar det sig att jag har beställt en 12 månaders tjänst. Därmed kan jag inte säga upp det.
    Men aldrig lurad som Eva va, att gör "såhär så får du köpa nånting billigt".

    Helt bedragen har jag blivit om man kalla det så, det klassas inte som att bli lurad, men att företaget har tagit bort en tjänst helt som jag har varit fullständigt berättigad till.

  • Common sense
    Forumvärd skrev 2014-10-24 11:39:01 följande:

    Eva blev lurad på Facebook. Har du blivit lurad


    Nej, jag använder sunt förnuft och källkritik när jag ser reklam.
  • EnGladPingvin

    Nej, lever med en IT-konsult som "bankat" i mig att aldrig nappa på något som inte kommer från ett känt seriöst företag utan att noggrant kolla upp det och aldrig uppge mina kontouppgifter o.dyl. online. Han jobbar med IT-säkerhet och har sett det mesta.

  • Themis

    Nej, jag anmäler all skitreklam på Facebook för idiotprodukter som "vilseledande" och sen slipper jag se de företagen mer.


    If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • Anton Chigurh

    Ja, det tror fan, alla...och jag menar ALLA, har någon gång blivit lurade, medvetet eller omedvetet, fast oftast medvetet. Den som påstår nåt annat är en stor jävla lögnare... 

    Kram //Anton


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2014-10-25 13:44:09 följande:
    Ja, det tror fan, alla...och jag menar ALLA, har någon gång blivit lurade, medvetet eller omedvetet, fast oftast medvetet. Den som påstår nåt annat är en stor jävla lögnare... 

    Kram //Anton
    Nu menar jag generellt, inte nödvändigtvis på FB !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • milkimi
    Anton Chigurh skrev 2014-10-25 13:44:09 följande:

    Ja, det tror fan, alla...och jag menar ALLA, har någon gång blivit lurade, medvetet eller omedvetet, fast oftast medvetet. Den som påstår nåt annat är en stor jävla lögnare... 

    Kram //Anton


    Ja, men det är inte relevant för denna tråd. Nu handlar det ju om man blivit lurad via försäljning...
  • Anton Chigurh
    milkimi skrev 2014-10-25 19:35:14 följande:
    Ja, men det är inte relevant för denna tråd. Nu handlar det ju om man blivit lurad via försäljning...
    Jaså !!!

    Har du, milkimi, möjligen missat en rad längst upp...

    "Har du råkat ut för bedrägeri på nätet, luddiga erbjudanden eller annan form av bedrägeri?"
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Eva blev lurad på Facebook. Har du blivit lurad